WTCC - Szélcsatornában az új Lada
Szélcsatornában az új Lada

Szélcsatornában az új Lada

LantiLanti
2013/11/27 19:12

Szelcsatorna

Néhány napja nyilvánosságra került egy fotó, amelyen egy brutális módon kiszélesített Lada Granta látható. Ennél több információt sajnos nem közöltek, ám a WTCC Blog a Lada Sporthoz közel álló forrásokból igyekezett minél többet megtudni a képen látható technikáról.

Ahogy azt a Facebookon néhány olvasóval már megvitattuk, az ominózus autó még nagyon messze van a végleges állapottól, sőt valójában még a fejlesztés kezdeti szakaszában jár.

Az eredeti Granta kasztnit kiszélesítették az új szabályok adta lehetséges maximumig, és ezzel az autóval kezdik meg a munkát a Lada Togliattiban található saját szélcsatornájában. Aerodinamikai szempontból tehát még rengeteg változás lesz az autón.

A Granta idei nagy problémája kis méreteiből és az utcai változat relatíve műszaki egyszerűségéből adódott. Úgy is mondhatnák, hogy gép pont egy számmal volt kisebb, mint WTCC-s riválisai. Az igencsak alacsony tengelytávhoz (az első és a hátsó tengely egymástól mért távolsága) az ideálisnál nagyobb túlnyúlás társult elöl és hátul is.

Lada_granta_14

A Lada tavaly tavasszal szeretett volna ezen javítani, ám az FIA elutasította a tengelytáv növelésre vonatkozó beadványukat, mondván, hogy az túlságosan nagy eltérés lenne az utcai modelltől. A másik problémát a kissé fapados csatolt hátsó lengőkaros felfüggesztés jelentette, amit kis mértékben ugyan módosíthattak a versenyautóban, de meg sem közelítette a riválisok fejlettebb megoldásait.

Az új szabályok adta nagyobb szabadságnak köszönhetően viszont jövőre végre (bizonyos keretek között) nőhet a tengelytáv, és az utcai modelltől függetlenül a versenyautó alá modern MacPherson rendszerű futómű kerül.

Bennem is, talán másokban is felmerült a kérdés, hogy ha a Granta nem annyira ideális alapanyag egy S2000-es túraautóhoz, akkor miért erre a modellre esett a Lada választása? Ma erre is megkaptam a választ. :)

A WTCC-s program újraindításakor a Lada üzletpolitikájának egyik fő célja a Granta nemzetközi megismertetése volt, ezért bevállalták a kompromisszumokat a marketingnyereség érdekében. 2015-ben viszont jön az új Priora, amely minden szempontból megfelel az igényeknek, és várhatóan átveszi a Granta helyét a WTCC-ben. Addig is gyűlik a tapasztalat.

Íme egy korai koncepció a Priora II-ről.

Priora_II_koncepcio

Végül azt is megtudtuk, hogy a Lada Sport nem adja el, és nem is adja bérbe az idén használt Grantákat. Victor Shapovalov csapatfőnök szerint a technika még nem elég kiforrott ahhoz, hogy privát csapatokat vonjanak be, és úgy érzi nem lenne fair egy "félkész" autót áruba bocsátani.

Jövőre tehát a három gyári autóval képviseltetik magukat az oroszok, amelyet James Thompson, Rob Huff és Mikhail Kozlovskiy vezet majd.

Fotó: Polestar, Lada Sport Lukoil, New-priora.ru

Hozzászólások