WTCC - WTCC súlytáblázat - Peking
WTCC súlytáblázat - Peking
Fotó: WTCC Media

WTCC súlytáblázat - Peking

LantiLanti
2014/08/15 12:14

Bár még közel másfél hónap van hátra a pekingi WTCC fordulóig, az FIA ma közzétette az idei első ázsiai versenyre érvényes pluszsúly táblázatot. Ha röviden és tömören akarunk fogalmazni, akkor a Honda hízik, a Chevrolet fogy, a Citroen és a Lada súlya viszont nem változik.

A pluszsúlyokat az elmúlt három hétvége (Moszkva, Spa, Termas) időeredményeiből számítják. A szabályoknak megfelelően valamennyi márka esetében a két legjobb pilóta két legjobb idejét veszik az időmérőről valamint a futamokról, és ezek átlagainak különbsége határozza meg, hogy melyik típus mennyi ballasztot kap.

Argentínában a Citroën ismét kettős győzelmet aratott, ám jelentősen csökkent a francia márka előnye a többekkel szemben. A korábbi hétvégéken látott óriási fölényt azonban ez még nem tudja ellensúlyozni, azaz továbbra is masszívan a franciáké a referenciaidő, és vele együtt a +60 kiló.

A második legnehezebb csomagot a Honda kapja Pekingben, Michelisz Norbiék 30 kilót tesznek majd az anyósülés alá, tízzel többet, mint Argentínában. A japán márka átlagideje 0,7 helyett most már csak 0,6 másodperccel marad el a Citroënekétől, nagyrészt annak köszönhetően, hogy a számításból kikerült a salzburgi verseny. Na meg Termasban sem voltak olyan messze a Civic-ek.

A Chevrolet-k viszont megkönnyebbülhetnek. Az RML által gyártott autók Argentínában +40 kilóval futottak, amely rendesen visszavetette a teljesítményüket. Nekik kedvez, hogy az ausztriai verseny kikerült az egyenletből, hiszen a Cruze-ok kifejezetten jók voltak Salzburgban, Gianni Morbidelli még a Citroëneket is megverte az időmérőn. A Chevy a korábbi 0,5 helyett így már 0,7 másodpercre került a referenciaidőtől, ami 20 kilós könnyítést eredményez.

Bár látványosat gyorsult a Lada Termasban, Rob Huff pedig megszerezte a márka első dobogós helyezését a WTCC-ben, ez mind kevés volt ahhoz, hogy az oroszok "kiérdemeljenek" némi pluszsúlyt. Az átlagidőben ugyan nagyot léptek előre (2,2 helyett már csak 1,9 másodperc a hátrányuk), de ez még mindig kevés, így a Ladák Pekingben is gyári minimumsúlyon futhatnak.

A pekingi hétvégére érvényes súlytáblázat:

ípus

Különbség

Pluszsúly

PEK

Citroen C-Elysée

0,0 s

+ 60 kg

1160 kg

Honda Civic

0,6 s

+ 30 kg

1130 kg

Lada Granta

1,9 s

+ 0 kg

1100 kg

Chevrolet Cruze

0,7 s

+ 20 kg

1120 kg

 

Hozzászólások