WTCC - WTCC súlytáblázat - Makaó
WTCC súlytáblázat - Makaó
Fotó: WTCC Media

WTCC súlytáblázat - Makaó

LantiLanti
2014/11/04 15:20

Az FIA kiadta az idei utolsó WTCC súlytáblázatot, a makaói versenyhétvégén egyedül a Chevrolet-k tömege változik, a Citroenek, a Hondák és a Ladák pontosan ugyanannyi ballaszttal mennek majd, mint a megelőző suzukai forduló alkalmával.

A pluszsúlyokat az elmúlt három hétvége (Peking, Sanghaj, Suzuka) időeredményeiből számítják. A szabályoknak megfelelően valamennyi márka esetében a két legjobb pilóta két legjobb idejét veszik az időmérőről valamint a futamokról, és ezek átlagainak különbsége határozza meg, hogy melyik típus mennyi ballasztot kap.

Japánban a második futamot leszámítva ismét nagy fölényben volt a Citroen, így aztán a legkevésbé sem lepődünk meg azon, hogy - akárcsak valamennyi eddig fordulón - ezúttal is a francia márka pilótái cipelik majd a maximális, +60 kilós ballasztot. Pechito López, Yvan Muller és Sebastien Loeb tehát maximum a tesztek alkalmával próbálhatja ki, hogyan viselkedik gyári minimumon a C-Elysée; illetve reménykedhetünk, hogy jövőre már a versenyhétvégéken is sor kerülhet némi súlycsökkentésre náluk, hiszen az azt jelentené, hogy valamelyik márka megelőzte őket az átlagidőben.

Futamot ugyan nem nyert, ám főleg egy körön igen versenyképes volt a Chevrolet Japában, ez az átlagidőkben is megmutatkozik, Tom Coronel és márkatársai egy tizeddel közelebb kerültek a Citroenhez, és így az idei szezon során harmadszor is megkapják a +40 kilós csomagot. Ennél közelebb idén senki sem került a franciákhoz.

A Honda viszont Gabriele Tarquini futamgyőzelme ellenére sem közeledett eleget a bajnok márkához, a japánok átlagos lemaradás továbbra is 0,6 másodperc, azaz náluk marad a Suzukában már jól megszokott +30 kilós ballaszt.

A legfrissebb súlytáblázatból az is kiderül, hogy a Citroen mellett a Lada jelentette idén az abszolút állandóságot, az oroszok ugyanis minden hétvégén gyári minimumsúlyon mehettek. Ez tehát Suzuka után sem változik, sőt James Thompsonék hátránya egy tizeddel még nőtt is a Japán előtti állapothoz képest, azaz maximálisan "megérdemelt" a +0 kg.

A makaói hétvégére érvényes pluszsúlyt táblázat:

Típus

Különbség

Pluszsúly

MAK

Citroen C-Elysée

0,0 s

+ 60 kg

1160 kg

Honda Civic

0,6 s

+ 30 kg

1130 kg

Lada Granta

1,6 s

+ 0 kg

1100 kg

Chevrolet Cruze

0,5 s

+ 40 kg

1140 kg

Hozzászólások