WTCC - Sanghaji előzetesek - 1
Sanghaji előzetesek - 1

Sanghaji előzetesek - 1

LantiLanti
2013/10/30 11:58

Oriola_Jpn_chevrolet_tuenti

A hétvégén a sanghaji F1-es pályán rendezik a WTCC idei utolsó előtti állomását, ahol folytatódik a küzdelem az összetett dobogós helyekért és a privát bajnoki címért. A pilóták és a csapatvezetők egyre-másra teszik a fogadalmakat, hogy ez alkalommal dobogóra állnak, ám az emelvényen csak három hely van.

Ebben a bejegyzésben többek között Pepe Oriola, Fredy Barth, Fernando Monje és James Nash mondja el, mit vár a kínai WTCC versenytől, és mivel lenne elégedett Sanghajban.

Oriola Suzukában kis túlzással több időt töltött a boxban mint a pályán, a Tuenti Racing spanyolja mindkét futamon kapott egy áthajtásos büntetést. Az elsőn a Monteiroval történt ütközés miatt, a másodikon pedig, mert kiugrott a rajtnál. Ennél csak jobbra számíthat Sanghajban.

"Ami igaz, az igaz, nagyon sok balszerencse ért az elmúlt két forduló során, több műszaki probléma és két áthajtásos büntetés jutott nekem. Úgyhogy már nagyon várom Sanghajt, amire rendesen felkészültem. Sok időt töltöttem a szimulátor előtt, és nagy hangsúlyt fektettem a fizikai felkészülésre is" - mondta Oriola.

"Van két hosszú egyenes Sanghajban, ami kedvez a Chevrolet-nek. Dobogóra akarok állni, és a szezon vége előtt még egy futamgyőzelmet is jó lenne bezsebelni."

Érdekes, hogy Oriola idén már nyert versenyt, de azt még a Chevynél jóval gyengébb technikának számító SEAT-tal érte el Marrakeshben.

Nash_Jpn_bamboo_chevrolet

James Nash elméletileg már Sanghajban bebiztosíthatja a privát bajnoki címet, ám ehhez 15 ponttal kéne növelni előnyét, ami nem lesz könnyű. A Bamboo Engineering pilótáját ráadásul az összetett dobogó legalább annyira foglalkoztatja, mint a Yokohama kupa.

"Már mások is mondták, hogy matematikailag akár ezen a hétvégén is privát bajnok lehetek, de szerintem erre inkább Makaón kerülhet sor. Most sokkal inkább az összetett dobogóra összpontosítok. Yvan Muller már világbajnok lett, de mögötte Tarquini, Chilton és én nagy meccsben leszünk a második helyért" - vázolta a célokat Nash.

Monje_Jpn

Fernando Monje sokadszor is nekifut, hogy visszataláljon a szezon eleji formájához. Az ETCC tavalyi bajnoka Monzában és Marrakeshben is bejutott a Q2-be, Marokkóban ráadásul a pole-ból indulhatott a második futamon, azóta viszont egyszer sem járt a top12-ben. Némi vigaszt jelenthetett számára, hogy Suzukában végre sikerült pontot szereznie (idén először).

"Be kell vallanom, hogy ez a MotoGP és F1 által is használt pálya egyáltalán nem könnyű. Nagyon jó rajtot kell fogni, mert az első kanyar kifejezetten trükkös, és nehéz megtalálni az ideális sebességet valamint a jó kigyorsítást. Komoly koncentrációt igényel" - elemezgette kicsit a híres "csigakanyart" Monje.

A Campos Racing egyébként újra három autóval támad, a Monje - Valente páros mellé Yukinori Taniguchi is csatlakozik a harmadik SEAT-tal.

Barth_Usa_wiechers_bmw

Fredy Barth számára különleges helyszín Sanghaj, tavaly itt tért vissza a 2011-es súlyos makaói baleset után. A suzukai hétvégét kihagyta, helyette az Emil Frey csapat GT3-as Jaguarjával versenyzett, most azonban ismét a WTCC-re koncentrál.

"Nagyon vártam már, hogy visszaülhessek a BMW-mbe. A pálya egyáltalán nem könnyű, de 2012-ben is nagyon élveztem" - fogalmazott Barth.

Barth Sonomában biztató teljesítményt nyújtott, közel került a Q2-höz (13. lett), a második futamon pedig hetedikként intették le. Dominik Greiner, a Wiechers Sport csapatmenedzsere innen folytatná Kínában.

"Remélem, építeni tudunk a sonomai jó teljesítményre, és Fredy felállhat a privát dobogóra Sanghajban" - mondta Greiner.

Erre eddig kétszer volt példa idén, a monzai első futamon, és természetesen Sonomában.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások