WTCC - WTCC-s pilótát igazolt 2018-ra a M1RA
WTCC-s pilótát igazolt 2018-ra a M1RA

WTCC-s pilótát igazolt 2018-ra a M1RA

Lanti ·
2018/03/08 09:59

Michelisz Norbi versenycsapata ma hivatalosan is bejelentette 2018-as terveinek egy részét; a M1RA ügyesen tartotta titokban a háttérben folyó tárgyalásokat, így sokatok számára valószínűleg komoly meglepetést jelent majd a hír: a magyar alakulat idén Nagy Danit indítja a TCR Európa-kupában.

A Bári Dávid vezette alakulat tavaly valósággal berobbant a nemzetközi túraautózásban, első évében csapatbajnok lett a TCR International-ben, Tassi Attila pedig az utolsó hétvégéig versenyben volt az egyéni bajnoki címért; végül második lett Jean-Karl Vernay mögött.

A M1RA idénre a címvédést tűzte ki célul, ami viszont technikailag lehetetlen, hiszen a TCR IS összeolvadt a WTCC-ben, amelyből megszületett a WTCR Túraautó Világkupa. Ezzel párhuzamosan Marcello Lotti cége útjára indított a TCR Európa-kupát is. A versenyeztetés költségeit és az indulókat nézve inkább ezt az utóbbit tekinthetjük az International utódjának, a VK-ban ugyanis gyári támogatott csapatok indulnak, és nevezési díjakat sem az átlag privát csapatok képességeihez szabták.

A Michelisz-istálló tehát úgy döntött, tovább halad a racionális építkezés útján, és az Európa-kupába adta le nevezését.

„Tavaly azzal a céllal alapítottuk meg a M1RA-t, hogy rátermett magyar szakemberekkel győzelmekért szálljunk harcba nemzetközi szinten, és ebből nem engedünk. Idén az Európa-kupa az ideális terep számunkra, amelyben újra az első helyért szeretnénk küzdeni, ugyanazzal a tehetséges szakemberekből álló közösséggel, amelyik tavaly a TCR International csapatbajnoki címének megnyerésével bizonyította, hogy világszínvonalú munkára képes" - mondta Bári Dávid csapatvezető.

A csapat a télen lekövette a tulajdonos útját, Michelisz Norbi Hondáról Hyundaira váltott, és ugyanezt tette a M1RA is. A korábbi bejelentésből már azt is tudjuk, két i30N TCR-t vásároltak, ebből az egyiket az Zengő Motorsporttól érkező Nagy Dani vezeti majd az ETCR-ben. Tudom, meg fogjátok kérdezni, ezért leírom: a másik pilótáról még nem közölt hírt a csapat.

„Nagyon boldog vagyok, hogy együtt dolgozhatunk Danival, hiszen tudjuk, hogy igen tehetséges pilóta. A bajnokság és az autó is változik az előző évhez képest, egyvalami azonban biztosan nem: szeretnénk egy újabb fiatal magyar pilótát hozzásegíteni ahhoz, hogy tovább fejlődhessen és eredményesebb versenyzővé válhasson. Hiszek benne, hogy Danin keresztül ismét bizonyítani tudjuk, hogy miről szól a M1RA” - folytatta Dávid.

Dani még mindig csak 19 éves, de már másfél év WTCC-s tapasztalat áll a háta mögött, ami kereken 30 világbajnoki futamot jelent. Legjobb eredményét (amit meg is tarthatott) tavaly Monzában érte el, amikor tizedik lett a nyitó futamon. 2015-ben a TCR Internationalban is kipróbálta magát a Zengő Motorsport SEAT Leónjával, és 17 évesen egyből harmadik lett az időmérőn, ám egy korai baleset miatt a futamokon más nem tudta megmutatni magát.

„Nagyon hamar megegyeztünk a közös folytatásról, néhány beszélgetés elég is volt hozzá. Hálás vagyok azért, hogy az elmúlt két évben belekóstolhattam a WTCC légkörébe, de úgy éreztem, váltanom kell,

ezért is kerestem ennek a lehetőségét. Mint minden versenyző, én is győzelmekért, dobogós helyezésekért akarok küzdeni, ám erre sajnos nem volt igazi lehetőségem az utóbbi időben. Szükségem van rá, hogy újra átéljem ezeket a pozitív élményeket, így egy bizonytalan világkupás szezonnál nekem szakmailag többet ér az Európa-kupa" - mondta Nagy Dani.

"Láttam, hogy milyen profn és megbízhatóan működik a M1RA, mint csapat. Láttam, hogy tavaly mind az öt versenyzőjük dobogóra állt a szezon során, köztük olyan is, akinek az volt az addigi legjobb eredménye. Tudom, hogy én is mindent megkapok majd, ami a fejlődésemhez szükséges. Az is fontos szempont volt, hogy a Hyundai a kategória talán legerősebb autója, és a csapat szoros kapcsolatot ápol a gyártóval. Bízom az eszmében, amit a M1RA képvisel.”

A TCR Európa-kupa idén hét fordulóból áll majd, és mindegyiken két versenyt rendeznek. A szezon május 6-án indul a Paul Ricardon, majd olyan legendás helyszíneket látogat meg, mint Zandvoort, Spa, a Hungaroring, Assen, Monza és Barcelona. A magyarországi fordulót július 8-án rendezik, amikor a TCR EK mellett fellép az International GT Open, az Euroformula Open és a Radical European Masters mezőnye is.

Hozzászólások