WTCC - Nagy a meccs a Chevykért
Nagy a meccs a Chevykért

Nagy a meccs a Chevykért

LantiLanti
2013/11/07 11:49

Chilton_muller_Svk

Az Autosport magazin beszámolója szerint egyre erősödik a versenyfutás az RML által hónapokkal ezelőtt bejelentett hat új fejlesztésű Chevrolet Cruze-ért. Az új technikai szabályok egy évvel történő előrehozása autóhiányt idézett elő a WTCC-ben, és mivel privát csapatok számára elérhető új fejlesztésű gépet jelenleg csak Ray Mallock csapata kínál, mindenki őket akarja.

Az RML azt kérte az érdeklődő csapatoktól, hogy október harmadikáig helyezzenek letétbe egy bizonyos összeget, ám a brit hetilap értesülése szerint a határidőig ezt egyedül Tom Chilton és a Campos Racing tette meg. Utóbbi a francia Hugo Valentét ültetné a Chevrolet-be, aki ugyan még nem tett le sokat az asztalra a WTCC-ben, de információink szerint nem szegény.

Az említetteken kívül a Bamboo Engineering és Nika Racing, valamint két ex-BMW-s alakulat, a ROAL Motorsport és a Wiechers Sport érdeklődik komolyabban a Cruze-ok iránt, és úgy tűnik, mind a négy alakulat számára ez az egyetlen megoldás. Ha lemaradnak, akkor kénytelenek lesznek szünetet tartani. Rajtuk kívül a Campos is fontolgatja egy második autó kibérlését.

Nash_Svk_bamboo

Bamboo korábban hivatalosan is bejelentette, hogy 2014-ben is két Chevrolet Cruze-zal indulnak, ám az Autosport úgy tudja, még nincs aláírva a szerződés, bár az tény, hogy magasan a silverstone-i alakulat jár legközelebb a megállapodás véglegesítéséhez.

A hírek szerint kizárólag agyagi okokból halad lassan a Chevrolet-k sorsának eldöntése, az új fejlesztésű Cruze jelentősen drágább, mint a jelenlegi, amely szintén nem tartozott az olcsó autók közé. A rövid határidők miatt ráadásul az RML szigorú fizetési előírásokhoz köti az autók bérbeadását.

Egyelőre biztosnak tűnik, hogy az elmúlt négy év egyeduralkodójának számító RML istálló jövőre nem indít csapatok, kizárólag a Chevrolet-k megépítésével és ellátásával foglalkozik majd. A brit csapattal három világbajnoki címet szerző, jövőre már a Citroennél versenyző Yvan Muller viszont ezt nem tartja jó ötletnek.

"Ez butaság lenne, hiszen akkor ki fejlesztené az autót? Tapasztalt csapat és tapasztalt versenyzők kellenek ehhez a munkához" - mondta Muller az Autosportnak.

Az érdeklődő csapatok egyöntetűen azon a véleményen vannak, hogy az idényzáró makaói hétvégéig (november 15-17) szeretnék lezárni a tárgyalásokat.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások