WTCC - WTCC: múlt, jelen, jövő

WTCC: múlt, jelen, jövő

LantiLanti
2013/04/20 23:29

A Motorsport-Total újságírója, Stefan Ziegler egy kövér és nagyon érdekes interjút készített Allan Gow-val, az FIA Túraautó Bizottságának elnökével, amelyben a WTCC múltjáról, jelenéről és jövőjéről beszélgettek. Néhány már korábban is elhangzott téma mellett egy-két úgy dologról is beszélt a Nemzetközi Szövetség tisztségviselője.

Alan, mi a véleménye az új szabályokról? Előrelépést jelenthetnek a bajnokság számára?

"Igen, szerintem mindenképpen, hiszen fontos, hogy egy világbajnokságon olyan autókkal lehessen versenyezni, amely a nemzetközi sorozatokban használt technikák felett áll. Egy világbajnokságnál fontos, hogy magasabb szintet képviseljen. Úgyhogy szerintem előrelépést jelenthet, ha a költségek a megfelelő szinten maradnak. Mivel valójában a jelenlegi autók továbbfejlesztéséről van szó, szerintem ez megvalósítható."

Nem jelent az problémát, hogy sok nemzeti bajnokság más szabályrendszerrel fut?

"Szerintem ez egyáltalán nem gond, hiszen minden sorozatnak az adott piacon kell megállnia a helyét. A brit bajnokság például azért váltott az NGTC-re, mert azon a piacon nem működött az S2000. Soha nem lesz olyan szabályrendszer, amely a világ össze túraautó sorozatára érvényes. Az ausztrál V8, a NASCAR és mondjuk Japán teljesen más előírások alapján működik."

Sok szurkoló szemében a WTCC még mindig egy kis bajnokság. Ezen a téren is lehet változás?

"Igen, az új szabályoknak köszönhetően ez is változhat. Új gyártók érkezhetnek, és ez friss lendületet adhat a sorozatnak. Azt gondolom, hogy a WTCC inkább stagnált az elmúlt időszakban, mivel szerintem nem kellett volna ilyen sokáig megtartani a jelenlegi szabályokat. Az új motorok behozásakor (2011) az új regulákat is be lehetett volna vezetni."

WTCC_general_13_monza

Ezek szerint akkor szép jövőt jósol a WTCC-nek?

"Teljes mértékben. Az Eurosport 2017-ig kötött szerződést az FIA-val, és nekik is az az érdekük, hogy a bajnokság sikeres legyen. Remélhetőleg 2014-ben új lendületet kap a sorozat az új autóknak köszönhetően. Az FIA szempontjából az a legfontosabb, hogy megfelelő szinten maradjanak a költségek. Valamennyit persze fognak emelkedni, de nem drámaian."

Tudna pár számot mondani az új autók költségeivel kapcsolatban?

"Most még nehéz lenne, mert rengeteg információ kering a levegőben. A valós számokat majd csak akkor fogjuk látni, amikor az első prototípusok elkészülnek. Ráadásul még a szabályok végleges formája sem született meg."

Miért nincsenek még kész a végleges szabályok?

"A technikai bizottság, amelynek a gyártók is tagjai éppen ezen dolgozik. Ez egy igen hosszú, és bonyolult folyamat. Én magam ugyan nem vagyok tagja a bizottságnak, de egy-két dolog még hátra van. Sok különböző szempontot és érdeket kell egyeztetni. Ha tizenkét ember ül egy asztalnál, akkor általában nehéz megegyezésre jutni. A következő három hónap során viszont megszülethet a megállapodás."

Az új autóknak ősszel már pályán kéne lenniük. Nem lesz túl késő?

"Nem, mivel valójában a jelenlegi autók továbbfejlesztéséről van szó. Ha teljesen új alapokról kéne indulni, akkor más lenne a helyzet. Persze egy tökéletes világban valószínűleg most közelebb állnánk a szabályok véglegesítéséhez, de így is rendben lesz."

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások