WTCC - Muller: nem a Citroën a favorit
Muller: nem a Citroën a favorit

Muller: nem a Citroën a favorit

LantiLanti
2013/12/28 14:00

Muller_Citroen_arc

A négyszeres világbajnok Yvan Muller szerint nem a Citroën gyári csapata számít a 2014-es szezon legnagyobb esélyesének, annak ellenére sem, hogy már hónapok óta tesztelik az új C-Elysée S2000-et.

A francia márka júliusban mutatta be WTCC-s versenygépét, amit azóta számos pályán ki is próbált. Ezzel szemben a Honda csak január közepén tesztel először a TC1-es Civic-kel, a Lada várhatóan január végére, az RML (Chevrolet) pedig csak március elejére készül el az új technikával.

Mindezek ellenére Muller úgy véli, bolond lenne, ha túlságosan sokat várna a 2014-es évadtól, hiszen a Citroën nem rendelkezik pályaversenyes múlttal.

"Mindenki azt hiszi, hogy mi leszünk a favoritok, de én csak kihívóknak tekintem magunkat. Az RML (ők fejlesztik a TC1-es Chevrolet) elképesztő tapasztalattal rendelkezik a WTCC-ben, és a Honda is alapozhat az elmúlt évre. Nekünk viszont nincs semmink" - mondta Muller az Autosportnak.

A  francia pontosan tudja, mit beszél, négy évig versenyzett Ray Mallock csapatánál, azt megelőzően pedig a SEAT gyári pilótája volt.

"A Citroënnek mindent az elejétől kezdve kell megtanulnia: hogyan építsék fel a stratégiát, hogyan állítsák be az autót a különböző pályákra, körülményekre, hogyan taktikázzanak a Q1-ben, Q2-ben és jövőre már a Q3-ban."

Citroen_wtcc_bemutato

"Igyekszem minél többet segíteni nekik, de messze vagyunk még attól, hogy esélyesek legyünk. Az igaz, hogy már teszteltünk, és az autó gyorsabb mint a 2013-as Cruze, de fogalmunk sincs, pontosan hol állunk. Hol vagyunk például a Hondához képest?"

Muller egyébként úgy véli, jövőre is a Chevrolet lehet a legjobb autó, bár szerinte sokat ront az esélyeiken, hogy az RML nem indít csapatot, ami hátrányt jelenthet a fejlesztésnél.

"Most azt mondanám, hogy a Chevrolet az esélyes, bár jobban aggódnék, ha az RML is versenybe szállna."

"A fejlesztéshez jó pilótákra van szükség. Egy kész autóval dolgozni egészen más feladat, mint vezetni egy teljesen úgy projektet" - zárta Muller.

Ha minden a tervek szerint alakul, január végéig tarthat a bizonytalanság időszaka, akkorra tervezik ugyanis az első közös Citroën-Honda tesztet Spanyolországban, a Motorland Aragonon.

Fotó: Citroën Racing

Hozzászólások