WTCC - Muller alázott a maratoni időmérőn

Muller alázott a maratoni időmérőn

LantiLanti
2013/11/15 12:44

Muller_13_makao_qp

Őszintén szólva nem szeretem az "alázott" kifejezést. Pontosabban nem szeretem azt, ahogy ma sokan használják. Ám arra a fölényes győzelemre, amit Yvan Muller aratott a makaói időmérőn, nincs jobb szó. A WTCC történetének első 2:28-as makaói körével közel fél másodperccel javította meg Rob Huff tavalyi pályacsúcsát, legközelebbi riválisának pedig kereken egy másodpercet adott. Lenyűgöző!!

Pedig viszonylag egyszerű a recept: egy jó versenyző, egy jó csapatnál, egy jó autóban. Mindhárom kell hozzá. Hiszen Pepe Oriola is rendkívül gyors volt az edzéseken, aztán a Tuenti Racinggel mégis eltaktikázták magukat, és kicsúszott a Q2-ből. De vehetjük James Nash-t és Alex MacDowallt. Ők is Chevrolet-vel mennek, de a Bamboo rendre elmaradt az RML mögött. Aztán ott a Nika Racing: jó az autó, jó a csapat, csak éppen Yukinori Taniguchi nem tudja kihozni belőlük a maximumot.

Azt azért a négyszeres világbajnok is elismerte, hogy ez angílusul szólva egy "one in a lifetime" kör volt Makaóban, azon a pályán, amelynek minden egyes méterén ott leselkedik a hiba lehetősége.

Yvan Muller és az RML maximális elismerése mellett nekem mégis egy harmadik dolog járt (megint) a fejemben a francia köre után. Emlékeztek, amikor tavaly Gabriele Tarquini és Tom Coronel is azzal "vádolta meg" az RML-t, hogy visszafogják a gyári Chevyk teljesítményét? Eric Néve-ék akkor ezt hevesen tagadták, de vajon most mit mondana a csokornyakkendős?

Vajon mivel magyarázná, hogy Muller több mint egy másodperccel volt gyorsabb idén, mint tavaly? Mivel magyarázná ezt a fölényt, mikor elméletileg erősödött a mezőny? Mivel magyarázná az egy másodperces különbséget a privát Chevrolet és a gyári Honda között?

Egyre inkább az az érzésem, hogy fogalmunk sincs, milyen tartalékok vannak még a Chevy motorban. Nem tudjuk, hogyan tekergetik le-föl, annak megfelelően, hogy mire van szükség. Abban viszont biztos vagyok, hogy az RML nem véletlenül döntött úgy, új autót épít. Szerintem ők pontosan tudják, hogy 2014-ben ezzel a motorral akár meg is verhetik a Citroen-Honda-Lada hármast.

Michelisz_buko_makao_13

Folytassuk Norbival, bár olyan sok újdonságot nem fogok elárulni. A Q1-ben egy ideig izgalmas volt a szitu, hiszen a végén a 12. helyen állt, és egyetlen gyors köre volt bebiztosítani a Q2-t. Megcsinálta, a harmadik idővel ment tovább. A második szakaszban is egy harmadik hellyel kezdett, a második gyors köre viszont nem jött be, így végül ötödikként zárt. Norbiról később még bővebben is írok.

Inkább talán beszéljünk a balesetekről, és hogy miért lett maratoni az időmérő. Merthogy ez volt minden idők leghosszabb kvalija, az tuti. Csak a Q1 egy órán át tartott, három baleset miatt. Először Hugo Valente, majd az újonc Michael Soong (szegény Campos) zúzta meg a SEAT-ot, a hajrában pedig Fredy Barth csapta falnak a Wiechers BMW-t.

Utóbbi autója egyébként a legfrissebb hírek szerint annyira megsérült, hogy már indulhatnak is haza, nem tudják megjavítani a németek.

Szóval volt három baleset, a sportbírók pedig végezték a munkájukat, ahogy Makaón szokták: lassan, de bizonytalanul.

Végül nézzük a meglepetéseket. Az első és legnagyobb természetesen Oriola. A szabadedzések alapján ő tűnt legesélyesebbnek arra, hogy megszorongassa Mullert, de rosszul taktikázott, balszerencsés volt a piros zászlókkal, és a végén még hibázott is. Az eredmény egy 13. hely, és a tehetetlen düh. Most mondhatnám, hogy az Ég törlesztett a tavalyiért (emlékeztek? Oriola fúúúj), de nem kenyerem a káröröm.

Boardman_seat_makao_13

Bejutott viszont a top12-ben Tom Boardman, akinek ez először sikerült 2013-ban. Annyi peches hétvége után megérdemelte. Az más kérdés, hogy a Q2-ben valami történhetett vele, hiszen első próbálkozásra egy három másodperccel gyengébb kört ment, mint a Q1-ben, majd kiszállt az autóból, és befejezte.

A Q2 utolsó nekifutása a 10. hely megszerzéséről szólt, és ezúttal Tom Coronelre mosolygott a szerencse, övé lett a fordított rajtrácsos pole. James Thompson is dörgölheti a tenyerét, hiszen a második helyről rajtolhat majd a Ladával. Az egész hétvégén meggyőző Marc Basseng is nagyon igyekezett, de végül 2 tizeddel lemaradt a mágikus rajthelyről, 11. lett.

A Hondák (Monteiro 2., Tarquini 3.)  helyezése szép, főleg +40 kilóval, az egy másodperces hátrány viszont letaglózó. Rob Huff egy negyedik helyet varázsolt bele az egyébként harmatos SEAT-ba. A Bambook megint feltámadtak (ugye megmondtam), Chilton pedig szépet mentett a nagy zúzás után.

A Q1 végeredménye:

Makao_13_q1

A Q2 végeredménye: 

Makao_13_q2

 

Fotó: WTCC Media, Zengő Motorsport

Hozzászólások