WTCC - Ray Mallock a Chevy programról
Ray Mallock a Chevy programról

Ray Mallock a Chevy programról

LantiLanti
2013/12/03 12:23

Mallock_arc

Ray Mallock nagyon sikeres embernek számít az autósportban, felépített, és azóta is eredményesen irányít egy csapatot, amely már számtalan gyártóval dolgozhatott együtt, és kivívta szinte valamennyi riválisa tiszteletét. Idén például azzal, hogy privát színekben is megnyerte a WTCC-t.

Ennek ellenére Mallock úr nem szerepel sokat a médiában, ritkán nyilatkozik, és akkor is szeret lényegre törő lenni. Akárcsak az RML a versenypályán. A WTCC egyik legeredményesebb csapatának vezetője most a jövő évi chevrolet-s programról beszélt a WTCC hivatalos honlapjának.

Miért döntött úgy az RML, hogy autót épít a WTCC új szabályrendszere szerint?

"Mert továbbra is hisszük, hogy a WTCC egy nagyon jó lehetőség a szponzoroknak, a versenyzőknek és a gyártóknak is. A Túraautó Világbajnokság kell, hogy a szériaautókra alapuló versenyzés csúcsa legyen, és mi része akarunk lenni ennek a sorozatnak, támogatva az új szabályokra történő átállást."

Hány autót terveznek, és mikorra lehetnek készen?

"Minimum négy autót építünk, ám ez a szám felmehet hatig. A terv szerint két autó készül el március 12-éig. Amennyiben hat darab épül, úgy a többi biztosan nem készül el a marrakeshi hétvége előtt."

A motor a privát partnerek tulajdonába kerül majd, vagy bérelni fogják?

"Akárcsak a jelenlegi WTCC-s partnereink (Nika Racing, Bamboo Engineering, Tuenti Racing) esetében, továbbra is marad az a rendszer, hogy bérbe adjuk a házon belül fejlesztett motorjainkat."

Milyen mértékben vesz részt a GM ebben a projektben?

"A GM-es barátaink nagyon sok segítséget nyújtottak az autó homologizációjában, ám ezen felül semmilyen szerepet nem vállaltak. Ennek ellenére továbbra is szoros és erős kapcsolatban vagyunk a GM-mel."

RML_chevrolet_14_proto

Indít az RML saját autókat 2014-ben?

"Nem, abban állapodtunk meg a privát partnerekkel, hogy az RML nem versenyez ellenük a bajnokságban."

Támogatja az RML valamilyen formában a privát csapatokat?

"Amennyiben valaki extra háttértámogatást igényel, azt örömmel vállaljuk. Ez valamennyi privát partnerünk számára elérhető opció."

Várható, hogy az RML versenycsapatként is visszatért valamikor?

"A WTCC mindig is nagyon közel állt a szívünkhöz, és tudom, hogy az RML sok mindent tud adni egy olyan gyártónak, amely eredményes akar lenni a WTCC-ben."

Mi történik a privát autókkal, ha az RML 2015-ben visszatér egy gyártó oldalán?

"A miénk egy csúcsteljesítményű autóipari mérnökcég, amely nagy tapasztalattal bír párhuzamos programok futtatásában. A privát partnerek létfontosságú részei az üzleti modellünknek. Amióta a kilencvenes években beszálltunk az autósportba folyamatos támogatást nyújtottunk privát üzletfeleknek, és ezt a jövőben is folytatni kívánjuk."

Egy rövidke kis értelmezés a végére. Az első válasz alapján nekem az az érzésem támadt, hogy a WTCC keze is benne van az RML program elindításában. A bajnokságnak nagy szüksége van arra, hogy legyen elég TC1-es autó jövőre, és gyanítom, nem kis lobbi folyt azért, hogy a brit csapat vállalja a Chevyk korszerűsítését.

Az interjú második feléből pedig ismét csak az világlik ki, hogy az RML továbbra is tárgyalásban van érdeklődő gyártókkal, amelyek között akár a GM is ott lehet.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások