WTCC - Horiuchi az új Honda Civicről
Horiuchi az új Honda Civicről

Horiuchi az új Honda Civicről

LantiLanti
2013/12/27 13:19

Honda_14_elso

Az elmúlt órákban már olvashattátok Daisuke Horiuchi szezonértékelőjét, és részletes beszámolóját Michelisz Norbi sonomai motorcseréjéről. Most azt is megtudhatjátok, hogyan halad az új Civic fejlesztése, is milyen területeken lesznek nagy változások.

A Honda WTCC-s projektvezetője és motortervezője szerencsére elég régen kezdte a szakmát ahhoz, hogy a mára divatossá váló semmitmondó "bullshit" helyet érdemi dolgokról beszéljen.

"Az új szabályok ellenére az eddig használt 1.6 turbós, közvetlen befecskendezésű soros négyhengeres motor elméletben nem változna sokat. Ám mivel eltörölték az egyes motoralkatrészekre eddig vonatkozó súlyhatárokat, gyakorlatilag minden fontosabb alkotóelemet újraterveztünk" - kezdte Horiuchi.

"A motort októberben kezdtük el fékpadon tesztelni. A 33 helyett most már 36 milliméter átmérőjű szűkítőnek köszönhetően jelentős teljesítménynövekedést értünk el. A rivális gyártók egytől mind úgy nyilatkoztak, hogy 380 LE felett lesz a maximális teljesítményük, és nálunk is ez a cél."

"Nagy előnyt jelent majd tavalyhoz képest, hogy az új alkatrészeknek köszönhetően sikerült könnyítenünk a motoron."

Honda_motor

A motor mellett a kasztni is jelentős változásokon esik majd át, hiszen szélesebbek lehetnek az autók, nagyobb gumikat használnak, és engedélyezik a kiegészítő aero elemek felszerelését is.

"Már véglegesítettük a kasztnit és vele együtt az aero elemeket is. Olaszországban jelenleg is zajlanak a szélcsatornás tesztek."

Ahogy arról korábban Michelisz Norbi is beszélt a WTCC Blognak, a tervek szerint január 16-án rendezik az első shakedown tesztet, amivel kezdetét veszi az intenzív téli tesztprogram.

Bár 2014-ben várhatóan csak 16 autó szállhat versenybe a világbajnoki címért (ennyi új fejlesztésű technika készül el), Horiuchi szerint semmivel sem lesz könnyebb a helyzetük mint idén.

"Kemény csatára számítok, mivel az autók erősebbek lesznek, ráadásul mindenki nulláról indul majd. A legtöbben csak a Citroenről szoktak kérdezni, de szerintem nem csak velük kell számolnunk. Az RML érkezik a Chevrolet Cruze felfrissített változatával, és biztos vagyok benne, hogy a Lada is gyors autót épít majd."

Ennek ellenére a Honda célja a napnál is világosabb: 2014-ben is meg akarják nyerni a gyártók világbajnokságát. Nehezebb dolguk lesz, mint idén, az tuti,

Egy kis összesítés arról, mi változik, és mi nem 2014-ben.

MOTOR
20132014
Szűkítő átmérő
Φ33 mmΦ36 mm
A motor össztömege
82 kg81 kg
A fontosabb motoralkatrészek tömege
Alkatrészenként előírvaLényegében szabad (blokk, hengerfej, stb.)
Tömegközéppont magassága
110 mm a hajtókar közepétőlVáltozatlan
Turbónyomás
2.5 barVáltozatlan
Maximális fordulatszám
8500 rpmVáltozatlan

KASZTNI
20132014
Tömeg
1150 kg1100 kg
Legkisebb hasmagasság
80 mm60 mm
Gumiméret (szélesség/átmérő/felni)
240/610/17250/660/18
Futómű
Az utcai modellel azonosMacPherson rendszerű elől-hátul
Aero elemek
Az utcai modellel azonosKiegészítő elemek engedélyezve
Fenéklemez
Az utcai modellel azonosSima fenéklemez

Fotó: Honda Racing

Hozzászólások