WTCC - Csodás Honda 1-2-3 Sanghajban
Csodás Honda 1-2-3 Sanghajban

Csodás Honda 1-2-3 Sanghajban

LantiLanti
2013/11/03 13:11

Monteiro_honda_sanghaj

Picit úgy voltunk szerintem mindannyian ezzel a második futammal, mint Józsi bácsi a helikopterben: erre nem számítottunk. A sanghaji verseny felvezetésében minden arról szólt, hogy ez Chevrolet pálya, és az edzések, de még az első futam eredményei pedig tökéletesen alá is támasztották mindezt. De akkor hogyan lett belőle hármas Honda futamgyőzelem a második versenyen?

Elsősorban úgy, hogy a Honda versenytávon jobban muzsikált, mint egy körön. Hogy mitől, azt csak Japánban, és egy Milánó közelében lévő műhelyben tudják pontosan, de tény, az időmérőn látott különbség a versenyen jelentősen csökkent. Már az első futamon is ott voltak a Hondák a Bamboo Chevyk közelében, pedig rosszul sikerült a gumiválasztás.

A másik ok pedig a forgalom, vagy inkább Rob Huff egy személyben. A tavalyi világbajnok SEAT-ja már régóta nem igazán alkalmas arra, hogy a győzelemért harcoljanak vele, Huffy viszont híres arról, hogy nem szívesen adja olcsón a bőrét, ha nem muszáj. Ezt most James Nash és Yvan Muller is megtapasztalta, együk sem bírt ugyanis a Ladához távozó angollal. Valószínűleg más lett volna a leányzó fekvése, ha a Chevyk gyorsan átlépik Huffot, de szerencsére nem így történt.

A futam kulcsa egyébként a rajt volt. Bár Michelisz Norbival majd külön cikkben is foglalkozom, azért röviden itt is meg kell dicsérnem. A rajt kiváló volt, remekül bújt be Huff mellé, és erre az előzésre nagyobb szükség volt, mint eleinte gondoltuk volna. Az első néhány körben keményen kellett védekeznie Huffal szemben, ám szerencsére a SEAT-ost is folyton abajgatta valaki, így ő sem koncentrálhatott csak Norbira.

Michelisz_honda_chn_qp

A futam közepére Michelisz egy kicsit meglépett, Huffy pedig hűtötte a gumikat egy végső támadásra. A hajrában ismét kopogtatott, de zárt ajtókat döngetett a zengős pilótánál.

Míg Norbi Huffal csatázott, a két gyári Honda meglépett, és teljes nyugalomban masíroztak a győzelem felé. Megtehették, ezúttal kiváló hátvédjük volt, aki helyettük is gyilkolta a gumiját.

Monteiro győzelmének én kifejezetten örülök, a portugált ugyanis annyi balszerencse érte már idén, hogy kijárt neki a siker. Érzésem szerint eddig sem azért maradt el Tarquini mögött, mert annyival rosszabb pilóta lenne, és ez most is kiderült, az év egyik legnehezebb pályáján hibátlanul tartotta a 2009-es világbajnokot.

A második futamnak is megvoltak a maga hősei. Tom Coronel a 13. helyről indulva nyolcadik lett, Stefano D'Aste pedig még nagyobbat ment, a 26.(!!!) pozícióból startolva intették le kilencedikként. Boardman ismét közel járt a pontszerzéshez, de ezúttal csak 11. lett. Az előző beszámolóból kimaradt, de most megemlítem Mehdi Bennanit, aki az időmérővel (24. lett) nehéz helyzetbe hozta magát, ám mindkét futamon közel tíz helyet jött előre.

Daste_bmw_kina

Akadtak páran, akiknek baleset húzta keresztül a terveket. Szegény Rickard Rydellt közvetlenül a rajt után meglökték (Coronel elnézést is kért), és végül nem tudta befejezni a versenyt. Fredy Barth és Darryl O'Young pedig pontszerző helyen csatázott, amikor összementek. Én úgy ítéltem meg, hogy svájci nem hagyott helyet a hongkonginak, de ezt még ki kell majd elemezni.

Alex MacDowall megint gyengén jött el a rajttól (az okokat egyelőre nem tudjuk), és csak 13. lett, amivel gyakorlatilag eldőlt a Yokohama kupa sorsa. Nash előnye 41 pont, Makaón pedig 43-at lehet még szerezni. MacDowall egyébként még mindig nem tudta megelőzni az elmúlt két futamot kihagyó Michel Nykjaert.

Az edzésen látott remeklést követően Thed Björk ezúttal 15. lett a Volvóval. A 17. helyről indulva először visszacsúszott a 21. pozícióba, és onnan jött előre hat helyezést.

A szívól 2.0 literes autók versenyét ismét Filipe de Souza nyerte.

A második futam végeredménye:

Sanghaj_r2

Fotó: WTCC Media

 

Hozzászólások