WTCC - Couto mégsem indul Makaón
Couto mégsem indul Makaón

Couto mégsem indul Makaón

LantiLanti
2013/10/31 21:57

Couto_Mac_arc

Idén sajnos megszakad egy kilenc éve íródó sorozat, a WTCC történetében először nem indul André Couto a makaói hétvégén. A portugáliai születésű, de évek óta makaói színekben versenyző 36 éves pilóta vendégversenyzőként eddig minden évben rajthoz állt a legendás utcai pályán, és bár idén is ott lesz, ezúttal nem a WTCC mezőnyben.

Couto_makao_2005

Couto 2005-ben indult először a világbajnokságon (minden évben csak Makaón állt rajthoz), amikor a második helyről rajtolt az Alfa Romeoval, ám sajnos kiesett, a második versenyre pedig már nem tudott kiállni.

Couto_makao_2006

2006-ban aztán egy SEAT Leónnal vágott bele a kalandba, ám ezúttal már nem sikerült olyan jól az időmérő, 19. lett. Az első futamon felkapaszkodott a 13. helyig, így a másodikon onnan indulhatott, és végül megszerezte eddigi legjobb WTCC-s eredményét: hetedikként intették le.

Couto_makao_2007

2007-ben megkapta Olivier Tielemans Alfa Romeoját, amelyet az n.Technology készített fel, és remekül ment a szabadedzéseken, az időmérőn azonban falnak csapta az autót, ami annyira megsérült, hogy a futamokon végül nem állhatott rajthoz.

Couto_makao_2008

A balszerencsés eset ellenére Couto 2008-ban is a Sipsz család csapatánál indult, de ezúttal már a Honda Accorddal mehetett. 16. lett az időmérőn, majd ismét 13. az első futamon. A másodikon két kör alatt sikerült a kilencedik helyre felkapaszkodnia, ám a Lisszabon kanyarban kicsúszott, és összetörte a Hondát.

Couto_makao_2009

2009-ben sokáig tárgyalásban volt két gyári BMW csapattal (a Schnitzerrel és a ROAL-al), ám a 320si helyett végül egy SEAT jutott neki a SUNRED-nél. Ismét 16. lett az időmérőn, de kiesett az első futamon. A másodikon így a 23. kockából indulhatott, és ismét beírta magát a WTCC történelemkönyvébe, bár ezúttal kedvezőtlen előjellel. A kilencedik körben Felix Porteiro és Franz Engstler ütközött, Couto pedig a sárga zászló ellenére túl gyorsan érkezett a tett helyszínére, és belerohant a német BMW-jébe. Az eset miatt félbeszakadt a futam, Yvan Muller pedig nem küzdhetett tovább a világbajnoki címért (bár a baleset pillanatában is éppen vesztésre állt).

Az esetről egy videót is találtunk:

Couto_makao_2010

2010-ben Michael Rossi dízel SEAT-ját kapta meg a makaói "zsoldos", ám a csúcstechnika sem hozott szerencsét. A 10. helyről indulva közvetlenül a rajt után ütközött Andy Priaulx-lal, és le is húzhatta a rolót a hétvégére.

Couto_makao_2011

A következő évben már a SUNRED saját 1.6 turbós motorjával szerelt León volánja mögött indult, és meglepően jól ment az időmérőn: hetedik lett. A futamokat azonban nem sikerült befejeznie, az elsőn a nyolcadik helyen haladva ütközött Alain Menuvel (akivel már az időmérőn is összeakadtak). A másodikra részben Fredy Barth alkatrészeiből újjáépítették ugyan a Leónt, ám ismét nem sikerült célba érnie.

Couto_makao_2012

Tavaly aztán már a SEAT 1.6 turbós motorját használhatta, de az időmérőn megint kicsúszott a (a Mór kanyarban), és csak a 20. pozícióból startolhatott. Az első versenyen a 15., a másodikon pedig a 11. helyen intették le, azaz megint kitett magáért hazai pályán.

Couto az ünnepi 60. Makaói GP alkalmából szakít az eddigi hagyományokkal, és bár korábban úgy volt, hogy a Campos színeiben ismét egy SEAT-tal indul, a legfrissebb hírek szerint inkább az Audi R8 LMS kupát választott.

A létszám azonban várhatóan így sem csökken a WTCC-ben, a makaói helyét ugyanis Yukinori Taniguchi veheti át az idényzárón.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások