WTCC - WG: sokkoló élmények várnak Danira és Ferire
WG: sokkoló élmények várnak Danira és Ferire
Fotó: zengomotorsport.hu

WG: sokkoló élmények várnak Danira és Ferire

LantiLanti
2016/03/29 19:09

Kevés olyan magyar autóversenyző van, akinek lehet fogalma arról, min megy át most a Zengő Motorsport két új WTCC-s versenyzője, ifj. Ficza Feri és Nagy Dani, de ha valaki érdemes erről kérdezni, akkor az Wéber Gábor.

A 44 éves korábbi SEAT Európa-kupa győztes pilóta 2012-ben egy fél évet kapott a Túraautó Világbajnokságon, abban a rövid időszakban, amikor Zengő Zoltán csapata két BMW-t versenyeztetett a sorozatban.

Gabi nem volt könnyű helyzetben, hiszen alig néhány futam alatt kellett bizonyítania, ráadásul nem ugyanolyan feltételek álltak rendelkezésére, mint Michelisz Norbinak, mégis szinte mindenki automatikusan vele hasonlította össze.

A Zengő Motorsport két tizenéves újoncának ilyen gondokkal valószínűleg nem kell megküzdenie, a pilóta-szakkomentátor szerint azonban így is megdöbbentő élmények várna rájuk a WTCC-ben.

„Danit kevésbé ismerem, Ferivel már versenyeztem is, az tény, hogy mind a ketten nagyon tehetségesek. Ez egészen biztosan mély víz lesz nekik, de most még nagyon nehéz megmondani, mennyire segítheti vagy vetheti vissza a pályafutásukat, ha hirtelen ilyen profi közegbe kerülnek. Vannak, akikből ez kihozza a maximumot, de akad, akit agyonnyom a teher, mert nem volt elég felfutási ideje, lelkileg még nem áll kész az ilyen feladatra” - mondta Gabi a vs.hu-nak.

Kettejük közül Ficza Feri a tapasztaltabb, ő 17 futamon indult az ETCC-ben, 2014-ben pedig teljes szezont futott a SEAT León Eurocupban, és az utolsó hétvégéig versenyben volt a bajnoki címért. Nagy Dani viszont gyakorlatilag egy 100 LE-s Suzukiból érkezik, mindössze egy versenyen indult a TCR sorozatban, ahol a kiváló időmérő után egy baleset miatt egyetlen kört sem mehetett a futamokon. Wéber Gabi szerint viszont a WTCC még ezekhez a bajnokságokhoz képest is óriási ugrás.

„Itt nem pisloghatsz kettőt sem, mert azt azonnal hárman kihasználják. Ez egy nagyon komoly színvonal, nagyon rutinos, agresszív pilótákkal van tele a mezőny, itt senki nem kér elnézést, senki nem vigyáz rád, tizenévesen ez tényleg sokkoló lehet."

"Ferinek annyiból könnyebb dolga lesz, hogy már van nemzetközi tapasztalata, persze neki is felugrik majd a pulzusa az első hétvégén. Inkább Daninak lesz ez egy nagyobb ugrás, ő viszont az esélytelenek nyugalmával vezethet majd. Bár őt nem úgy ismerem, mint aki úgy ül be az autóba, hogy tök mindegy, ha utolsó lesz.”

"Nagyon sok pozitív és negatív élménnyel fognak gazdagodni, de nagyon fontos, hogy ne legyen velük szemben túlzott várakozás sem a csapat, sem a család, sem a barátok, sem a szurkolók részéről.”

Megduplázni az autók számát, és két tizenéves srácot beépíteni önmagában is hatalmas feladat lenne, de a Zengő Motorsport ismét a nehezített pályát járja, hiszen Norbival együtt Bári Gergő versenymérnök is a gyári alakulathoz került, ráadásul a szervizcsapat egy része is távozott.

„Zengő Zoltán a változások után szokásához hűen előre menekül, úgy próbálja megoldani a problémát, hogy abból valami nagy dolog szülessen. Bejöhet ez is, mint ahogy az is, hogy csak egy fél szezont tudnak két autóval menni."

"Gyorsan újra kell szerveződnie a mérnöki gárdának, úgy kell dolgozniuk, mint a korábbi mérnököknek és szerelőknek, akik vakon is meg tudták javítani az autót. Mindezt hiba nélkül kell megtenniük úgy, hogy egy WTCC-s versenyhétvégén pillanatok alatt kell dönteni."

"Van, hogy 24 órán keresztül nem alszanak a csapattagok, van, hogy egy alkatrészből csak egy van, Damoklész kardjaként fog lebegni a versenyzők feje fölött, hogy nem szabad hibázni, nem törthetik számolatlanul az autókat.”

Gabi szerint tehát nehéz tanulóidőszak vár a zengős fiatalokra, de ennek ellenére tudja, egy ilyen lehetőségre nem lehet mást mondani, muszáj élni vele, de nagyon észnél kell majd lenni a pályán.

Hozzászólások