WTCC - Wéber Gabi szomorú, de a jövőt tervezi

Wéber Gabi szomorú, de a jövőt tervezi

LantiLanti
2013/10/22 15:41

A Zengő Motorsport mai bejelentésének, mely szerint a csapat lemond az opciós jogáról, és jövőre is "csak" egy Honda Civic-et versenyeztet a WTCC-ben, Wéber Gabi a legnagyobb vesztese.  A SEAT León Európa-kupa 2010-es bajnoka az utolsó pillanatig hitt abban, hogy jövőre visszatérhet a Túraautó Világbajnokságra, ám most más lehetőségek után kell néznie.

A népszerű Forma-1-es kommentátor körülbelül egy hete kapta a telefonhívást Zengő Zolitól, amelyből kiderült, biztosan nem lesz második autó a 2014-es szezonban.

"Természetesen nem voltam boldog, amikor meghallottam a hírt, bár ahhoz már elég öreg vagyok, hogy ne vegyek semmit biztosra, amíg nem tuti, úgyhogy nem ért teljesen váratlanul sem. Mindannyian tudtuk, hogy ez komoly projekt, nem az a szint, amikor az ember feltöri a malacperselyt, és fizet. Tudtuk, hogy nem lesz könnyű összeszedni a költségvetést, bár mostanában úgy tűnt, lehet rá esély" - mondta Gabi a WTCC Blognak.

A Honda október végéig adott határidőt a csapatnak, hogy állást foglaljon a második autóval kapcsolatban, ami szintén nem könnyítette meg Wéber Gabi dolgát.

"A helyzet úgy nézett ki, hogy én megpróbáltam összegereblyézni az éves versenyzéshez szükséges pénzt. Emellett viszont ki kellett fizetni az autót is, ami még annál is nagyobb összeg. Az az első pillanattól kezdve egyértelmű volt, hogy a kettőt együtt én nem tudom előteremteni, az még egy Yvan Mullernek sem menne."

"Ráadásul a Honda előre kérte az autó bérleti díjának jelentős részét, márpedig október közepén százezer eurós nagyságrendű összeget elég nehéz elkérni a szponzoroktól a 2014-es büdzsé terhére. Végül aztán nem jött össze sem a versenyeztetés, sem az autó költségvetése."

SEAT_Leon_cupracer

Gabi számára azért is különösen fájó, hogy végül nem jött össze a WTCC 2014-re, mert az elmúlt másfél évet azért áldozta be, hogy ezen dolgozzon. 2012-ben ő is segített a csapatnak a hondás tárgyalásokban, holott tudta, ezzel saját versenyzési esélyeit nullázza le a következő szezonra. Idén egy-két kisebb versenyt leszámítva sehol sem indult, hiszen mindent a WTCC-nek rendelt alá. Ennek ellenére nem áll meg az élet.

"Sosem fekszem le úgy, hogy ne lenne egy B-terv is a fejemben. Azt nem állítom, hogy az utóbbi hónapokban sokat dolgoztam ezen, de vannak elképzeléseim arról, hogy merre tovább."

"Az első számú cél innentől kezdve az új SEAT León Európa-kupa. Az sem olcsó, de azért nem egy szint a WTCC-s Hondával, és a mostanáig összegyűjtött támogatói hátteremmel elérhetőnek tűnik. Már beszéltem is Zengő Zolival a dologról, és elképzelhető, hogy a csapattal együtt visszatérek."

"Az Európa-kupa leginkább azért vonz, mert nagyon komoly az új autó, nincs messze az új WTCC-s technikák szintjétől. Valószínűleg a versenyek egy részét a Túraautó Világbajnokság hétvégin futják majd, és várhatóan televíziós közvetítés is lesz. 25 fő körüli mezőnyre lehet számítani, és a fiatalok mellett biztosan akad majd néhány rutinos róka, aki nem tud elindulni a WTCC-ben, és átjön SEAT-ozi."

"Az SEAT kupán korábbi bajnokaként természetesen egyedül az újabb bajnoki cím lenne elfogadható eredmény, de ezzel nincs is semmi gond, sőt érdekes kihívásnak tartom."

Bár az Eurocup egyértelműen az első számú cél, azért más lehetőségek elől sem zárkózik el. Még mindig él a német kapcsolat (korábban versenyzett a német SEAT León Kupában), és végső soron az ETCC sem kizárt.

Weber_ger_SEAT

"Számomra nagyon fontos, hogy erős mezőnyben mehessek. Az Eurocup-nál ez szerintem adott, az ETCC esetében már kevésbé. Végső esetben nem mondanék rá nemet, de a többi lehetőség előrébb jár. Egyébként idén is felmerült bennem, hogy elindulok a Túraautó Európa-bajnokságon, de ahogy mondtam, végül inkább a WTCC-re összpontosítottam."

"Emellett valóban él a német vonal is, hívtak idén is Porschézni, ami jövőre is aktuális lehet. És be kell vallanom, hogy a Nordschleife is hiányzik már. Először viszont szeretném látni, mi a helyzet a SEAT kupával."

A SEAT Európa-kupában tehát akár a Zengő Motorsport színeiben is rajthoz állhat, ám az sem teljesen kizárt, hogy fájó szívvel, de végül más csapathoz igazol.

"Nem kell hosszasan ecsetelnem, hogy mennyire fontos számomra ez a csapat, ezer szállal kötődünk egymáshoz. Viszont, amit Norbi mondott korábban, az rám is igaz. Van egy pont, amikortól kezdve a saját pályafutásomat kell előtérbe helyeznem. Nagyon kedvelem Norbit, jó barátok vagyunk, és végig igyekeztem segíteni őt. De nem az a célom, hogy szurkolói szakkört alakítsak, hanem én is szeretnék versenyezni, és nem kizárt, hogy ezért el kell váljanak az útjaink."

A jövő tehát valahogy így fest Wéber Gabi számára: első opció SEAT Eurocup, második opció német vonal (valószínűleg Porsche), és ha egyik sem jönne össze, akkor az ETCC is szóba jöhet.

"Már nagyon hiányzik a versenyzés, ezért muszáj lépnem. Nem tudom, lesz-e még lehetőségem visszatérni a WTCC-be, de ha igen, akkor mindent megteszek majd érte, ahogy idén is tettem."

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások