WTCC - Wéber Gabi a második Hondára hajt
Wéber Gabi a második Hondára hajt

Wéber Gabi a második Hondára hajt

LantiLanti
2013/09/23 21:03

Weber_Michelisz_arc

Sokszor leírtuk már, hogy Zengő Zoli tavaly a hondás szerződés aláírásakor opciós jogot kapott a második privát Honda Civic-re, amely szinte biztos, hogy megépül 2014-re. Ha megvan a lóvé, miénk a verda, ennyi. (Ejj, Lanti, de belazultál ettől a kis barackos teától... :D)

De félre a viccel, mert ez nagyon komoly dolog. Az is hatalmas eredmény volt, hogy egy gyakorlatilag gyári autót sikerült megszerezni, és akár lehet belőle kettő. Az már most nagyon valószínű, hogy bárki is ül a másik autóba, hoznia kell valamennyi pénzt.

Külföldi jelentkezőkből bizonyára nem lesz hiány, most, hogy ennyire kevés az új autó, sorban állnak majd a pilóták Zoli asztalánál. (Már most szólok, hogy Zengő úr nem alkoholizál, úgyhogy piát ne hozzon senki, azzal biztos nem fogják meggyőzni :D).

A csapat azonban legszívesebben ismét magyar párossal állna fel, akárcsak 2012 első felében, amikor Michelisz Norbi mellett Wéber Gabi is indult a WTCC-ben egy BMW 320 TC-vel. A SEAT León Európa-kupa 2010-es bajnoka a tavaly sokat tett azért, hogy összejöjjön a hondás szerződés, pedig tudta, ha sikerül, biztosa nem jut neki ülés 2013-ban. Gabi több mint egy éve a visszatérésen dolgozik, és a jelenlegi helyzetről valamint az esélyekről beszélt a WorldTouringCars-nak.

Gabi, mesélj kicsit arról, hogy miként áll a helyzet, és hogy egyáltalán hogyan zajlik a szponzorkeresés Magyarországon.

"Úgy néz ki, lesz második autó, de azért versenyeztetni elég tetemes összeg. Mióta nyilvánosságra került az idei szerződés, sőt még azelőtt is, nekem már egyértelmű volt, hogy 2014-től tudok csak visszaülni, ha úgy hozza a helyzet. Jó néhány lehetséges szponzorral tartom a kapcsolatot, multik, kis cégek és korábbi szponzorok is vannak köztük."

"Az összeg nagyságrendjét tekintve viszont még az idén nyélbe kellene ütni a megállapodást a legtöbbel, különben másra költik el a pénzt. Annyi segítségem van, hogy idén már időben tudjuk a jövő évi felállást, tavaly ez csak jóval később látott napvilágot."

Michelisz_jpn_qp_honda

Azt mindenki tudja, hogy a Honda drágább, mint a BMW, de mennyivel? Nagyságrendileg mennyi pénzt kéne összeszedni, hogy nyugodtan készülhess? Illetve gondolom valamivel kapósabb lehetsz a támogatóknál, hogy a BMW helyett a Hondára gyűjtesz. Vagy nem?

"Előnyt elsősorban a félgyári státusz jelenthet, de az igazi ütőkártya mindig a versenyképes technika, ha gyári, ha nem. A Honda legtöbb dolga drágább mint a BMW-é, de ehhez tegyük hozzá, hogy itt három autóra lebontott költségekről beszélünk, míg a BMW-ből jó pár készült az évek során. A mennyi jó kérdés, mert pontos árakat nem ismerünk a jövő évi autóval kapcsolatban, de 6-700.000 euró alatt nem hiszem, hogy normális évet lehetne futni. És akkor az autó valamint a motor költségeit nem számoltam."

Sok néző kérdezi, hogy külföldi szponzoroknál nem érdemes kopogtatni?

"Érdemes, persze, de a magyar képviseleten keresztül. Mi kis ország vagyunk pár százezer eurós marketing keretekhez, de ha globálisan gondolkodik valaki, ez nem akkora összeg. Vannak ilyen lehetőségeim is, remélem révbe érünk velük."

Ezt a kérdést talán irántad érzett tiszteletből kevesen feszegetik, de ha magyar versenyzőé lesz a második Civic, az biztosan Te leszel?

"Biztosnak sem nem biztos. Inkább azt mondanám: ha magyar lesz a másik pilóta, akkor nagy valószínűséggel én leszek az. Egyébként a kérdés jogos, senkinek nem jár alanyi jogon a dolog, a lehetőségekhez képest a legerősebb csapatot kell összerakni. Mindenki érdeke ezt diktálja. Ugyanakkor nehéz elvonatkoztatni attól, hogy amióta versenyzem, zengős vagyok, Zoli rengeteget tett értem, néhány dologban én is segítettem neki, sok mindenen mentünk át, és rengeteget elértünk csapatként de egyénileg is 2002 óta. Ám ha nem érezném, hogy tudnék még az általam is elvárt szinten teljesíteni, akkor hagynám az egészet."

Weber_hungaroring_tomeg

A gondolat másik fele, hogy ha indulsz a WTCC-ben, akkor csak Zengőék jöhetnek szóba? Vagy kapcsolatban vagy más csapatokkal is?

"Kizárólag Zolival, a csapattal. A hondás projektet is azért nyomtam az elejétől, mert hittem benne. 2014, Zengő-Honda – nekem ez a tuti felállás."

Elindulnál pl. az idei autóknak fenntartott kis kategóriában is jövőre?

Nem, az pusztán pénzkidobás lenne. Akkor már inkább az új SEAT Leon EuroCup.

Tudom, hogy erre úgysem lehet normális választ adni, de most mekkora esélyt látsz arra, hogy jövőre ott leszel Norbi (vagy valaki más) mellett?

"Arra sem láttam semmi esélyt, hogy 2012-ben hat futamon rajthoz álljak, mégis összejött néhány hét alatt. Viszont még egy olyan sebtiben összerakott, teszt és minden egyéb felkészülés nélküli évet nem szeretnék, mert túl nagy hátrány az amúgy is erős mezőnyben. Bosszantó és frusztráló félév volt a maga nemében a velem együtt WTCC-újonc versenymérnökkel és szerelőgárdával."

"Ez nem Dávid (Bári Dávid, Gabi tavalyi versenymérnöke), vagy a fiúk kritikája, nagyon jó összhang volt köztünk, de ahogy én a pályán, úgy ők is tesztek és összerázódás nélkül estek neki a szezonnak, ami a hatékonyságunkon meglátszott. Mindent élesben kellett kipróbálunk, vagy bejött, vagy nem. Pont akkorra kezdett sínre kerülni a dolog, amikor az európai szezon végére értünk. Szerintem mindannyian sokat tanultunk belőle. Szóval, jelen pillanatban nem gondolkozom százalékokon, előbb legyen a miénk a második autó."

Természetesen nem csak erről a kérdésről csevegtünk Gabival, úgyhogy kövessétek szorgalmasan az oldalt, néhány napon belül jön a folytatás.

Fotó: Wéber Gábor FB, WTCC Media

Írta: Lanti

Hozzászólások