WTCC - Volvo: figyeljük a WTCC-t

Volvo: figyeljük a WTCC-t

LantiLanti
2012/12/01 13:58

A 2011-es WTCC szezon egyik látványossága és legnagyobb csalódása egyaránt a Volvo volt. A svéd gyártó egy kísérleti szezont vállalt a C30-cal, amely az első néhány versenyen még a régi öt hengeres 2.0 literes szívómotorral ment, majd később megkapta az 1.6 turbós blokkot. Ami annyira jól sikerült, hogy egyes versenyeken már a Chevrolet-t szorongatták Robert Dahlgrennel. A sikerek láttán a WTCC-t követők joggal bíztak abban, hogy 2012-ben gyári programot indít a Volvo, ám ehelyett több hónapos hallgatás után végül csendben leléptek. Hogy pontosan miért, arról megkérdeztük Alexander Murdzevski Schevdint, a Volvo kommunikációs igazgatóját.

"A fő ok, ami miatt leállítottuk a WTCC programot a 2011-es kísérleti szezon után, az volt, hogy a gyár úgy döntött, a Volvo versenytevékenységét a C-szegmensről (C30 / V40) a D-szegmensre (S60) akarja áthelyezni. Egyelőre úgy látjuk, hogy a S60 nem illik bele igazán a jelenlegi WTCC mezőnybe. A jövő attól függ, hogy a többi gyártó milyen autóval nevez a következő időszakban, és ezért folyamatosan figyelemmel kísérjük az eseményeket" - mondta Murdzevski Schevdin a Túraauó Hírblognak.

"A többi gyártóhoz hasonlóan a Volvo is nyomon követi a legfontosabb bajnokságok fejlődését. A célunk, hogy olyan sorozatokban szerepeljünk, ahol a lehető legjobb ellenfelekkel mérhetjük össze magunkat, és ahol a befektetett pénz  marketing szempontból megtérül. A WTCC mindig is az egyik legfontosabb lehetőség lesz számunkra, és örülünk, hogy új márkák, például a Citroen és a Renault is érdeklődik a bajnokság iránt."

A közeli jövőben azonban a Volvo a hazai pályában és Amerikában látja a legjobb marketing lehetőségeket. A C30-ba fejlesztett 1.6 turbó motor sem került a műhely leghátsóbb salgójára, bár egyelőre nem a WTCC számára dolgoznak rajta.

"2013-ban a TTA-n lesz a fő hangsúly, amely egyesül az STCC-vel. Az utóbbi átveszi a TTA szabályokat, a közös bajnokság pedig az STCC nevet viseli majd. Emellett folytatjuk nemzeti szerepvállalásunkat az Egyesül Államokban futó Pirelli World Challenge GT sorozatban, ahol szintén az S60-nal versenyzünk. Közben vizsgáljunk annak a lehetőségét, hogy 2014-ben vagy 2015-ben bevezessük az 1.6 turbós motort az STCC-ben és a US GT-ben is" - zárta Murdzevski Schevdin.

Az új STCC megalapításakor a szervezők kilátásba helyezték, hogy egy-két szezonon belül a jelenlegi egységes Renault/Nissan motor helyét az FIA 1.6 turbós világmotorja veszi át. A Saabot leszámítva a bajnokságban szereplő valamennyi márka már most rendelkezik ilyen motorral, ám úgy tűnik, a Volvo esetében elsősorban marketing szempontból van gátja a WTCC-be való visszatérésnek.

A világbajnokságon ugyanis jelenleg a BMW-t leszámítva valamennyi gyártó a C-szegmensbe tartozó, populáris típusokkal van jelen (Focus, León, Cruze, Civic), és éppen ezért kevés a valószínűsége annak, hogy a Citroen, a Renault vagy bárki más a Volvo S60 piaci riválisát dobja harcba. Patthelyzetnek tűnik...

FONTOS! Kérlek, állítsd be a Facebook Oldalon az értesítések küldését. Részletek ITT.

Fotó: WTCC Media, TTA Media, Pirelli World Challenge

Hozzászólások