WTCC - JK Vernay: számomra irreális összegeket kérnek most a WTCR-ben
JK Vernay: számomra irreális összegeket kérnek most a WTCR-ben
Fotó: fiawtcr.com

JK Vernay: számomra irreális összegeket kérnek most a WTCR-ben

LantiLanti
2020/03/19 15:58
2017-ben megnyerte a TCR International-t, 2018-ban ötödik volt a WTCR Túraautó Világkupa első szezonjában, most mégis állás nélküli. Jean-Karl Vernay szerint eléggé betett neki, hogy az elhúzódó tavalyi szezon miatt az Audi Sport csak nagyon későn jelentette be távozását. 


A tavalyi szezon messze nem sikerült annyira jól a 33 éves franciának, mint a korábbiak. Futamot nem nyert, háromszor állt a dobogón, és egyedül talán azzal vigasztalódhatott, hogy ismét ő lett a legjobb az Audi házibajnokságában. 

Ennek ellenére Vernay úgy érzi, nem nyújtott rossz teljesítményt, és bosszantónak találja, hogy még mindig nem sikerült helyet találnia magának 2020-ra. 

"Elég idegesítő ez a helyzet. Ha nem nyújtasz jó teljesítményt, elfogadható, hogy búcsúznod kell - ilyenek a törvények a motorsport csúcsán. De elégé felhúz, hogy akkor is harcolnom kell a maradásért, amikor egyébként szerintem nem végeztem rossz munkát" - mondta Vernay az Autohebdónak. 
"A bajnokság tavaly nagyon későn ért véget. Sokáig nem is kellett aggódnom a 2020-as év miatt, hiszen az Audi csak Makaó előtt, november végén jelentette be, hogy vége a dalnak. Az viszont brutális pillanat volt. Egyáltalán nem voltunk felkészülve erre a hírre."

Vernay életében nem ez az első alkalom, hogy egyik pillanatról a másikra bizonytalan vizeken találja magát. Korábban a Peugeot gyári tartalékpilótájaként is átélt már hasonlót. 

"Amikor 2012 elején egyszer csak lefújták a Peugeot Sport endurance-programját, Sebastien Loeb sietett a segítségemre, és újrakezdhettem a Carrera Kupában. Később ennek köszönhetően lettem Porsche-pilóta. Aztán 2014-ben, a Japánban eltöltött időszak után a személyes szponzorom (Leopard) nyújtott kezet, és úgy versenyezhettem a GT-ben valamint a TCR-ben. Sosem fogok megfeledkezni azokról, akik ezekben a helyzetekben mellém álltak."
vernay-audi-wtcr-nordschleife.jpg
Elképesztő összegek egy ülésért

A francia pilóta szerint gyári támogatás nélkül ma rendkívül nehéz megmaradni a WTCR-ben, hiszen a csapatok hatalmas összegeket kérnek egy-egy ülésért. 

"Tárgyaltam a Lukoilal, a Hyundai-jal és a Sebastien Loeb Racinggel is, de a szükséges költségvetés teljesen irreális számomra. A Cupra még egy járhatóbb ösvény lenne, de oda is pénz kell. Nagyon szerencsés vagyok, hogy 10 éven keresztül fizetett gyári pilóta lehettem."

A francia versenyző számára opció még a GT3-as világ. Nemrég tesztelt is a GT World Challenge Europe-ban, ahol egy Audi R8 LMS-t vezetett az Attempto Racingnél. 

"Ezt megelőzően utoljára nyolc hónapja ültem GT3-as autóban, de 10 kör után már csak két tizedre voltam a két társamtól, Mattia Druditól és Frédéric Vervischtől, akik sokkal jobban ismerik az Audit."

Vernay úgy látja, az elmúlt tíz évben a GT3 lett az egyik legbiztosabb pont a motorsporton belül. Az elektromos versenyzést és PURE ETCR-t is érdekesnek tartja, de szerinte még egy kicsit korai fázisban tart. Meg amúgy is, a két gyártó, a Hyundai és a Cupra már rendelkezik versenyzőkkel. 

Bár szerződésben már nem áll az Audi Sporttal, azért vannak még köztük egyeztetések. Az egyik lehetőség például az Ausztrál GT-bajnokság, ám egyelőre semmit sem erősítettek meg a németek. 

"Szabad vagyok bárhol versenyezni, és szeretném én meghatározni, mikor fejezem be. Szerintem ez most még korai lenne. De őszintén, néha azt mondom magamnak, ez az egész csak az agyamra megy. Szeretem a munkám, de sok más dolgot is lehet csinálni az életben. Lehetőségekből nincs hiány" - zárta Vernay. 
Hozzászólások