WTCC - Vélemények az időmérőről - Q2
Vélemények az időmérőről - Q2

Vélemények az időmérőről - Q2

LantiLanti
2013/04/07 11:15

Marrakesh_top3

Sok minden történt a tegnapi nap során, és erről még többen mondták el a véleményüket azóta. Mivel a közvetítések miatt kevesebb időm van firkálni, mint a többi hivatásos újságírónak, úgy döntöttem, inkább egy bejegyzésben összeszedem, ki mit mondott. :) Íme az első ilyen próbálkozás, a Q2-be jutott pilótákkal.

Gabriele Tarquini (Castrol Honda), pole pozíció: 16. pole pozíciójával Tarquini rekordot állított fel a WTCC történetében.

"Boldog vagyok, bár kicsit meglepett is, mivel ez a pálya nagyon hasonlít Monzához. A siker azt jelenti, hogy a csapat kiváló munkát végzett a két verseny között; valamit változtattak a motoron, és így csökkent a lemaradás a Chevrolet-val szemben. A végsebesség volt a legnagyobb problémánk Monzában, és ezen a téren fejlődtünk. A kocsi nagy jó a féktávokon és a sikánokban, emellett pedig kiváló szélárnyékot loptam a Chevrolet-któl, ami szintén segített. A holnapi lesz az első száraz versenyem a Civic-kel, és a téli tesztek során a kocsi meglepően jól teljesített a szimulációk során" - 'fiawtcc.com'.

James Nash (Bamboo-Chevrolet), második helyezett. Nash élete legjobb időmérős eredményét érte el Marrakeshben. Eddigi személyes rekordja egy ötödik hely volt, két hete Monzában.

"Tavaly egész évben arról álmodtam, hogy egy olyan autóban ülhessek, amivel ilyen eredményekért harcolhatok. Nagyon boldog vagyok, hogy én lettem a legjobb chevrolet-s az időmérőn, hiszen szuper-gyors versenyzőket előztem meg. Csak fél tized a hátrányom Gabriele mögött, és egy ilyen pályán nagyon könnyű hibázni. A második körömben szerettem volna megelőzni Gabrielét, de egy picit későn fékeztem valahol, és ennyi elég volt, hogy elszálljon minden esélyem. A versenyeken az abszolút gőzelemért akarok harcolni" - 'fiawtcc.com'.

"Egész nap a beállításokon dolgoztunk, és a szabadedzések után nem gondoltam, hogy ennyire jó leszek. Az volt a célom, hogy jó szélárnyékot fogjak, mert - ahogy Gabriele mondta - itt 3-4 tizedet is jelenthet. Ami a holnapot illeti, Yvan rendkívül jó az állórajtban, és úgy tűnik, Gabriele autója is rendben van. Kicsit az én tavalyi Fordomra emlékeztet, valamivel puhábbnak tűnik, és kiválóan megy át a sikánokon. Azt viszont még nem tudjuk, hogyan bánik a gumikkal" - 'TouringCarTimes'.

Yvan Muller (RML-Chevrolet), harmadik helyezett. Muller mindkét szabadedzést megnyerte, a Q2-ben azonban a második körön pont elé engedték ki a törött futóművel bicegő Fernando Monjét, aki csak azért ment ki a pályára, hogy egy értékelhető körrel megszerezze a pole-t a második futamra. A spanyolnak ez sikerült, a háromszoros világbajnokot viszont feltartotta.

"Ez egy olyan pálya, ahol le kell kapcsolnod az agyad, miközben átmész a sikánokon. Talán már túl öreg vagyok ehhez... Egyértelműen nem ez a kedvenc köröm. Viszont az időm így is lehetett volna jobb, csak sajnos Monje az ideális íven maradt, amikor kijött a boxból, és ezzel sok időt veszítettem. Holnap óvatos leszek a rajtnál, aztán pedig kivárom a megfelelő pillanatot. Csak most kezdődött a bajnokság, nem kell felesleges kockázatot vállalni, úgyhogy az a fontos, hogy dobogóra állhassak" - 'fiawtcc.com'.

Chilton_Marrakesh

Tom Chilton (RML-Chevrolet), ötödik helyezett.

"Idegesítő, hogy nagyon közel jártam a pole megszerzéséhez, de az utolsó szektorban időt veszítettem. Az ötödik helyről is képes lehetek jó eredményt elérni, és fontos, hogy újabb kilométereket gyüjthetek  a Cruze-zal. Szokás szerint minden kiadok majd magamból" - 'RML'.

Rob Huff (All-Inkl.com-SEAT), hetedik helyezett. A címvédő mindkét szabadedzésen elmaradt csapattársa, Marc Basseng mögött, és a top12-t sem nagyon tudta megközelíteni, az időmérőre viszont remekül összekapta magát a csapat, és a brit pilóta is.

"Még mindig problémáink vannak az autóval, de ez egy folyamatos dolog, alacsony fordulatszámon kevés a motorerő, és ez Monzában is így volt. Akkor éreztem leginkább, amikor Pepe Oriolát követtem, és egy lassú kanyar után az első 50 méteren, illetve 5000-es fordulat alatt szinte mindig, egyszerűen lapos a kigyorsítási görbe. A SEAT már dolgozik rajta, mert jó pár tizedet veszítünk emiatt."

"Nehéz időmérő volt, mindenki a szélárnyékot vadászta, és az All-Inkl.com csodás munkát végzett. Ez még csak a csapat második fordulója, de úgy dolgoznak, mint akik évek óta ezt csinálnák. A probléma van, azonnal reagálnak. Az időmérő előtt motorgondjaim voltak, és hihetetlen sok szenzort kicseréltek a kocsin. 10 perccel a kvali kezdete előtt még olyan állapotban volt az autóm, hogy azt hittem, nem tudtok elindulni. Aztán 10 másodperccel a kezdés előtt végeztek vele. Fantasztikus munkát végeztek, de a SEAT még kb. nyolc tizedes hátrányban van" - 'TouringCarTimes'.

Fernando Monje (Campos-SEAT), tizedik helyezett. Monje futóműve eltört a Q2 előtt, így az utolsó pillanatig a boxban állt. Ám mivel rajta kívül még ketten hasonló cipőben jártak, a spanyol tudta, ha kimegy és összehoz egy bármilyen gyönge kört, azzal megszerzi a pole pozíciót a második futamra. Kiment, megszerezte, de közben feltartotta Yvan Mullert.

"Nagyon sajnálom, hogy feltartottam az RML pilótákat és Nykjaert. Az volt a célom, hogy a lehető leggyorsabb legyek, mivel azt hittem, egy teljes gyors kört kell futnom ahhoz, hogy értékeljenek tizedikként. Viszont törött volt a futómű az autóm alatt. Természetesen szerettem volna elengedni őket, de nem állhattam meg teljesen, mert azzal időt veszítettem volna. Végül így is csak a kockás zászlónál értem körbe, de így is enyém lett a pole a második futamra, mert bár nem futottam teljes kört, így is többet mentem, mint Thompson és Coronel."

"Először rajtolok majd az első kockából, ami nagyon izgatottá tesz. Magabiztos vagyok, főleg mivel a legjobb BMW-k a 11., 12. helyről indulnak majd, úgyhogy jó esélyem van rá, hogy vezessek az első kanyar után. Itt nagyon nehéz előzni, úgyhogy az a feladatom, hogy vegyek egy jó rajtot, után tartsam a tempót, és megpróbáljak az élen maradni" - 'TouringCarTimes'.

FIA WTCC Marrakech, Morocco 05-07 April 2013

James Thompson (Lukoil-Lada), 11. helyezett. Thompson a Q1 végén falnak csapta a Ladát, és mivel a szerelők nem tudták időben megjavítani, nem futhatott kört a Q2-ben. Sokáig úgy tűnt, jobb Q1-es eredményének köszönhetően így is övé lesz a pole a második futamra, ám az utolsó percekben Monje körbebotorkált a SEAT-tal, és elorozta az első rajtkockát.

"Az edzések és az időmérő alatt egy kicsit jobban megismertem ezt a pályát, ami teljesen új számomra, és ismét kiderült, hogy mennyire erős a Granta az egyenesekben. Viszont ismét balszerencsés voltam az időmérőn. A Q1-ben megcsúsztam a pálya poros részén, nekicsaptam az autót a falnak, ami megsérült, és már nem lehetett megjavítani a Q2-re. Ezen a pályán nem túl jó a mezőny közepéből rajtolni, hiszen rendkívül nehéz előzni, de megpróbálom kihasználni a Granta erősségeit, és jó eredményt akarok elérni" - 'Lada Sport Lukoil'.

Tom Coronel (ROAL-BMW), 12. helyezett. Thompsonhoz hasonlóan Coronel sem futhatott kört a Q2-ben. A holland pilóta az edzés első szakaszában éppen csapattársától, Darryl O'Youngtól kapott szélárnyékot, amikor csúnyán elfékezte magát, és hátulról belerongyolt a hongkongi autójába.

"Teljesen elnéztem a féktávot, az egész az én hibám, nem keresek kifogásokat. Elvétettem a jelzést, 150-nél kellett volna fékeznem, de túl későn léptem a pedálra. Nagyon sajnálom" - 'Eurosport'.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások