WTCC - "Váratlan" fordulat: Yvan Muller visszatér
"Váratlan" fordulat: Yvan Muller visszatér
Fotó: fiawtcc.com

"Váratlan" fordulat: Yvan Muller visszatér

LantiLanti
2017/11/29 09:25

Váratlan bejelentést tett szerda reggel a Volvo gyári csapata, a svéd alakulat úgy döntött, az idényzáró futamokon Nestor Girolami helyett a négyszeres világbajnok Yvan Mullert indítják a harmadik S60-ban.

A hivatalos indoklás szerint a 48 éves, tavaly már visszavonult franciát azért hívták vissza, hogy segítsen megszerezni az egyéni és a gyártói világbajnoki címet a márkának. Muller utoljára a 2016-os katari hétvégén indult WTCC futamon a Citroën  csapatánál, és emlékezetese módon "segítette" (sosem ismerte el) Tiago Monteirót az összetett harmadik hely megszerzésében.

A visszavonulás ellenére a nem távolodott el a Túraautó vb-től, a Volvo szerződtette őt teszt- és fejlesztőpilótának illetve szakmai tanácsadónak, és előbbi minőségében aktívan részt is vett az S60-on végzett munkában mind a tél során, mind a szezonközi teszteken.

"Boldog vagyok, hogy visszatérhetek a versenyzéshez azt követően, hogy az egész szezon során keményen dolgoztam a csapatért, és most mindkét bajnokságot vezetjük az idényzáró előtt. A célom, hogy hozzásegítsem Thed Björköt az egyéni világbajnoki cím megszerzéséhet, a Polestar Cyan Racinget pedig a gyártói elsőséghez. Nem lesz könnyű, de úgy érzem, rendelkezem mindennel, ami ehhez szükséges" - fogalmazott Muller.

A francia pilóta érkezése miatt Girolami kénytelen kihagyni az idényzárót; Muller a 64-es rajtszám alatt foglalja majd el az argentin Volvóját. Girolami, egyedüliként a svédek versenyzői közül, már matematikailag sem esélyes a vb-elsőségre; Björk 6.5 pont előnnyel vezeti az összetettet, Catsburg pedig 44 pont lemaradással a negyedik, miközben Katarban még 60 pontot lehet szerezni.

"Elfogadtam, hogy át kell adnom a helyem Yvannak. Ő egy legendás versenyző, aki nálam sokkal jobban ismeri a katari pályát, és ez sokat jelenthet a csapatnak egy ennyire szoros idényzárón. Már alig várom, hogy folytathassam a fejlesztőmunkát 2018-ra, és természetesen az utolsó hétvégét is figyelemmel kísérem majd" - fogalmazott az argentin.

Muller_arc_volvo_17

A 2018-as fejlesztésre vonatkozó megjegyzés érdekes, ám nem tudhatjuk, hogy egyszerű terelés, vagy tényleg utal valamire, amiről még nem tudunk. Jelen állás szerint ugyanis ez lesz a TC1-es autók utolsó versenye a WTCC-ben, a bajnokság jövőre átveszi a TCR-szabályrendszert. A Volvo azonban eddig nem épített ilyen autót... Most vagy arról van szó, hogy még nem akarják egyértelművé tenni a búcsút, vagy arról, hogy dolgoznak valamin a háttérben.

Muller visszatérése valójában nem is annyira váratlan fordulat. A négyszeres világbajnok tavaly azzal a felkiáltással vonult vissza, hogy a versenyzéstől biztosan nem távolodik el, csak egész szezont nem akar futni egyik bajnokságban sem. Mikor bejelentette a volvós szerződést, sokan biztosra vették, valamikor lehetőséget kap a szezon során.

Ha a személyes véleményre is kíváncsi valaki: nekem sokkal inkább az az érzésem, hogy erről a cseréről előre megállapodtak, mint hogy tényleg a világbajnokság szoros állása indokolná. Rendben, Muller nagyon jó versenyző, és kétszer is ment már Losailban, viszont kerek egy éve nem versenyzett, így látatlanban nem vagyok meggyőződve róla, hogy sokkal jobb teljesítményre lesz képes ezen az egy hétvégén, mint amit Girolami nyújtott volna. Persze lehet, hogy rám cáfol az öreg, és a régi formáját tudja előhúzni.

Egy dolgot viszont nagyon őszintén remélek: hogy a keménységéről híres francia idén nem szól bele az összetett alakulásába, sem olyan módon, mint 12 hónapja, sem sehogy máshogy...

Hozzászólások