WTCC - Újra összeáll az Alfa Romeo - Giovanardi páros
Újra összeáll az Alfa Romeo - Giovanardi páros
Fotó: tcr-series.com

Újra összeáll az Alfa Romeo - Giovanardi páros

LantiLanti
2018/03/19 11:56

Reméltük, de elhinni nem mertük... Amikor nemrégiben megjelent a hír, hogy a 2000-es évek elejének egyik legnagyobb túraautós alakja Monzában tesztelte az Alfa Romeo TCR gépét, bevallom őszintén, arra gondoltam, nem több ez egy ügyes marketingfogásnál.

Fabrizio Giovanardi neve a túraautózásban egybeforrt az Alfa Romeo márkával. 1997 és 1999 között még a SuperTouring érában kétszer megnyerte velük az olasz, és egyszer a spanyol bajnokságot. Aztán jött az S2000, de Piedone ott is a csúcson maradt. 2000 és 2002 között egyhuzamban háromszor lett bajnok az ETCC-ben, ami akkor a nemzetközi túraautózás tetejét jelentette. 2005-ben még ott volt a WTCC első szezonjában, és négy győzelemmel legjobb alfásként a harmadik helyen zárt. Az olasz márka azonban kiszállt, így Giovanardi is továbbállt.

2006 és 2009 között a Vauxhall gyári versenyezője volt a BTCC-ben, és ott sem tudott leállni a nyeréssel: 07-ben és 08-ban is bajnok lett. Az elmúlt nyolc év viszont pályafutása folyamatos hanyatlásáról szólt. Az Alfa Romeo válságba került, más gyártótól pedig nem kapott szerződést, így profi pilótaként ott indult, ahol éppen lehetőséget kapott. Ötödik lett a Superstars sorozatban, futamot nyert a Skandináv Túraautó Bajnokságban, dobogóra állt az olasz GT-ben, sőt, még a V8 Supercarsban valamint a Nürburgring 24 óráson is rajthoz áll.

Utoljára 2014-ben futott teljes szezont, visszatért a BTCC-be, ám nem érzett rá az NGTC-s Ford Focus ST-re, és miközben csapattársa Mat Jackson negyedik lett, ő egy dobogós helyezéssel a 13. helyen zárt. Azóta fel-feltűnt egy-egy nemzeti versenyhétvégén, de komoly programban nem kapott szerepet. Mostanáig.

Giovanardi_arc_17

"Szeretnék mindenkinek köszönetet mondani a Romeo Ferrarisnál, akik segítettek abban, hogy ez a megállapodás 2018-ra létrejöjjön. Nagyon élvezetes volt vezetni az Alfa Romeo Giulietta TCR-t, és meggyőzött az autó. Néhány év kihagyás után ez lesz a visszatérésem a nemzetközi porondra, de a rajongásom és a győzeleméhségem nem csillapodott. Monzában indult ez a közös út, és remélem, sok örömöt szerzek majd mindazoknak, akik a Romeo Ferraris oldaláról részt vesznek a Giulietta TCR programban" - mondta Giovanardi.

Ez az első alkalom, hogy gyártóhoz közel álló olasz csapat egy kipróbált, klasszis pilótát ültethet az egyik autójába. A 2016-ban bemutatkozó Giuliettát az első évben Michela Cerruti és Petr Fulin vezette, tavaly pedig Dusan Borkovic és David Kajaia versenyzett a GE-Force név alatt futó istállónál. Utóbbi páros három futamot nyert meg a TCR International-ben.

"Komoly vállalkozás volt megszerezni Fabriziót, aki kulcsfontosságú eleme lesz a programunknak. 2018-ban már a legmagasabb szinten versenyzünk, és ez komoly előrelépés a szervezetünk valamint a Team Mulsanne számára, hiszen rangos márkák és csapatok ellen szállunk majd harcba. Ami a mi oldalunkat illeti, sokat fejlődtünk az Alfa Romeo Giulietta TCR-el, és nagyon hasznos visszajelzéseket kaptunk Fabriziótól Monzában. Ennek köszönhetően valóra vált mindaz, ami eddig csak álom volt. De nem élünk csodaországban, tudjuk, 100%-ot kell nyújtanunk, ha versenyképesek szeretnénk lenni egy olyan top bajnokságban, mint amilyen a WTCR" - fogalmazott Cerruti, aki azóta versenyzőből a Romeo Ferraris ügyvezetőjévé lépett elő.

A bejelentéssel az is hivatalossá vált, hogy az Alfákat versenyeztető csapat idén visszatér eredeti elnevezéséhez, és Team Mulsanne név alatt nevezett a Túraautó Világkupába. Az istálló másik versenyzőjét később nevezik meg, de annyit nem árt megjegyezni, hogy Monzában Gianni Morbidelli és Kevin Gleason is ment a Giuliettával. Ami pedig Giovanardit illeti: tapasztalta felbecsülhetetlen értékű lesz az autó fejlesztésében, ám az utóbbi években már nem nagyon láttuk tőle azt a tempót, ami a legnagyobbak közé emelte. Ettől függetlenül egy veterán klasszist sosem szabad leírni, hiszen nem véletlenül létezi a magyar nyelvben a "másodvirágzás" kifejezés...

A WTCR eddig bejelentett indulói:

AUTÓ CSAPAT VERSENYZŐ
 Audi RS3 LMS Comtoyou Racing Denis Dupont
 Audi RS3 LMS Comtoyou Racing Aurélien Panis
 Audi RS3 LMS Comtoyou Racing Frédéric Vervisch
 Audi RS3 LMS Comtoyou Racing Nathanael Berthon
 Audi RS3 LMS WRT Jean-Karl Vernay
 Audi RS3 LMS WRT Gordon Shedden
 Honda Civic Type-R Boutsen-Ginion Racing Tiago Monteiro
 Honda Civic Type-R Boutsen-Ginion Racing Tom Coronel
 Honda Civic Type-R Münnich Motorsport Esteban Guerrieri
 Honda Civic Type-R Münnich Motorsport Yann Ehrlacher
 Hyundai i30N TCR BRC Racing Michelisz Norbert
 Hyundai i30N TCR BRC Racing Gabriele Tarquini
 Hyundai i30N TCR Yvan Muller Racing Yvan Muller
 Hyundai i30N TCR Yvan Muller Racing Thed Björk
 Volkswagen Golf GTI Sebastien Loeb Racing Rob Huff
 Volkswagen Golf GTI Sebastien Loeb Racing Mehdi Bennani
 Alfa Romeo Giulietta TCR Team Mulsanne Fabrizio Giovanardi
 Alfa Romeo Giulietta TCR Team Mulsanne ???
 Cupra TCR Campos Racing John Filippi
 Cupra TCR Campos Racing Pepe Oriola
 Peugeot 308 TCR DG Sport Compétition Aurélien Comte
 Peugeot 308 TCR DG Sport Compétition Mato Homola
Hozzászólások