WTCC - Újra a Subaruról pletykálnak
Újra a Subaruról pletykálnak
Fotó: Subaru

Újra a Subaruról pletykálnak

LantiLanti
2014/08/15 10:25

Amióta 2008-ban a gazdasági zavarok kezdetén kiszállt a Rali Világbajnokságból, szinten minden évben érkeznek arról hírek, hogy a Subaru mikor és milyen formában térne vissza a versenysportba.

A "kis" japán márka óriási népszerűségre tett szert a WRC-ben eltöltött évek alatt, és a hat éve tartó távollét ellenére a legtöbben még ma is azonnal az autósporttal azonosítják a Subaru nevet. A WRX STi töretlenül növekvő rajongótábora nagyrészt ralis eredményeknek is köszönhető, így nem meglepő, ha a márka vezetősége a környezet kedvezőbbé válásával új motorsportos programot tervez.

A brit Auto Express a gyártóhoz köze álló forrásra hivatkozva nemrég arról számolt be, hogy a Subarunál gyakorlatilag megszületett a döntés a visszatérésről, és már csak arról folynak egyeztetések, hogy mely bajnokság legyen a szerencsés kiválasztott. A márka számára fontos, hogy egy globális méretű sorozatba térjen vissza, amely rendelkezik megfelelő televíziós közvetítéssel.

Ám ennél is fontosabb, hogy a Subaru olyan lehetőséget keres, ahol hibrid technológiákat használhat, hiszen 2018-tól több új utcai hibrid autót is piacra akarnak dobni, amelyeket egy intenzív motorsportos kampánnyal kívánnak megtámogatni.

A márka múltját ismerve a WRC lenne a kézenfekvő megoldás, ám a Rali VB jelenleg igen ramaty állapotban van. A résztvevők elégedetlenek a promóter munkájával, nemrég visszautasították a bajnokság jövőjével kapcsolatban beterjesztett javaslatokat, a televíziós közvetítés sincs a helyzet magaslatán.

Ha a Subaru hibrid technológiával szeretne versenyezni, akkor kézenfekvő megoldás lehet az Endurance Világbajnokság és a Le Mans 24 órás. Mindkettő erős TV-s háttérrel rendelkezik, ráadásul éppen felfutó ágban van, idén csatlakozott a Porsche, jövőre jön a Nissan, közben pedig a Ferrari érkezéséről is pletykálnak.

Subaru_wrx_hatulrol

Bár első hallásra nehéz elképzelni egy Subaru prototípust, az Auto Express információi szerint a gyártó ezt a lehetőséget is vizsgálja, forrásuk pedig úgy nyilatkozott, csak akarat kérdése a dolog, a szükséges anyagiakat ugyanis elő tudják teremteni. Az egyetlen akadályozó tényező, hogy a WEC-ben futó prototípusokat a közönség nehezebben azonosítja az utcai autókkal, így nem olyan könnyű aprópénzre váltan a sikereket. Ezzel egyébként az Audinál is sokat küzdenek, érdemes csak megnézni a német márka reklámjait. Szinte az összes arról szól, hogy megpróbálják összekapcsolni az R18 E-tron Quattrot valamelyik széria modelljükkel.

Mivel a WTCC Blog a Túraautó Világbajnoksággal foglalkozik, természetesen van ilyen vetülete is a hírnek. Bár korábban többször is felmerült, hogy a Subaru érdeklődik a WTCC iránt, az Auto Express mostani cikkében ez a lehetőség nem szerepel, ami nem meglepetés, hiszen a Túraautó VB-n jelenleg nem lehet hibrid rendszerekkel versenyezni.

A WRX STi mostani formájában ugyan tökéletesen passzolna a WTCC-hez, ám akad néhány műszaki tényező, amely nem a túraautós program mellett szól. A Subaru számára fontos a boxermotor, de a WTCC-ben ilyennel nem lehet menni. A japánoknál szinte alap az összekerékhajtás, ami szintén kizárt a WTCC-ben (nem úgy a WRC-ben és a WEC-ben). És ott van még a hibrid technológia, ami úgy tűnik, most nagyon fontos a márkának.

Mindent összevetve egyelőre nem a WTCC tűnik befutónak. Sajnos...

Hozzászólások