WTCC - Újabb jelölt a Hondákra

Újabb jelölt a Hondákra

LantiLanti
2012/11/01 19:04

Újabb komoly nemzetközi versenyistálló neve merült fel lehetséges Honda B csapatként, az Autosport magazin értesülései szerint a francia OAK Racing tárgyalásokat folytat a japán gyártóval. A Hondánál október elején jelentették be, hogy nem indítanak három autós gyári csapatot, helyette inkább két Honda Civic S2000-et kiadnak egy privát istállónak.

Az OAK Racing neve nagyon jól ismert lehet a hosszútávú versenyeket kedvelő olvasóknak, Jacques Nicolet gárdája idén a P1-es és a P2-es kategóriában indított Pescarolo alapú autókat az Endurance Világbajnokságon és a Le Mansi 24 óráson is. Az előbbi géposztályban ráadásul az utolsó két versenyen már a Honda Performance Development 3.4 literes V8-as motorját tették az kocsiba. A brit szaklap információi szerint az együttműködés 2013-ban is folytatódhat, sőt, a WTCC-re is kiterjedhet.

"Valóban folynak tárgyalások, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy bármi is lesz. Talán igen, talán nem" - talányoskodott Sebastien Philippe, az OAK ügyvezető igazgatója

Korábban a Bamboo Engineering és a brit Team Dynamics is bejelentkezett a Hondánál, ám az Autosport szerint mindkét vonalon megszakadtak a tárgyalások. A Honda Motor Europe részélől annyit közöltek, hogy még nem született meg a megállapodás, folynak az egyeztetések több csapattal is, és várhatóan még novemberben nyilvánosságra hozzák, hogy ki alakíthatja meg a Honda B alakulatát. A cikk semmilyen formában nem említi a Zengő Motorsportot.

Az OAK Racinget 1980-ban alapított Serge Saulnier, kezdetben Promatecme, majd Saulnier Racing néven futott. Az első években a francia Forma-3-ban, majd a World Series by Nissan (WSR elődje) sorozatban mentek, a hosszútávú versenyzésben 2006-ban tették be a lábukat. Ebben az évben vásárolta meg a csapatot az ingatlan bizniszben érdekelt Jacques Nicolet, akik versenyzőként is részt vesz az istálló életében, 2009-ben Richard Hein és Jean-Francois Yvon társaként harmadik lett a Le Mansi 24 óráson a P2-es kategóriában.

Nicolet érkezése óta nem nagyon hallottunk anyagi gondokról az istálló háza táján, sőt, az OAK az egyetlen olyan csapat, amely két kategóriában is indít autót Le Mansban. Legjobb eredményük a franciaországi egésznaposon egy második hely a P2-ben 2010-ből, emellett 2009-ben megnyerték az Ázsiai Le Mans sorozatot, 2010-ben pedig az Interkontinentális Le Mans Kupát, mindkettőt a kis prototípus géposztályban.

Ez elmúlt 22 év során klasszis pilóták egész sora ment náluk különböző géposztályokban. Forma-3-ban náluk cseperedett Jenson Button, Enrique Bernoldi, Nicolas Minassian és Andy Priaulx is, hosszútávú versenyeken pedig a csapat színeiben indult többek között Tiago Monteiro, Shinji Nakano, Marcel Fassler, Alex Brundle (Mark fia), és Andrea Barlesi is. Ennél több azt hiszem nem kell ahhoz, mindenki lássa, nem kispályásokról van szó.

FONTOS! Kérlek csatlakozz a Túraautó Hírblog Facebook Csoportjához ITT.

Fotó: WTCC Media, Clement Marin

Hozzászólások