WTCC - Új út a WTCC-be!

Új út a WTCC-be!

LantiLanti
2012/10/30 20:41

Öt év. Michelisz Norbinak ennyi idő kellett arra, hogy a szimulátor kormánya mögül a WTCC-ig jusson. A sikertörténet legfontosabb hajtóereje a tehetség, de ezen kívül azért némi külső segítség is szerepet játszott benne. Például Wéber Gábor, aki szimulátoros ellenfélként beajánlotta Norbit, vagy Zengő Zoltán, aki meglátta benne a fantáziát, és lehetőséget adott neki a Suzuki, majd később a SEAT kupában.

A tehetségek útja sosem volt egyszerű az autósportok világában, ám Norbi és a Zengő Motorsport története a bizonyíték arra, hogy Magyarországról indulva is lehet kimagaslót alkotni. Zengő Zoli számára egyébként Norbi "kinevelésével" nem ért véget a történet, számára mindig is fontos volt a hazai tehetséges pilóták felkarolása. Gáspár Istvánnal, a Gyorsasági Szakág vezetőjével régóta törték már a fejüket azon, hogyan lehetne segíteni a magyar fiatalok kibontakozását.

A sok fejtörésnek pedig mostanra lett meg az eredménye, hiszen egy Magyarországon eddig példátlan program beindításáról számolhatunk be.

"Zolival már régóta kerestük a módját a magyar tehetségek segítésének, és örömmel jelenthetem be, hogy egy nagyon komoly program elindításáról állapodtunk meg. Ennek célja, hogy Michelisz Norbi nyomdokán haladva segítsük más tehetséges versenyzők útját a WTCC felé. A program alapja a hazai gokart élet, valamint a gyorsasági országos bajnokság lesz, ahol már eddig is több ügyes fiatal feltűnt. A második lépcsőfokot a Túraautó Európa-bajnokság jelenti majd. Alapos megfontolás után az RCM Motorsportot kértük fel erre a feladatra, akik jövőre kettő vagy három SEAT León Supercopával indulnak az ETCC-ben" - vázolta Gáspár István.

A hazai küzdőtéren kiemelkedőt nyújtó, és megfelelő szponzori háttérrel rendelkező versenyzők tehát a program keretében bekerülhetnek az RCM Motorsport ETCC-s csapatába. Az RCM jelenleg az egyik legnépesebb istálló a hazai színtéren, idén hat autóval indultak a Suzuki Swift kupában, és Bárkovics Zoltánnak köszönhetően megszerezték a bajnoki címet. Emellett ETCC-s tapasztalattal is rendelkeznek, az idei szezont egy Peugeot 407-tel próbálták teljesíteni, az autó konstrukciós hibái miatt több-kevesebb sikerrel.

"Nagy öröm számunkra, hogy Gáspár István és Zengő Zoli ránk gondolt, és hatalmas megtiszteltetés, hogy részt vehetünk ebben a programban. Az RCM Motorsport eddig is foglalkozott fiatal pilóták nevelésével, az elmúlt szezonok során mindig ment nálunk egy-két tizenéves csikó. Az ETCC szintén komoly kihívást jelent, főleg, hogy minimum kettő, de lehet, hogy három autóval állunk rajthoz" - mondta Csuti László, az RCM Motorsport csapatvezetője.

Ezen a szinten lép a képbe először a Zengő Motorsport, akik kétszeres SEAT León Európa-kupa győztesként minden létező támogatást megadnak majd ETCC-ben versenyző fiataloknak. Tapasztalat, beállítástok, stb., felbecsülhetetlen értékű segítség. A kiválasztott versenyzők már a 2013-as szezon során lehetőséget kapnak arra, hogy egy teszt keretein belül kipróbálják a Zengő Motorsport WTCC-s autóját, és ha ezt a próbát is kiállják, belőlük lehet Magyarország következő vb-s pilótája.

"Fantasztikus az az út, amit a csapattal eddig bejártunk, de nem akarunk megállni. Ezért is vágtunk bele ebbe a programba. Hisszük, hogy vannak még Michelisz Norbertek és Wéber Gáborok Magyarországon, akikben lakik annyi tehetség, szorgalom és alázat, hogy a világ legjobb túraautósai közé kerüljenek. A programunk célja, hogy megtaláljuk őket, és minden tőlünk telhető segítséget megadjunk nekik a WTCC felé vezető úton" - mondta el Zengő Zoltán, a Zengő Motorsport csapatfőnöke.

Ami a program első résztvevőit illeti, a keretszűkítés már megtörtént, és Gáspár István szerint három tizenéves tehetség, Nagy Norbert, Major Benedek és ifj. Ficza Ferenc neve maradt az asztalon. Amennyiben három SEAT indul az ETCC-ben, úgy mindhárman, ha csak kettő, akkor közülük ketten vehetnek részt az első szezonban. Nagy Norbert az idei évet egy SEAT Leónnal versenyezte végig, és bajnok lett a nagyon szűkös létszámú mezőnyben. Major Benedek idén Lotusozott, tavaly pedig megnyerte az F-1600-as géposztályt. Ifj. Ficza Ferenc 2010-ben Suzuki kupa bajnok lett, idén pedig a szintén korlátozott létszámú A-2000-es kategóriában győzött. Emellett az ETCC-ben is rajthoz állt egy Alfa Romeoval, és a sorozat legfiatalabb dobogósa lett életes első futamán, Monzában.

Nagy és Major már az első teszten is túl van a SEAT Leónnal, amelyre a Szlovákiaringen került sor, és ami Gáspár István beszámolója alapján nagyon jól sikerült. A srácok gyakorlatilag kukás gumin hozták azokat a köridőket, amivel Stian Paulsen a legjobb seatos lett az idei ETCC forduló időmérőjén.

"Egy igazán ütőképes csapatok szeretnénk létrehozni, amely legalább a dobogóért, de később inkább a győzelemért lehet harcban" - jelölte ki a célokat Gáspár István, aki azt is elmondta, hogy a közeljövőben hozzák nyilvánosságra a végleges pilótafelállást.

Most már csak arról kéne meggyőzni az ETCC vezetőségét, hogy ennyi magyar autóval a mezőnyben jó lenne a Hungaroringre is hozni egy fordulót.

FONTOS! Kérlek csatlakozz a Túraautó Hírblog Facebook Csoportjához ITT.

Fotó: WTCC Media, zengomotorsport.hu, dogyfotok.hu

Hozzászólások