WTCC - Új futómű beállításokat tesztelt a Hyundai Portimaóban
Új futómű beállításokat tesztelt a Hyundai Portimaóban
Fotó: Hyundai Motorsport

Új futómű beállításokat tesztelt a Hyundai Portimaóban

LantiLanti
2018/12/21 12:12

Véget ért a Hyundai kétnapos portugáliai WTCR-tesztje, melyen az eddigi pilóták és a 2019-re igazolt két új versenyző is lehetőséget kapott. Természetesen eltérő feladatokkal. 

Az első nap a világkupa győztes Gabriele Tarquini és Michelisz Norbi osztozott az autón, és különböző gátló- illetve rugóbeállítási kombinációkat teszteltek. Ezeket az alzenau-i mérnökök határozták meg szimulációval, most pedig valós körülmények között kellett validálni az ott szerzett adatokat. 

Az Algarve tartományban található portimaói pályánál erre a célra keresve sem találtak volna jobb helyszínt, hiszen komoly szintkülönbségeivel és változatos kanyarjaival alaposan igénybe veszi a futóműt. Korábban a Toyota WEC csapata is itt kívánta szimulálni a kegyetlen sebringi pálya támasztotta kihívásokat. 

A második nap aztán a két "újonc", Nicky Catsburg és Augusto Farfus következett, nekik az volt a dolguk, hogy megismerkedjenek az i30 N TCR-el. Egyikük sem vezetett még korábban TCR autót, Farfus pedig utoljára 12 éve ment fonthajtású géppel. 

A koreai márka pontos köridőket nem kötött a nyilvánosság orrára, de annyit elpusmogtak, hogy mindketten hamar felvették a ritmust, és nagyon gyorsan versenyképes időket futottak. 

4da5af49-b54f-41f4-a7ac-d2e606a5f07a.jpg

A letesztelt futómű variációkkal a zsebben, és két boldog új igazolással a hotelszobában a Hyundai elégedetten utazhatott haza Portimaóból.

"2018-ban rendkívül szoros volt az FIA Túraautó Világkupa, és mindenki arra számít, hogy jövőre még keményebb lesz. Az ügyfeleink remek első szezont zárhattak a Hyundai i30 N TCR-el, de mindent meg kell tennünk, hogy jövőre is a kategória csúcsán maradjunk. Ez a hét nem csak a 2019-es WTCR-pilótáinknak segített, de olyan információkat is szereztünk, amit továbbadhatunk az ügyfeleinknek, akik így kihozatják a maximumot az autójukból" - értékelt Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport Customer Racing vezetője.

A friss világkupa győztes is a folyamatos fejlődés fontosságát hangsúlyozta.

"Sem én, sem a csapat nem engedheti meg magának, hogy egy helyben álljon a télen - fontos, hogy továbbmenjünk a kasztni fejlesztésével, és versenyzőként is jobban megismerjük az autót. Sikerült leellenőriznünk néhány fontos dolgot, amit az R&D mérnökeink a műhelyben kitaláltak, hiszen fontos biztosítani, hogy ezek a versenypályán is hozzanak előrelépést. Jó volt együtt dolgozni Nicky-vel és Augustóval, és átadni nekik valamennyit az autó fejlesztéséből származó tudásomból. Ennek köszönhetően a lehető leggyorsabban érhették el a versenyképes tempót" - mesélte Tarquini.

e0bc06ca-690b-4761-a0f3-4d802b476993.jpg

A korábban a Lada és a Volvo WTCC-s csapatát erősítő Catsburg természetesen a korábbi emlékekhez próbálta hasonlítani az első TCR-élményt.

"Ahogy először mentem a Hyundai i30 N TCR-el, egyből tudtam, ez egy teljesen más autó, mint amivel korábban versenyeztem. A kormányzás karakterisztikája mégis nagyon hasonlított a régebben vezetett fronthajtású autókéhoz. Körülbelül ugyanúgy kell menni vele, ha ki akarod hozni belőle a maximumot. Teljesen egyértelmű, hogy Gabriele remek munkát végzett az autó fejlesztésekor, így a Hyundai Motorsport és az ügyfelek egy nagyon erős csomagot tudhatnak magukénak" - fogalmazott Catsburg. 

Farfus az utóbbi évtizedben vagy hátsókerekes túraautókat, vagy GT-gépeket vezetett, de elmondása szerint elég gyorsan visszajöttek a régi beidegződések. 

"Utoljára 2006-ban mentem fronthajtású autóval, de már az első körök után magabiztosnak éreztem magam a Hyundai i30 N TCR-ben. Előtte Gabriele és Norbi is tanácsokkal látott el, hogy mire számítsak a kasztni egyensúlya kapcsán, és ezek hasznosak voltak. Mégis meglepett, mennyire könnyen sikerült gyorsulnom az autóval. Jó érzés lesz így kezdeni az ünnepi időszakot, hiszen nagyon pozitív érzéseket vihetek magammal 2019-re" - mondta Farfus.

A Hyundai mindig is büszke volt rá, hogy sikerült olyan autót építeni, amibe beleülve a legkülönbözőbb versenyzők is egyből komfortosan érzik magukat. Ezt most Farfus is megerősíthette.

A koreai márka legközelebb az újév elején tesztel majd, addig kielemzik a most szerzett adatokat, illetve a csapat pihen egy kicsit az ünnepi időszakban. Rájuk fér. 

48398284_2246581772074360_5668036209880858624_o.jpg

48395325_2246583142074223_142656522692853760_o.jpg

48429681_2246582408740963_4493158037887909888_o.jpg

Hozzászólások