WTCC - Új autók

Új autók

LantiLanti
2012/10/08 08:35

Egyre több márka egyre több típusa kerül szóba a WTCC-vel kapcsolatban az elmúlt időszakban, ami mindenképpen jó hír a világbajnokság számára. Más kérdés, hogy a legtöbb gyártó esetében maximum intenzív érdeklődésről lehet beszélni, és továbbra is a Honda az egyetlen, amely hivatalosan bejelentette, hogy lesz gyári csapata 2013-tól. A Lada még mindig lapít, bár a legtöbben biztosra veszik az oroszok érkezését, a Ford egyelőre szintén nem beszél a tervekről, a Citroen komoly érdeklődőnek tűnik, de csak valamikor 2014-ben érkezhet, a Nissan pedig hivatalosan még mindig nem döntött arról, hogy melyik bajnokságra helyezi a hangsúlyt a jövőben.

A SEAT-ról gyakorlatilag tudjuk, hogy jövőre is privát csapatok támogatásával képzeli el szerepvállalását a WTCC-ben, a Volvóról pedig nem tudunk semmit. Az utóbbi két márkát azért választottam külön, mert a Párizsi Autószalonon mutatkozott be hivatalosan a SEAT León MkIII, illetve a Volvo V40, két olyan típus, amelyet többször is szóba hoztak a túraautó világbajnokság kapcsán.

A WTCC-ben jelenleg futó második generációs SEAT már egy elég régi konstrukció, ráadásul az új León piacra dobásával marketing szempontból sincs sok értelme, hogy ezek az autók sokáig a porondon maradjanak. Új autót építeni viszont nem filléres tétel, itt nem annyi az egész, hogy lecseréljük a burkolóelemeket. A spanyolok egyelőre nem beszélnek arról, hogy mikor jöhet el a váltás ideje, de nem lennék meglepve, ha a 2013-as lenne az MkII-es utolsó szezonja. Ha a SEAT rászánja magát a váltásra, ez lehet az új WTCC-s autó alapja.

A Volvo picit más helyzetben van, ők nincsenek jelen a világbajnokságon, és hivatalos szinten nem is szokott szóba kerülni a WTCC. Viszont az, ahogy távoztak a porondról, mindenkiben hagyott egy jó nagy adag gyanakvást, és bizakodást is. A C30 versenyképes volt, és szinten mindenki biztosra vette, hogy gyári program lesz belőle. Aztán mégsem lett.

Azóta a Túraautó Hírblog orosz és svéd barátaitól érkezett néhány biztató hír, amely arról szólt, hogy a skandináv TTA sorozat mérséklet sikerei miatt a Volvo visszatérne a világbajnokságba a V40-es típussal. Hivatalos szinten még csak reagálásra sem méltatták az értesülést, de  a haraszt még mindig nem zörög magától. Jelenleg zajlanak a tárgyalások a két skandináv bajnokság (STCC és TTA) újraegyesítéséről, és sok múlhat a megállapodás részletein. Ha tényleg visszatérne a Volvo, ez lehet az új kocsi alapja.

Zárásként pedig egy érdekes pletyka. Bende Imi barátom úgy értesült, hogy a messzi északon valakik érdekes ötleten törik kemény skandináv fejüket. Egy csapat állítólag azt tervezi, hogy egy privát fejlesztésű Mercedesszel áll rajthoz a WTCC-ben. Időpont, csapatnév, típus, stb. nincs, úgyhogy ezt nagyon pletyka. Viszont ha valósnak bizonyul, az érdekes lehet, mivel hátsó kerék hajtású riválist kapna a BMW.

Azóta Imi küldött egy videót az említett csapat egyik autójáról. Ez a Mercedes C200-as 100%-ig megfelel a régi S2000-es szabályrendszernek, tehát elméletben "csak" egy 1.6 turbós motor hiányzik. Meg egy nagy szatyor pénz. Egyébként szerintem dögös a kocsi. Mit gondoltok?

Fotó: autorevolution.com és seatcupra.net

Hozzászólások