WTCC - Úgy jó, ahogy van!

Úgy jó, ahogy van!

LantiLanti
2012/11/16 11:36

Michelisz Norbi számára remekül alakult a makaói időmérő edzés, a magyar pilóta a hetedik helyet szerezte meg, miközben riválisai közül Pepe Oriola kilencedik, Stefano D'Aste pedig 11. lett. A Q2 előtt két óhaj fogalmazódott meg bennem, az egyik, hogy Norbi a repülőrajtos versenyen Oriola előtt legyen, a másik, hogy D'Aste lehetőleg maradjon ki a top10-ből. Mindkettő bejött! Persze ez az egész csak olyan, mint a DNS, egy lehetőség, de Norbin és a szerencsén múlik majd, hogy mit sikerül kihozni belőle.

A Q1 szerencsére eseménytelen volt a zengős pilóta számára, komoly megerőltetés nélkül tudta hozni a top12-t. Viszont a riválisok sem izgulták szét magukat, Oriola negyed órával a vége előtt ugyan csak a 14. helyen állt, de simán bemasírozott a Q2-be, akárcsak D'Aste. Ahol viszont már nem volt sok lehetőség hibázni, a pálya durva aszfaltja miatt ugyanis egy szett új gumiban gyakorlatilag egy jó kör volt, és vége. Michelisz egyből futott egy hatodik időt, amin már nem is tudott javítani. Kicsit tartottam D'Aste-től, aki nagy varázsló, idén már ötször játszotta meg sikeresen a tizedik helyet (ezzel abszolút csúcstartó), most viszont pórul járt, a 11. idő lett az övé, azaz rajta már nem segít a fordított rajtrács.

Oriola pedig egyáltalán nem volt veszélyes egy körön, első nekifutásra nyolc tizedet kapott Norbitól, és Ő sem tudott javítani. Ez annyit jelent, hogy a repülőrajtos első versenyen (ahol Oriola SEAT-ja kicsivel jobb) Norbi a spanyol előtt lesz, az állórajtnál (amiben a BMW sokkal erősebb) pedig mindössze két hely lesz köztük, Oriola a második, Michelisz a negyedik kockából indul majd. Mindeközben a másik rivális, D'Aste mindkétszer a 11. pozícióból startolhat. Szerintem ez így hibátlan.

A mű még egy picivel szebb lehetett volna, ha Norbi megelőzi Darryl O'Youngot, és megszerzi a privát pole-t, valamint az azzal járó pluszpontot. Mindössze 27 ezred volt köztük a különbség, de ezúttal a hongkongi volt a jobb. Megérdemelte.

Ami a többieket illeti, Rob Huff demoralizáló fölénnyel nyerte a Q2-t, 2:29.422-es körével nyolc tizeddel javította meg Alain Menu eddigi pályacsúcsát. A szintén rekordot autózó Yvan Muller hét tizedet, a lendületéből sokat veszítő Menu pedig több mint egy másodpercet kapott a listavezetőtől. Döbbenetes! Huff tehát mindenkit értesített arról, hogy ez a világbajnoki serleg csak egy polcra kerülhet, és az az ő szobájában van. A három gyári Chevy mögött Gabriele Tarquini lett a negyedik a SEAT-tal, Tiago Monteiro pedig ötödikként zárt a Honda Civic-kel, ami a -20 kg ellenére is komoly fegyvertény egy ilyen fiatal autótól.

A második futamra Alex MacDowall csípte el a pole pozíciót, ez lesz az első alkalom, hogy a brit tehetség az élről rajtolhat.  A Bamboonál egyébként ez az ötödik alkalom, hogy mindkét autójuk bekerült a top12-be, MacDowall pedig egyhuzamban már ötödször harcolja ki magának a Q2-t. Nagy kár számára, hogy kiszáll a Chevrolet, jövőre kaphatott volna egy gyári ülést.

És akkor jöjjenek a csalódottak:

Tom Coronel: az utolsó gyors körében Bennani feltartotta, majd eltört a féltengely a BMW-ben, így csak 13. lett.

Tom Boardman: parádés első szektort futott az utolsó körében, de a végén feltartották, így megint lemaradt a Q2-ről.

Fredy Barth: sokáig a top12-ben tanyázott, ám egy baleset miatt végül csak 15. lett.

James Nash és Tom Chilton: A Ford egyszerűen kevés, komoly munka vár rájuk a télen, főleg futómű fronton.

A Q1-ben két jelentősebb baleset volt, egyszer André Couto forgott meg, majd Barth csapata falnak a SEAT-ot, utóbbi miatt félbe is kellett szakítani az időmérőt. A Q2-t megúsztuk törés nélkül, ami Robert Dahlgren tavalyi sérülése után külön öröm.

A szívó kétezres autóval versenyző pilóták közül csak ketten, Jo Merszei (BMW) és Filipe de Souza (Chevrolet Lacetti) tudta megfutni a limitet, ám várhatóan a többieknek is megkegyelmeznek majd. Bár Mak Ka Lok 15 másodperces hátránya azért már elgondolkodtató.

Szombaton pihen a WTCC mezőnye, vasárnap pedig magyar idő szerint éjjel 1:15-kor rendezik a bemelegítő edzést, 4:00-tól pedig a futamokat. Valamennyi eseményről élőben közvetít az Eurosport.

A Q1 végeredménye:

A Q2 végeredménye:

FONTOS! Kérlek, állítsd be a Facebook Oldalon az értesítések küldését. Részletek ITT.

Fotó: WTCC Media, zengomotorsport.hu

Hozzászólások