WTCC - További részletek 2014-ről
További részletek 2014-ről

További részletek 2014-ről

LantiLanti
2013/07/02 16:44

WTCC_general_13_monza

A WTCC-vel foglalkozó sajtóban először a WorldTouringCars számolt be a 2014-es évre vonatkozó szabályok részleteiről, mi azonban sajnos csak itthonról tevékenykedünk, a helyszínen dolgozó külföldi kollégák pedig azóta további érdekességeket tudtak meg.

A TouringCarTimes újságírója szintén csokorba szedte a sportszabályokban és a technikai részletekben várható változásokat, amelyben találtunk egy-két érdekességet. Neil Hudson például úgy tudja, hogy a kompenzációs rendszer marad, csak a külön engedélyeket törlik el, illetve a jövőben valamennyi autó minimumsúlya azonos, 1100 kg lesz.

A tervek szerint a 2014-es autók kilométerenként 1.1 km/h-val lesznek gyorsabbak a jelenlegi autóknál, az emlegetett kit-nek köszönhetően pedig a mostani S2000-esek 0.4 km/h-val gyorsulhatnak kilométerenként.

A helyszínen tartózkodó kollégáknak Marcello Lotti külön sajtóbeszélgetést tartott, ahol részletesen is elemezte az újításokat, a jelenlegi helyzetet, és a várható fejleményeket.

"Jelen pillanatban úgy állunk, hogy lesz három Citroen, és négy, de az is lehet, hogy öt Honda. A Lada csak két autóval készül, mert a terveik szerint 2015-ben bevetik a Priorát. Emellett van egy csapat, amely mögött gyári támogatás is áll, és két autót építhetnek, illetve együtt dolgozunk egy másik gyártóval, amely privát programokat indíthat az új szabályrendszerben. Ezek a következő hét-tíz napban kiderülnek" - idézi Lottit a TouringCarTimes.

Kire gondolhatott Lotti? Az eddigi ismereteink alapján íme néhány tipp. A "csapat gyári támogatással" lehet az RML, amelyet a Renault-val hoztak összefüggésbe, de lehet a Rotek is, amely legfrissebb információink szerint tárgyalásokat folytat a Forddal. A "gyártó, amely privát programokat indíthat" valószínűleg a SEAT, a spanyolok ugyanis korábban többször is kifejtették, ebben a konstrukcióban gondolkodnak, és nem akarnak gyári csapatot.

"Azt is tudjuk, hogy legalább két új SEAT elkészül majd a 2014-es szezon végéig, és 2015-re további privát autókat építenek" - folytatta Lotti.

A WTCC általános menedzsere arról is beszélt, hogy mi történhet a jelenleg futó autókkal, amelyek 2014-ben még indulhatnak a WTCC-ben. A kérdés három típust, a Chevrolet Cruze-t, a SEAT León-t és a BMW 320 TC-t érinti.

"Júliusban lesz egy technikai bizottsági ülés az FIA-nál, és abban megállapodtunk, hogy megvizsgáljuk egy teljesítmény növelő csomag lehetőségét, amivel a régi autók közelebb kerülhetnének az újakhoz. Valószínűleg a motorhoz nyúlnánk hozzá, és nem lenne túl költséges. Ha pedig mindenki visszajelez, hogy meg tudja oldani, akkor miért ne kaphatnák meg ők is a 18"-as kerekeket."

SEAT_tanulmany_2

A hírek szerint a SEAT bevállal némi fejlesztést, és az RML is készít egy csomagot a Chevrolet támogatásával, sőt, az sem kizárt, hogy a privát csapatok összefogásával végül a BMW sem tűnik el a süllyesztőben.

"A SEAT egy kisebb fejlesztéssel sokat javulhat, és közelebb kerülhet a Yokohama kupáért folytatott küzdelemben, mielőtt elkészül az új autójuk. A BMW-sekkel pedig szombaton volt egy privát megbeszélésünk, és úgy döntöttek, hamarosan az FIA elé terjesztik, hogy mit tudnának fejleszteni az autón."

Azt már régóta tudjuk, hogy BMW Motorsport nem támogatja tovább a WTCC-s programot, mert kizárólag a DTM-re kívánnak összpontosítani, ám felmerült a kérdés, hogy privát csapatok versenyeztethetnék-e az autót a WTCC-ben a gyár háttere nélkül.

"Ez az FIA-tól függ, és attól, hogy újra kell-e homologizáltatni az autót vagy sem. Ha csak a motorról van szó, és meg tudják oldani az új fékeket anélkül, hogy a kasztnihoz hozzá kéne nyúlni, akkor nincs szükség új homologizációra. Ez egyelőre kérdéses. Meg kell találni a működő kompromisszumot a BMW-vel, de az rajtuk múlik, hogy leüljenek tárgyalni az FIA-val" - magyarázta Lotti.

Az olasz sportvezető a sportszabályok módosításáról is beszélt.

"Nem lesznek nagy változások. A két legfontosabb dolog, hogy 60 kilométer lesz a versenytáv (eddig 50 és 60 között volt), és a legjobb öt bejut a Q3-ba az időmérőn. Egyöntetűen úgy határoztunk, hogy megmarad a fordított rajtrács, és mindkét futam állórajtos lesz."

"Emellett megszűnik a teljesítmény kiegyenlítő rendszer (Balance of Performance), mivel az új szabályok mellett nem lesznek eltérések, hiszen sokkal nagyobb szabadságot biztosítunk. Tehát nem lesz több bizottsági határozat, ezt mindenképpen szerettük volna elkerülni. A súlykompenzációs rendszer viszont marad" - zárta Lotti.

A Balance of Performance egy nagyon visszás játék volt, amely tulajdonképpen arról szólt, hogy egy bizottság ilyen-olyan indokokkal jóváhagyta vagy elutasította a gyártók módosításokra vonatkozó kérelmeit. A WTCC többek között ennek a rendszernek köszönhette a BMW elvesztését, megszüntetését tehát erősen üdvözöljük!

Fotó: WTCC Media

Írta: Lanti

 

Hozzászólások