WTCC - Totális Chevrolet fölény
Totális Chevrolet fölény

Totális Chevrolet fölény

LantiLanti
2013/11/02 08:55

Muller_sanghaj_chevrolet_qp

A Chevrolet sanghaji fölényéről mindennél többet elárul az a tény, hogy az időmérő során a legizgalmasabb kérdés Thed Björk és a Volvo rajthelye volt, pontosabban az, hogy a svéd a 12. vagy a 13. pozícióból indulhat majd vasárnapi futamokon.

Mivel a Volvo C30 S2000 nem rendelkezik nemzetközi homologizációval, nem szerezhet pontot a WTCC-ben, illetve nem kerülhet be a Q2-be. Legalább is sokan így értelmezték ezt, és azzal számoltak, hogy Björk maximum 13. lehet.

Mi viszont a szabálykönyvből arra a következtetésre jutottunk, hogy a Q2-be bekerülhetnek a svédek, csak ott nem futhatnak mért kört, ergo a 12. hely lesz az övék. Nekünk lett igazunk. :)

Björk meggyőző teljesítményt nyújtott a C30-cal, amely közel két éve nem indult versenyen, és a hetedik helyet szerezte meg a Q1-ben. Ha a Volvo a sanghaji szerepléstől tette függővé a WTCC-s visszatérést, akkor szerintem Svédországban már kezdhetik készíteni a terveket, mert ez - akárcsak a 2011-es év - meggyőző volt.

Bjork_volvo_sanghaj_qp

Egyetlen márka akadt, amellyel a svédek sem bírtak, a Chevrolet. A Cruze, amely általános vélekedés szerint már most kb. olyan erős, mint a jövőre debütáló új autók, totálisan elemében volt Sanghajban. Az első hat helyezést chevrolet-s pilóták szerezték meg, ami mindennél többet elmond.

Le a kalappal először is Yvan Muller előtt, aki szélárnyék nélkül verte rommá márkatársait és a komplett mezőnyt. Mivel egyetlen gyors körre volt csak idő, a négyszeres világbajnok ezúttal feláldozta magát, és szélárnyékot adott csapattársának, Tom Chiltonnak, aki az összetett második helyért van harcban. A szélárnyék adásból viszont bődületes pályacsúcs lett, Muller majdnem egy másodperccel ment jobbat Alain Menu tavalyi rekordjánál. Nem mellesleg az első hat helyezett pályacsúcson belül végzett.

Bár Chilton csapattársával nem bírt, riválisait megelőzte, és négy ponttal közelebb tipegett az összetett második helyén álló Tarquinihez. A kihagyott első szabadedzés ellenére Pepe Oriola is elemében volt, még ő is egy tizeddel jobbat ment Menu tavalyi rekordjánál.

Az összetett dobogóért harcoló James Nash ezúttal kedvezményezett volt a Bamboon belül, ő kapott szélárnyékot Alex MacDowalltól. A kétszeres futamgyőztes brit két pontot szerzett, és növelte előnyét Michelisz Norbival szemben.

Rickard Rydell egy hatodik hellyel rázta le magáról a rozsdát, ami egy év kihagyás után nem rossz teljesítmény.

Michelisz_oriola_sanghaj

A Chevyk mögött ezúttal az összes többi márka a futottak még kategóriába került. Michelisz Norbi ugyan fél másodpercet javított a Q2-ben a Q1-hez képest, de ez is "csak" a hetedik helyhez volt elég. Viszont így is megverte a két gyári Hondát, tehát panaszra semmi ok.

Huff és a SEAT meglepően sokat javult az új gumiknak köszönhetően, ám ez nem biztos, hogy jó jel a futamokra nézve. Sanghaj hírhedten gumigyilkos pálya, azaz jelentősen változhat az autó teljesítménye a verseny előrehaladtával.

A második futamon a két gyári Honda indulhat majd az első sorból, ám a Chevyk erődemonstrációját látva még így sem lesz könnyű dolguk. A hosszú egyenes végén rettenetesen nehéz lesz tartani a Cruze-okat.

James Thompson és a Lada végül nem került be a 12-be, a brit klasszis csak 14. lett, a Q1 után pedig arra panaszkodott, hogy a Granta nem a várt mértékben gyorsult az új gumikkal, azaz nem tudták kihozni a maximumot a friss Yokohamákból. Használton viszont rendben volt az autó tempója, ami biztató lehet a futamokra nézve.

Rajta kívül egyébként a szokásos arcok maradtak ki a Q2-ből.

A szívó 2.0 literes autó között Henry Ho volt a leggyorsabb a BMW 320si-vel.

A Q1 végeredménye:

Sanghaj_q1

A Q2 végeredménye: 

Sanghaj_q2

Fotó: WTCC Media

 

Hozzászólások