WTCC - Tom Coronel lerúgta a saját autója elejét a Dakar Ralin - videóval
Tom Coronel lerúgta a saját autója elejét a Dakar Ralin - videóval
Fotó: Maxxis Dakar Team

Tom Coronel lerúgta a saját autója elejét a Dakar Ralin - videóval

LantiLanti
2019/01/12 15:45

Pénteken egyéb elfoglaltságaim miatt nem volt lehetőségem megírni Tom és Tim Coronel előző napi kalandjait, így most egy cikkben összefoglalva olvashatjátok el, mi történt a holland ikerpárral a Dakar Rali negyedik és ötödik szakaszán. 

A verseny egyik legnehezebb részét teljesítették csütörtökön és pénteken, hiszen a szervezők bevitték őket a felfoghatatlanul laza és puha fesh-fesh dűnék közé, ráadásul a csütörtökit maraton szakasznak nyilvánították, amely végén a táborban csak a pilóta és a navigátor szerelhette az autót. 

Coronelék már a csütörtöki, Arequipa és Tacna közti szakaszon is megszenvedtek, az idei versenyen gyakorlatilag ez volt az első nap számunkra, ahol lecsapott rájuk a sivatag, és gyomortájon el is érte őket. 

A szakaszon bekrepált az indítómotorjuk, így hosszú órákon át kellett vakarniuk a Jefferies Dakar buggyt, hogy tovább tudjanak menni. Végül összesen négy órát veszítettek a szakaszgyőztes Nasser Al-Attiyahoz képest, de az 53. helyen célba értek. 

347_dk19_viniciusbranca_042870.jpg

Méghozzá ismerős időpontban, sötétedés környékén, miközben tudták, ezúttal nem pihenhetnek, hiszen van javítanivaló az autón, és csak magukra számíthatnak. 

"Kicseréltük az első fékcsöveket. A légszűrőt teljesen eltömítette a fesh-fesh, ami miatt a motor sokat veszített az erejéből. Richard de Groot húzott ki bennünket az egyik szakadékból, de vontatókötél rátekeredett a kerekünkre, és tönkretette a fékcsöveket" - mesélte Tim.
"Körülbelül éjjel fél háromig dolgoztunk, és mindent megjavítottunk, amiről azt gondoltuk, szükséges. A szakasz második felében például nem működött rendesen a rádiónk, ami megnehezítette a dolguk. Ezt is újra összeraktuk. Kicsit úgy éreztem magam, mint MacGyver" - tette hozzá Tom. 

Csütörtökön volt még egy visszatérő problémájuk: rendre megadta magát a kerékfújó rendszer. A szakasz végén ugyan alaposan kitisztították, és úgy tűnt, ez elég, ám pénteken ismét gondjuk volt vele. 

347_dk19_dudabairros_041980.jpg

Aztán menet közben egy dűnéről lefele jövet meglazult az autó első karosszériaeleme, amit később finommechanikai pontosságú mozdulatokkal el is távolítottak (lásd a lenti videó), így a 'Szörny' félpucéran döcögött tovább a sivatagban. 

Ebben a helyzetben kifejezetten jól jött nekik, hogy a szervezők a harmadik ellenőrzőpont utáni részt törölték a sűrű köd miatt. 

A hivatalos végeredményt egyelőre nem tették közzé, így csak annyi biztos, hogy a 4. szakaszt követően az összetett 31. helyén álltak, 6 óra 11 perc hátránnyal. 

Ma pihenőnapot tartanak a Dakaron, vasárnap pedig 309 km szelektív vár a mezőnyre Arequipa és San Juan de Marcona között. 

Hozzászólások