WTCC - Tom Coronel: a legjobb chevys
Tom Coronel: a legjobb chevys
Fotó: WTCC Media

Tom Coronel: a legjobb chevys

LantiLanti
2014/11/17 11:18

Tom Coronel a körülményekhez képest elégedetten zárhatta a 2014-es WTCC szezont, a holland pilóta ugyanis valamennyi márkatársát megelőzve, a gyári Citroenek, Michelisz Norbi és a gyári Hondák mögött az összetett hetedik helyen zárt. Egy privát autóval jelen körülmények között ennél sokkal többre nem számíthatott idén.

Az év elején az RML által fejlesztett Chevrolet Cruze-ok még simán az akadozó Hondák előtt jártak a mezőnyben, ám ahogy haladtunk előre az időben, a JAS Motorsport folyamatosan javítgatta a Civic-et, amely a szezon végére egyértelműen elfoglalta a Citroen mögött a második helyet.

Coronel az egész év során a rá jellemző kiegyensúlyozott teljesítményt hozta, és bár a futamgyőzelem ezúttal nem jött össze, háromszor azért csak feljutott a dobogóra, és végül legyőzte az év végére remek formába lendülő csapattársát, Tom Chiltont. Nem a hétvégi makaói verseny volt számára az év csúcspontja, de szégyenkeznie sem kell miatta, főleg, hogy idén másodszor bekerült a Q3-ba. Aminek egyébként nem is örült.

"Jól alakultak a dolgok, sőt, az időmérőn túl jól. Persze kellemes érzés egy ilyen erős mezőnyben a negyedik időt elérni a Q2-ben, de a rajtpozíciók szempontjából nem ideális. Ezen a pályán úgy lehet jó eredményt hozni, ha legalább az egyik versenyen a mezőny elejéből indulhatsz. Különösen a ha nem történnek furcsa dolgok a futamok során" - mondta Coronel.

A Q3-ban már nem volt szerencséje, a középső szektor elején lekoccolta a falat a Chevy-vel, és inkább hagyta a gyors körét. Az első futamon így az ötödik helyről rajtolhatott, és a kezdést leszámítva viszonylag eseménytelen futamot zárt.

"Jót startoltam, de Yvan Muller mellett beszorultam, így el kellett vennem, és megelőzött. Később hibázott a Lisszabon kanyarban, és emiatt én is időt veszítettem. Ezt követően többék-kevésbé magamra maradtam, és megpróbáltam egyben hazahozni az autót."

CORONEL_ma_macao

A második verseny már eseménydúsabb volt, és Coronel bemutatta az év egyik visszaelőzését, miután Ma Qing Hua a bivalyerős C-Elysée-vel de rutintalanul próbálta őt lenyomni a Lisszabon kanyarban. Az esetet megnézhetitek a harmadik videóban kb. 2:36-tól.

"A második futamon nem sikerült a rajtom, utána pedig összeértem Loebbel. Ezek a Citroenek borzasztó gyorsak. Mögöttem a kínai srác, Ma jött, szintén egy Citroennel. Megpróbált megelőzni, egy kicsit össze is koccantunk, de sikerült megtartanom a helyem, mert úgy próbált meg elmenni mellettem, ahogy ott nem lehet. Utána nem nagyon maradt senki, akivel harcolhattam volna."

Coronel szerint a Makaón szerzett hetedik és nyolcadik hely tökéletes lenyomata az egész évnek, akárcsak az összetett. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a holland a szezon elején három futamot is kénytelen volt kihagyni, a marrakeshi második verseny rajtjánál ugyanis úgy összetört a Chevrolet, hogy a Paul Ricardon nem ülhetett autóba. Ezen kívül egy kisebb hullámvölgye volt: Termasban mindössze egy pontot szerezett, majd Pekingben is nullázott az első futamon, után viszont a másodikon a dobogóval korrigált.

Makaó után Coronel ismét megerősítette, jövőre is a WTCC-ben képzeli el a folytatást, és már zajlanak a tárgyalások a támogatókkal. A holland minden emberi számítás szerint marad a ROAL Motorsportnál és a Chevrolet Cruze-nál.

Zárásként a szokásos videók Coroneltől. Némelyik felvételen jól látszik, hogy Coronel Sebastien Loeb kölcsönkesztyűjében versenyzett:

Előzetes:

Időmérő:

Futamok:

Hozzászólások