WTCC - Többen aggódnak a Chevy miatt
Többen aggódnak a Chevy miatt

Többen aggódnak a Chevy miatt

LantiLanti
2013/03/26 20:15

FIA WTCC Monza, Italy 23-24 March 2013

A 'TouringCarTimes' beszámolója szerint több versenyző is aggodalmát fejezete ki a monzai erőviszonyok láttán, hogy Yvan Muller simán besöpörheti a bajnoki címet. Ilyen először történne a WTCC-ben, ahol az elmúlt nyolc szezon során rendre az utolsó pillanatokig kiélezett küzdelem folyt az összetett elsőségért, 2010-et leszámítva minden évben az utolsó fordulón született döntés.

A legnyíltabban szokás szerint Tom Coronel formált véleményt, aki idén is BMW-vel megy, ám mivel a bajor autón 2011 óta nem történt érdemi fejlesztés, jelenleg a mezőny egyik leggyengébb technikájának számít.

"Tudtuk, hogy nehézségeink lesznek a BMW-vel, és, hogy az összes gyártó gyorsabb lesz nálunk. Majd meglátjuk, mi történik az első két verseny után (amikor a kompenzációs rendszer életbe lép). A Chevrolet viszont verhetetlen lesz idén, jobb ha elfelejti mindenki a bajnoki címet, már most eldőlt. A szezon közben túl nehéz jelentős fejlesztéseket behozni, úgyhogy a Chevy mindenkit elsöpör majd. Más kategóriát alkotnak"  - mondta Coronel a TouringCarTimesnak.

A holland korábban bízott abban, hogy a gyár kivonulása után a Chevrolet-k veszítenek erejükből, de most úgy érzi, elhamarkodottan reménykedett.

"Arról pletykáltak, hogy a gyári időszakban olyan erős befolyásuk volt, hogy jó néhány kedvezményt kaptak. Abban bíztunk, hogy ezeket most visszavonják, de ez nem történt meg; az autók ugyanazok mint tavaly, csak a matrica változott rajtuk."

FIA WTCC Monza, Italy 23-24 March 2013

A gyári Hondával versenyző Gabriele Tarquini azonban nem hajlandó feltenni a kezét, bár ők sem tudták tartani a lépést az RML Chevrolet-kel.

"Jó ismerni az erőviszonyokat. Tudom, hogy a Chevrolet a legjobb autó, de a mienk egy új csapat, úgyhogy inkább a tavalyi Forddal kell összehasonlítani bennünket, vagy a 2005-ös Chevrolet-vel, esetleg az elsőéves SEAT-tal. Hozzájuk képest mi közelebb vagyunk az élbolyhoz."

"Csökkenteni fogjuk a lemaradást, de ez nem megy rögtön az első versenyen, inkább majd a szezon felénél kell megnézni a helyzetet. Van még időnk fejleszteni a motort, a kasztnit és az egész csomagot. Azt nem tudom, hogy képesek leszünk-e utolérni a Chevrolet-t, de ez a tervünk."

"A Chevyk most ugyanolyan erősek, mint tavaly, attól ugyanis nem lesz lassabb egy autó, hogy kiszáll mögüle a gyár. Ugyanazon a szinten vannak, de legalább fejlődni már nem fognak" - mondta Tarquini.

FIA WTCC Monza, Italy 23-24 March 2013

Marcello Lotti, a WTCC promótere is nyugalomra intett, és arra figyelmeztetett, hogy korai lenne még messzemenő következtetéseket levonni. Emellett viszont elképzelhetőnek tartja, hogy beavatkoznak, ha a ballasztrendszer sem lesz képes kiegyensúlyozni az erőviszonyokat.

"Én annyi következtetés vonnék le, hogy a Chevrolet biztosan nem a leggyengébb autó, sőt valószínűleg van némi előnyük a többiekkel szemben. Majd három-négy verseny után fogjuk látni a valódi helyzetet. A szlovákiaringi fordulón lép életbe az 79-es cikkely (kompenzációs rendszer), és majd azután meglátjuk, hogyan határoz az FIA Túraautó Bizottsága. Azt megelőzően ugyanis nem lehet döntést hozni" - magyarázta Lotti a TCT-nek.

Mivel az idénynyitó előtt kevéssel +40 kilót szabtak ki a Chevrolet-kre, a kompenzációs rendszer sem tehet majd túl sokat "ellenük", maximum annyit, hogy az összes többi márka -20 kilóval futhat, ám kételkedem abban, hogy ennyi elég lenne ahhoz, hogy kiegyenlítetté váljanak az erőviszonyok.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások