WTCC - Thompson: pontok és problémák
Thompson: pontok és problémák

Thompson: pontok és problémák

LantiLanti
2013/05/28 11:17

Thompson_Aut_lada1

Bár nem tudok az ő fejével gondolkodni, de gyanítom, a salzburgi hétvége után James Thompson nehezen tudta eldönteni, hogy örüljön vagy csalódott legyen. Az első futamon elért kilencedik hely a Lada Granta eddigi legjobb eredményét jelentette a WTCC-ben (az abszolút legjobb ladás helyezés két hatodik pozíció 2009-ből a Priorával), és ez ok lehetett némi ünneplésre.

Ám a technika ördöge ismét a Lada boxában állított fel főhadiszállását, az edzéseken egymást érték a műszaki problémák, így csak a 20. rajthelyet sikerült megszerezni.

"Voltak gondjaink a hétvége során. Az FP1-ben kezdődött, amikor kiszúrtunk valami problémát az első segédkeretnél, és elővigyázatosságból kicseréltük a kormányműt. Ezzel viszont elveszítettük a teljes FP2-t, és vele rengeteg fontos kilométert."

"Az időmérőn egyből folytatódott a vesszőfutás, ugyanis beragadt a gázpedál, és lehetetlen volt normális kört futni. Megpróbáltam, de félre kellett állnom. Ez drasztikusan befolyásolta a hétvége további részét" - mesélte Thompson a WorldTouringCars-nak.

Thompson_Aut_boxban

Az időmérőt követő büntetéshullám viszont kedvezett a britnek, az első futamon a nyolcadik helyről indulhatott. Az oroszok nagyon készültek a salzburgringi hétvégére, hiszen tudták, ez a pálya kedvez a Grantának, és Thommo pont itt rajtolhatott először a top10-ből. Nem akarok elégedetlen lenni, de a leintés után az lehetett az ember érzése, hogy több is volt ebben a versenyben egy kilencedik helynél.

"Én nagyon élveztem a meccset a többiekkel, jó érzés volt az elejében harcolni. Aztán Rob Huff megelőzött, és mikor megpróbáltam visszatámadni összekoccantunk. Szerintem nem számított arra, hogy a Ladával képes leszek újra próbálkozni. De mindegy is, az én hibámból mentünk össze, és sajnos eltört az egyik első keréktartó, viszont az autónk még így is elég jó volt ahhoz, hogy célba érjen. A kilencedik hely pedig az eddigi legjobb eredményünk."

A büntetések csak az első futamon hozták kedvező helyzetben a korábbi brit bajnokot, a második versenyen már a 17. rajtkocka várt rá.

"Óvatosan kezdtem a második futamot, mivel még nagy kockázatot vállalva is csak kevés előrelépésre számíthattam, a pontszerzés pedig nagyon távoli lehetőségnek tűnt. De elégedett voltam a kocsival, nyomtam neki amikor tiszta volt előttem a pálya, és végül a második leggyorsabb kör lett az enyém. A legfontosabb cél viszont az volt, hogy egyben hazahozzam az autót, hiszen szeretnénk tesztelni Moszkva előtt."

Ameddig már nincs sok idő hátra, kevesebb mint két hét múlva a WTCC bemutatkozik Oroszországban, a Lada számára pedig kifejezetten fontos, hogy hazai közönség előtt jól szerepeljen.

"Remélem sikerül tovább fejlődnünk, különösen a teszt során, és hamarosan már az eddiginél is jobb helyezésekért küzdhetünk. Csak idő kérdése" - zárta Thompson.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások