WTCC - Thed Björk védelmébe vette a bajnoki esélyeit leromboló csapatdöntést
Thed Björk védelmébe vette a bajnoki esélyeit leromboló csapatdöntést
Fotó: fiawtcr.com

Thed Björk védelmébe vette a bajnoki esélyeit leromboló csapatdöntést

LantiLanti
2019/11/18 18:53

Nem számoltam, de erős a gyanúm, hogy a hétvégi makaói WTCR fordulón több volt a tudatos elengedés, mint a tényleges előzés. A bajnoki címért harcban levő csapatok csúcsra járatták a csapattaktikát, hogy maximálják a legjobb versenyzőjük által gyűjtött pontokat.

A hétvégét megelőzően még éllovas Esteban Guerrieri nem sok segítségre számíthatott, mivel a másik három Hondás messze elmaradt tőle egy körön. A Hyundai és a Lynk & Co pilótái között viszont felpörgött a pont-üzérkedés.

Ilyen szempontból a második futamon ment a legordenárébb helyezkedés. Yvan Muller úgy tudott nyerni, hogy először Yann Ehralcher majd Thed Björk is a vezetést adta fel érte, de az utolsó körben Nicky Catsburg is hét hellyel "esett" vissza, hogy Norbi mögött végezzen.

A Hyundai és a Lynk & Co a harmadik futamon is folytatta a pontmaximálást. Az első körben Gabriele Tarquini adta át a helyét Michelisznek, majd a hajrában Thed Björk engedte el Catsburgot, hogy aztán Muller mögé sorolhasson. Csoda, hogy Andy Priaulx-t nem rendelték vissza az élről. 

Ami a teljes mérleget illeti, Yvan Muller kereken tíz pontot kapott ajándékba a csapattársaktól, míg Norbi 2 ponttal gyűjtött többet a taktika miatt.

A WTCR rajongók egy része felháborodottan reagált az eseményekre, mert szerintük ellenkezik a sport szellemiségével, hogy a legendás Makaó GP-n adják-veszik egymás között a versenyzők az első helyet. Mások viszont úgy látják, nincs ezzel semmi baj, csak a bajnoki cím számít, és minden létező eszközt be kell vetni ezért. 

cr_19q4_wtcr_macau_1st_qualifying_bjork_thed_002.jpg Fotó: Cyan Racing

Thed Björk védelmébe vette a Lynk & Co által alkalmazott csapattaktikát. 

"Mindegy, mi a legjobb számunkra, csapatként dolgozunk, hiszen nagyon meg akarjuk nyerni a bajnokságot, és pontosan tudjuk, mennyire számít minden egyes pont. Tavaly a legutolsó versenyen nyertük meg a csapatbajnokságot" - mondta Björk az Autosportnak. 

Björk visszarendelése leginkább azért volt furcsa, mert a svéd sem állt rosszul az összetettben. A második futam előtt mindössze 11 pont volt a hátránya Muller mögött. A Lynk & Co ezzel a húzással gyakorlatilag kijelentette, a négyszeres világbajnokra teszik az összes zsetonjukat. Björknek ezzel nincs is baja.

"Én is versenyben vagyok még a bajnoki címért, de Yvannak több pontja van, és nálunk így működnek a dolgok. Azt sem mondhatnám, hogy az az én futamgyőzelmem lett volna, hiszen előtta Yann lassított le nekem. Úgyhogy itt mindenki segít."
"Rettentően szoros a bajnokság, és előnyünkre válik, ha az egész csapat egy célt lát maga előtt."

Yvan Muller a második futam utáni sajtótájékoztatón elárulta, már a rajt előtt megállapodtak benne, hogy Ehrlacher az elején el fogja engedni Björköt, és ha felér rájuk, akkor Mullert is. A francia egy kiváló rajttal előreugrott a harmadik helyre, így életbe lépett a gépezet.

Az idényzáró sepangi forduló előtt Michelisz Norbi vezeti a bajnokságot, előnye kilenc pont Guerrierivel és 11 Mullerrel szemben. Malajziában összesen még 85 pont szerezhető. 

Hozzászólások