WTCC - Tesztautót tervez a Honda
Tesztautót tervez a Honda

Tesztautót tervez a Honda

LantiLanti
2013/09/29 20:15

Honda_teszt_Monteiro

Sokat beszéltünk már arról, hogy a Honda némileg hátrányba került a 2014-es WTCC-s versenyautó fejlesztésében a Citroennel szemben, mivel a japán gyártó a nyár kezdetéig nem lehetett teljesen biztos abban, tényleg bevezetik-e az új szabályokat a közvetkező szezonra.

Citroennél ezzel szemben pontosan tudták, ha jönnek, lesznek új szabályok, a franciák pedig taktikusan kivártak a bejelentéssel, miközben a színfalak mögött már réges-régen dolgoztak a C-Elysée S2000-es változatán.

Lehet rájuk fújolva mutogatni, és összeesküvés elméleteket gyártani, hogy a WTCC-t szervező Eurosport Events is francia cég, de nem érdemes. Ez egy olyan stratégiai előny volt, amit fordított helyzetben valószínűleg a Hondánál is kijátszottak volna. A Citroen tudta, hogy a bajnokságnak szüksége van rá, és ebből annyi előnyt kovácsolt, amennyit csak lehetett.

Egyelőre még azt is nehéz megmondani, hogy ténylegesen mekkora lehet a lemaradás, ha egyáltalán lesz. Hiszen - mint azt korábban is írtuk - a Citroen nulláról indult, a Hondának viszont már több mint egy év friss tapasztalata van a WTCC-ben.

"Nem számítottunk arra, hogy ennyire elhúzódik majd a döntés az új szabályokról. Most viszont már nincs mit tenni, együtt kell élni ezzel" - mondta a Motorsport-Total-nak William de Braekeleer, a Honda Europe Motorsport vezetője.

Innentől kezdve pedig sokkal fontosabb kérdés, hogy a Honda miként tudja majd a leghatékonyabban ledolgozni ezt a hátrányt. Valami olyasmin törik a fejüket, mint amit tavaly az Arena Motorsport csinált a harmadik Ford Focusszal.

Honda_aragon_teszt_3

"2014-ben a terveink között szerepel egy tesztautó bevetése, amivel gyorsan ledolgozhatjuk a lemaradást" - árulta el de Braekeleer.

Mivel 2014-ben az eddiginél nagyobb szabadságot engedélyeznek majd az évközi fejlesztéseknél, a tesztautóval a Hondának nem a versenyhétvégéken kellene kipróbálni az új alkatrészeket, és ezzel elejét lehetne venni az idei évad elején látott bosszantó műszaki hibáknak.

Arról nem is beszélve, hogy a versenyautókkal mindig óvatosabban és kevesebbet szokta tesztelni, főleg a szezon kezdete után, egy ötödik Honda viszont erre is megoldást jelenthet. Ráadásul sietni sem kell vele, nem létszükséglet, hogy az április végére tervezett rajtig elkészüljön.

Végül, az év második felében is nagy előnyt jelenthet egy "kísérleti nyúl", hiszen a versenyautók akkor már szinte folyamatosan úton lesznek a kontinensek között.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások