WTCC - Honda: gyönge, de eredményes
Honda: gyönge, de eredményes
Fotó: WTCC Media

Honda: gyönge, de eredményes

LantiLanti
2014/05/25 17:28

Szép íve volt a salzburgi WTCC hétvégének, voltunk fenn is, lenn is. Óvatos aggodalommal közelítettünk a szezon egyik leggyorsabb pályájához, Michelisz Norbi a szerény pontszerzést tűzte ki célul. Aztán jöttek az első edzések, és kedvezőbb kép kezdett kirajzolódni, mint amire számítani lehetett; a Honda mindössze 5-7 tizedre volt a Chevrolet-ktől és a Citroenektől.

Az időmérőn sikerült megszerezni a fordított rajtrács első négy kockáját, és ez még bizakodóbbá tette a hangulatot itthon. Talán meglehet a dobogó, urambocsá a győzelem? Az első verseny némileg tovább erősítette a reményt: José Maria Lopez ugyanis nem bírt Tom Coronellel, miközben Norbi tartotta Gianni Morbidellit, Tiago Monteiro pedig Tom Chiltont.

Össze is állt a nagy magyar matekképlet: ha a Citroen nem bír a Chevyvel, a Chevy pedig a Hondával, akkor a Citroen sem fog bírni a Hondával... A tapasztaltabbak azért érezték, ez egy picit steril a valósághoz képest, de a remény ingyen van, miért ne lehetett volna kicsit reménykedni?

Az ingyen reményt viszont igen hamar ellopták, egészen pontosan egy ember, Pechito Lopez, aki a második futamon olyan könnyedén előzgette a Hondákat az egyenesben, mint a szlovák rendszámos BMW-k a kőműves brigádot az M0-n. A végén azért mégis felfele kunkorodott a szánk széle, de haladjunk csak sorjában.

AUTO - WTCC AUSTRIA 2014

A második futam egy hatalmas rajtbalesettel indult, amiből sokkal nagyobb baj is lehetett volna. Yvan Muller szeretett volna a pálya bal oldalán elmenni Lopez mellett, az argentin viszont folyamatosan jött kifele, a négyszeres világbajnok Citroenjének kerekei alól pedig egyszer csak elfogyott az aszfalt. Muller autója elindult keresztbe, de a francia korrigált, viszont elindította a dominót.

Meglökte James Thompsont, aki nekiment Rob Huffnak. A két Lada a következő pillanatban már a pálya két széle felé tartott, Thommo a jobb, Huffy a bal oldali szalagkorlátra kente fel a Grantát, miközben Muller C-Elysée-je is kapott némi kültakaró kezelést.

Nem sokkal később aztán Tom Chilton és Dusan Borkovic is összehozott egy kis bulit (a lényegről sajnos lemaradtak a kamerák), a kettő együtt pedig már felért egy piros zászlóval. Muller autóját még megpróbálták összeragasztózni a ralin szocializálódó Citroen-szerelők, de nem jártak sikerrel, azaz 13-ra fogyatkozott a mezőny.

Ami Norbit illeti, a TV-ből nézve közepesen rajtolt, valamivel gyengébben, mint mögötte Monteiro és Mehdi Bennani. Ennek az lett a vége, hogy a három Honda kilincsen akart elfordulni az első sikánban. Fordítok: két nyergesvonató az Éles saroknál... Norbi volt legbelül, neki kellett leghamarabb fékeznie, Bennani kívül, Monteiro középen. A portugálé volt a legjobb ív, ő jött ki elsőnek az S-ből, a marokkói viszont kicsit szélesre vette, így őt Norbi visszaverte.

AUTO - WTCC AUSTRIA 2014

Piros zászló, takarítás, stb, tekerjünk. Az újraindítás rendben volt, de ami utána jött... Kiderült, mekkora is valójában a különbség a Citroen, a Chevrolet és a Honda között. Nagy. Két kör után Lopez elkezdte legyalulni a mezőnyt, majdnem minden körre jutott egy előzés. Az ötödikben Bennanit, a hatodikban Norbit, a nyolcadikban pedig Monteirot autózta körbe légies könnyedséggel a hátsó egyenesben.

A stratégia mindannyiszor ugyanaz volt: jó kigyorsítás az ötösből, szélárnyék-szélárnyék-szélárnyék, a hetes-nyolcas kanyarban (inkább ívben) pedig egy sima "lekörözés". A hetesnél kitolta a C-Elysée orrát, a kilences előtt pedig már vissza is tudott sorolni, így ideális ívről kezdhette az tempós jobbost.

Ezzel kapcsolatban Andy Priaulx mondatát idézném:

"Olyan látvány volt, mint valamikor "régen", amikor turbódízel SEAT-okat engedtek versenyezni szívó benzines autók ellen. Pontosan tudom, milyen, ott voltam" - mondta a háromszoros világbajnok.

Ám amihez a Citroen elég volt, ahhoz a Chevrolet egy kicsit kevésnek bizonyult. Tom Coronel a végén többször is megpróbálta ugyanezt Norbival, szépen be is húzatta magát a szélárnyékkal, de a két autó között nem volt annyi különbség, ami az előzéshez kellett volna.

Erőben tehát a franciák állnak a legjobban, és bár nincs messze tőlük a Chevrolet, azért nem egy szint a kettő. Ne felejtsük el a plusz 60 kilót sem. Utánuk tisztes szünettel következik csak a Honda, a Ladáról pedig ne is beszéljünk.

AUTO - WTCC AUSTRIA 2014

Csak hogy kikerekítsük az eseményeket: a 10. körben René Münnich elnézte az első sikánt, és a splitterrel egy Tesco-parkoló lebetonozásához elég sóder hordott fel a pályára. Jöhetett a biztonsági autó, ami kicsit megtörte Lopez menetelését, ám az argentin két körrel később csak megelőzte Gabriele Tarquinit, és győzött. Negyedszer, 11 futamból. Brutális statisztika.

Tarquini, Monteiro, Michelisz volt a további sorrend, és itt kezdhet el végre felfele görbülni a szánk: ez azért sokkal több, mint amiben Salzburg előtt reménykedtünk. Mind a Honda, mind Norbi szempontjából. Ja, hogy előtte kicsit elhúzták előttünk a mézes madzagot. Ilyen az élet... Adja az Isten, hogy Michelisz Norbi az összes jövőbeli "nehéz hétvégéjéről" egy kilencedik és egy negyedik hellyel térjen haza. Hamar harcban lesz a világbajnoki címért.

Tom Coronel lett az ötödik, aki remek hétvégét zárt, és a végén megint csinált egy kis showt Norbival. Gianni Morbidelli hatodik helye és teljesítménye is mutatja, ha nincs a büntetés a kvali után, többre is képes lehetett  volna. Jó látni, hogy a veterán olasz kezdi felvenni a ritmust az új autóval. És ahogy a nyolcadik körben megelőzte Bennanit... az maga volt az autóversenyzés. Egy igazi, tökös régi vágású manőver, végig külső íven ott tartva az autót, amíg aztán a sikánban belülre került. Élmény volt látni.

MORBIDELLI_aut

Sebastien Loeb hetedikként zárt, a kilencszeres ralivilágbajnoknál valahogy nem volt ma meg a tempó. Amíg Muller és Lopez remekelt, ő két szürke futamot teljesített. Hogy vele volt-e a baj, az autóval vagy esetleg mindkettővel... Pár nap múlva talán megtudjuk.

A sok kiesés miatt érdekes nevek is bekerültek a pontszerzők közé, René Münnich kilencedik, Mikhail Kozlovskiy pedig tizedikként ért célba. Mindkét futamon Franz Engstler nyerte a TC2-es értékelést, akik még a lekörözés veszélye sem kedvetlenített el. 300 megívott vendégével ma nagy ünneplést akar tartani...

A második futam végeredménye:

R2_aut_14_1

Ez történt Salzburgban, két hét múlva Moszkvában rendeznek fordulót, folytatódik tehát a logisztikai rémálom. Főleg a Lada számára, az oroszoknak ugyanis még a két összetört autót is talpra kell állítaniuk a hazai versenyre. Szögesdróttal simogatja őket az élet, remélem, bírják a gyűrődést.

Moszkva már a Honda számára is kedvezőbb helyszín lesz, így ismét realitássá válhat a dobogó.

Hozzászólások