WTCC - Teljes a lista! Mi lesz így a Zengő Motorsporttal?
Teljes a lista! Mi lesz így a Zengő Motorsporttal?
Fotó: Zengő Motorsport

Teljes a lista! Mi lesz így a Zengő Motorsporttal?

LantiLanti
2019/03/19 15:59

Pont március 15-én, Magyarország nemzeti ünnepén jött ki egy WTCR-sajtóanyag (a PWR Racing bejelentés), amelynek egyetlen mondata többet jelentett az itthoni túraautó rajongóknak, mint az egész együttvéve. 

"Azcona és Haglöf teljessé teszi az egész éves #WTCR2019SUPERGRID-et, amely 26 autóból áll, de lehetőséget ad rá, hogy további szabadkártyás versenyzők vegyenek részt egyes futamokon a szezon során" - írta a Túraautó Világkupa sajtófelelőse. 

Ebből az egy összetett mondatból tudtuk meg, hogy 2010 után először a Zengő Motorsport biztosan nem tagja a bajnokság állandó mezőnyének. Legalábbis egész éves nevezőként nem. 

Kattints ide, és kövess minket az Instagramon

Ennek ellenére Zengő Zoli tele van tervekkel, és folyamatosan dolgozik a háttérben, hogy hamarosan a közvélemény elé tárhassa a csapat jövőjét. Erre még egy kicsit várni kell, de addig is megpróbálom összefoglalni, mi minden történt a csapat körül a tél során, és mire lehet lehetőségük idén. 

Egy dolog már a 2018-as szezon lezárásakor érezhető volt, Zoli nem szeretne még egy olyan évet, mint a tavalyi. Nem mintha abban ne lett volna sok pozitívum. Egyrészt maga a tény, hogy a csapat ott lehetett a mezőnyben, másrészt, hogy két magyar pilótával, harmadrészt pedig, hogy sikerült újra kivívni a MOL támogatását. Vagy említhetném Nagy Norbi szlovákiai dobogóját is. Mégis a feszes költségvetés és a rengeteg törés miatti anyagi problémák kicsit beárnyékolták az év végét. 

Csakhogy a WTCR új szabályai rettentően kis mozgásteret hagytak a csapatnak. Az "egy márkának max négy képviselője lehet" elv a legtöbb modellt kizárta, hiszen a Hyundai, a Lynk & Co, az Audi és a Volkswagen gyárilag kiválasztott csapatoknak adta az autóit, és a Hondánál is nagyon hamar leosztották a szerepeket. 

46810995_1949184411828005_7595950035808813056_o.jpg

Maradtak tehát a "kisebb" márkák, és leginkább a Cupra valamint a Peugeot. Előbbi lehetett volna az optimális választás, hiszen az autó már megvan, csak rendbe kellett volna szedni. A spanyolokkal viszont nem jött össze a megállapodás, ők inkább két új csapattal, a Comtoyou Racinggel és a PWR Racinggel szerződtek le. 

Maradt a Peugeot, és a WTC Blog úgy tudja, komoly, hosszas tárgyalások folytak a promóter valamint egyéb felek részvételével, hogy tető alá hozzák a megállapodást. A gyártó egyértelműen jelezte, semmilyen támogatást nem tud adni, így egyetlen járható út maradt: találni két olyan pilótát, aki rendelkezik a szükséges anyagi háttérrel. 

Nyilvánvalóan a promóter számára is fontos lehetett a dolog, hiszen Francois Ribeiro tavaly még 32 autóról beszélt, ám ebből végül 26 lett. Az sem rossz szám, ráadásul minőségi a mezőny, de mégsem mutat feltétlenül jól az a mínusz hat nevező. Vagy fogalmazzunk inkább úgy, nem jött volna rosszul még két Peugeot. 

Végül úgy tudjuk, nem sikerült olyan konstrukciót találni, amivel kijött volna a matek, és ahogy korábban is írtam Zengő Zoli csak stabil anyagi háttérrel szerette volna vállalni a peugeot-s programot. 

Ez viszont még nem jelenti azt, hogy idén nem láthatjuk a közönség kedvenc magyar csapatot a WTCR-ben. Információink szerint a Zengő Motorsport rendelkezik egy olyan univerzális szabadkártyával, amellyel - természetesen a 10 ezer eurós nevezési díj befizetése mellett - bármelyik világkupa futamon elindulhat. 

49803078_2013407068739072_2594098579643564032_n.jpg

Nem nehéz kitalálni, hogy a Hungaroring és a Szlovákiaring lehet az elsődleges cél, de talán más európai helyszínek is szóba jöhetnek. Ráadásul szabadkártyás indulóként nincs teszttilalom, és ami ennél is fontosabb, nem kötelező a kétautós felállás, amit a WTCR szabályai az egész éves nevezőknek előírnak.

Márpedig Zoli erősen elgondolkodott azon, hogy visszatérjen a régen jól bevált egyautós modellhez, amelyben olyan nagyon sikeresek voltak a kezdeti években. De ez mind csak találgatás, a tutit majd Zoli fogja elmondani, valószínűleg nem is olyan sokára. 

Amellett, hogy nyilván szomorúak is vagyunk, valójában teljesen érthető, ami a télen történt. A WTCR már nem a privát csapatok bajnoksága, hiába próbálják fenntartani a látszatot. Csak azok tudnak talpon maradni, akik mögött ott áll egy gyártó, vagy olyan tőkeerősek, mint az All-Inkl.com Münnich Motorsport, a Comtoyou vagy a Romeo Ferraris. 

A két- és négyautós szabály (csapatonként illetve márkánkét) szintén a valódi független istállók ellen dolgozik, és a világkupán felmerülő költségekhez egy magyar pilóta sem rendelkezik elegendő háttérrel. De ezen a télen kiderült, külföldi sincs sok, aki erre áldozna euró százezreket. 

Idén valami új kezdődik Zengő Zoliéknál, és már nagyon várjuk a részleteket. 

Hozzászólások