WTCC - Tassi Attila: egy rossz fék, egy sérült kipufogó, és egy elfelejtett rajtkocka
Tassi Attila: egy rossz fék, egy sérült kipufogó, és egy elfelejtett rajtkocka
Fotó: fiawtcr.com

Tassi Attila: egy rossz fék, egy sérült kipufogó, és egy elfelejtett rajtkocka

LantiLanti
2019/11/04 11:30

Három futamot rendeztek múlt hétvégén Suzukában, és Tassi Attilának mind a háromra jutott egy kis szívás. Volt, amiről ő tehetett, de olyan is, amiben teljesen ártatlan volt a Hell Energy KCMG Honda pilótája. 

A szombati első versenyt a 19. helyről kezdte, ám nem sikerül jól a rajtja, majd később egy kicsúszás miatt még hátrébb került. Utóbbi kiderült, mindkét esetben az autó volt az ellenszegülő. 

"A rajtnál gondjaim voltak a kézifékkel, ezért nem tudtam végigcsinálni a normál startfolyamatot. Veszítettem pár helyed, de visszajöttem a top20-ba. Később azonban a nyolcas kanyarban probléma volt a fékpedállal, és ezért csúsztam le a pályáról" - mesélte Atika. 

A vasárnap új lehetőségeket tartogatott a fiatal magyar pilóta számára, hiszen egy 10. valamint egy 11. rajthelynek köszönhetően minden esélye megvolt az erős pontszerzésre. Aztán mégsem úgy alakult.

"A második futamon jól sikerült a rajtom, de belém jöttek hátulról, és megsérült a kipufogóm, ezért a motor nem tudta leadni a maximális teljesítményét. Ez a nap hátralévő részében komoly hátrányt jelentett."

T1.jpg

T2.jpg

Erről sem Atika tehetett, a harmadik futamon kapott büntetés viszont az ő sara volt, és ezt sportemberhez méltóan azonnal el is ismerte.

"Sajnos megbüntettek, mert hirtelen elfelejtettem, a pálya melyik oldalán van a rajtkockám. Túl későn vettem észre, és álltam át a megfelelő helyre, ezért nem tudtam megfelelően elfoglalni a rajtpozíciómat." 

Tassi a harmadik futamon tizedik lehetett volna, ám a fenti hiba miatt kapott egy öt másodperces büntetést, amivel éppen kicsúszott a pontszerző helyekről, és 16. lett. 

Atika így sajnos pont nélkül utazott haza Japánból, amire utoljára Zandvoortban volt példa. 

Hozzászólások