WTCC - Tassi Attila a TCR-be szerződött
Tassi Attila a TCR-be szerződött
Fotó: B3 Racing

Tassi Attila a TCR-be szerződött

LantiLanti
2016/02/09 10:35

Betartotta ígéretét a B3 Racing; az egyre magasabb szintet képviselő magyar alakulat két regionális nagyágyú, Dusan Borkovic és Mat'o Homola mellett egy magyar tehetségnek, a mindössze 16 éves Tassi Attilának is lehetőséget ad idén a TCR International Series-ben.

A magyar pályákon Attikának vagy "kis-Tassinak" becézett pilóta elképesztően fiatalon, 12 évesen a Suzuki kupában kezdte pályafutását, és milyen érdekes az élet, pont a B3-nál, amely akkor még Feke-Team néven futott az OB-ben.

Attika, a boxutcában "rohangáló" kisiskolás, hamar sokak kedvence lett, és első szezonjában rendszeres pontszerzőként bizonyította, van értelme foglalkozni vele. 2013-ban már a Suzuki kupa legnagyobb csapatának tulajdonosa, az Eurosport WTCC közvetítéseiből is közismert Csuti László vette szárnyai alá. Tapasztalt versenyzőként és csapatfőnökként Laci látta benne a tehetséget, és sokat foglalkozott a még mindig csak általános iskolás sráccal.

Meg is lett az eredménye, Tassi 2013-ban már második lett a Suzuki Kupában, Nagy Dániel mögött, és a Red Bull Ringen megszerezte első győzelmét. Az év végén kettészakadt a suzukis mezőny, Attika pedig csapatával együtt az RCM Cup-ban folytatta, ahol az elmúlt két szezonben egy összetett harmadik, majd egy negyedik helyet sikerült elcsípnie. Ám tavaly is csak azért maradt le a dobogóról, mert az év utolsó fordulóján már nem állt rajhoz.

Ezen a ponton ugyanis ismét keresztezte egymást a fiatal tehetség és a B3 Racing útja; Attika az utolsó három hétvégén rajthoz állhatott a SEAT León Európa-kupában, és Monzában két tizedik hellyel hálálta meg a bizalmat. Idén pedig már teljes szezont mehet a csapattal a TCR Nemzetközi Sorozatban.

„Hatalmas megtiszteltetés és egyben óriási lehetőség is számomra, hogy alig betöltve a TCR-es induláshoz szükséges alsó korhatárt (16 év) képviselhetem hazámat és csapatomat egy nemzetközi bajnokságban"  - mondta Tassi.

"Tudom, a legfiatalabb versenyzőként, nem lesz egyszerű a helyzetem a sok tapasztalt pilóta között, de kiváló csapat áll mögöttem, Dusan Borkovic és Mat'o Homola személyében nagyszerű társaktól tanulhatok, és nem mellékesen bízom saját tudásomban, különben nem vágnék bele egy ekkora kihívásba."

"Már most is komolyan készülök az előttünk álló sorozatra. Sok időt töltök a szimulátor előtt, gyakorolva a számomra ismeretlen pályákat, és az edzőteremben is, hogy megfelelő erőnléti állapotba hozzam magam az első, Bahreini futamra."

Tassi_tcr_seat

A B3 Racing részéről megszólaló technikai igazgató kijelentette, a csapat nagyon bízik Attikában, és szeretnék felépíteni őt, mint ahogy a Zengő Motorsportnál tették Michelisz Norbival.

„Attika tehetségéhez nem fér kétség. Piszkosul fiatal, elkötelezett, áldozatkész és rendkívül motivált, hogy idővel Magyarország legjobb versenyzői között legyen. Büszkén jelenthetjük ki; nekünk Ő a következő generáció, a bizalmunk az övé" - fogalmazott Bári Dávid.

"Tapasztalt és már bizonyított csapattársai mellett nem lesz egyszerű helyzetben, de azt gondolom, kevés ennél nagyobb lehetőség létezik a bizonyításra és a tanulásra. Tanulnia persze nem csak a versenypályán kell, kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy az iskolapadban is a maximumot hozza ki magából a sűrű versenynaptár ellenére is."

A 2016-os TCR szezon április 3-án indul Bahreinben, ahol a Forma-1 betétfutama lesz a bajnokság.

Tavalyhoz képest fontos változás, hogy a sorozat szervezői kitiltották a vezetést segítő elektronikákat, az ABS-t, a kipörgésgátlót, a menetstabilizátort, és a többi hasonló ketyerét. Az autók minimumsúlyát tíz kilóval, 1250 kg-ra csökkentették, és jelentősen megemelték a maximálisan kiszabható ballaszt mértékét; ez 40 kg-ról 70-re emelkedett. A TCR-ben továbbra is létezik a WTCC-ből már száműzött súlycsökkentés elve, azaz a pluszsúly spektrum -20 kilótól +70-ig tart.

Hozzászólások