WTCC - Tarquini szerint az egységes elektronika igazságosabbá teheti a WTCR-t
Tarquini szerint az egységes elektronika igazságosabbá teheti a WTCR-t
Fotó: fiawtcr.com

Tarquini szerint az egységes elektronika igazságosabbá teheti a WTCR-t

LantiLanti
2020/02/11 14:56

Több változás is lesz 2020-ban a klasszikus túraautózás csúcskategóriájában, melyek közül az egyik legfontosabb, hogy az idei évtől minden gyártó köteles ugyanazt az egységes vezérlő elektronikát használni. 

Más sorozatokban a költségcsökkentés miatt egységesítették az ECU-t, a TCR-ben viszont inkább az áll a döntés hátterében, hogy így még könnyebb lesz megvalósítani a nagyon eltérő alap adottságokkal rendelkező autók esélyegyenlőségét. 

Gabriele Tarquini, a BRC Hyundai világbajnok és világkupagyőztes veteránja szerint erre egyrészt szükség is van, másrészt a közös elektronika segíteni is fog a BoP hatékonyabb meghatározásában és betartatásában. 

"Ebben a bajnokságban szükség van a gyártókra, ők pedig nem azért jönnek, hogy többen legyünk, hanem mert nyerni akarnak. Viszont az idei év közepén volt pár már-már abszurd BoP változtatás. Például az már nevetséges volt, amikor a Lynk & Co Zandvoortban két másodpercet adott mindenkinek. A végére kialakult egy jó egyensúly, és szerintem nem szerencsés, ha túl sokat változtatnak" - mondta Tarquini a Motorsport.com-nak. 

Michelisz Norbi csapattársa úgy véli, elképzelhető, hogy a pusztán a súlykompenzáció is elegendő lenne a teljesítmény kiegyenlítéshez.

"Szerint a TCR típusú autóknál a 60 kg ballaszt már talán elég, hogy eltüntesse a nagy különbségeket. Az egy természetes dolog, hogy egyik-másik pálya jobban kihozza egy adott autó erősségeit, de a kocka később fordul. Az viszont csak káoszhoz vezet, ha folyamatosan módosítják a paramétereket, akár egy hétvégén belül." 

Tarquini abba nem akart belemenni, hogy a politikának mekkora szerepe volt az egyes mozzanatokban, de szerinte az nyilvánvaló, hogy a Lynk & Co-nak összejött néhány domináns hétvége.

"Két olyan forduló volt, Zandvoort és Ningbo, ahol a Lynk & Co totális uralmát láttuk. Rajtuk kívül senkinek sem sikerült egy hétvégén mind a három futamot megnyerni, még nekünk sem, holott az elején mindenki ránk mutogatott."

2020-ban viszont változás jöhet, különösen a közös elektronika és az új gumi érkezése miatt.

"Az egységes vezérlőegység nagy segítség lesz abban, hogy mindenki ugyanarról a szintről induljon. Ugyanúgy a Goodyear gumik érkezése. Még nem sokat tudok róluk, de valószínűleg hasonló lesz, mint amit a BTCC-ben használnak."
"Ott Dunloppal mennek, ami gyakorlatilag ugyanaz a cég, és mivel nem tudok komoly fejlesztőprogramról, valószínűleg az a modell lehet a kiindulópont. Még nincsenek róla adataink, de nagy változás lesz a Yokohamához képest, amely egy elég egyedi gumi volt" - zárta Tarquini. 
Hozzászólások