WTCC - Tarquini, Spa, Honda
Tarquini, Spa, Honda
Fotó: WTCC Media, Europress/Getty

Tarquini, Spa, Honda

LantiLanti
2014/06/20 11:21

A három szó alapján akár azt is gondolhatná valaki, hogy idő előtt kezdetét vette a spai WTCC hétvége, de nem erről van szó. Bármennyire is furcsa, Gabriele Tarquini már versenyzett Honda túraautóval a legendás ardenneki körön, mi több, pályacsúcsot is futott.

A veterán olasz rengetegszer ment már Spa-Francorchamps-ban, ám az utóbbi időben nem igen volt hozzá szerencséje, utoljára 2005-ben, a WTCC-vel vendégszerepelt a belga körön, igaz, akkor még nem pont olyan volt a pálya, mint most.

"2007-ben átépítették a Buszmegálló sikánt, de a pálya jelentős része szerencsére érintetlen maradt. Én utoljára 2005-ben mentem itt, és figyelembe véve, hogy mennyit változtak azóta az autók, biztosan szükség lesz pár körre az összebarátkozáshoz" - fogalmazott Tarquini.

Az utolsó alkalom 2005-ben volt, az első viszont idestova 30 éve (na jó, pontosan 29), amikor a fiatal, mindössze 23 éves Gabriele egy Formula-3000-es autóval tette magát próbára az Eau Rouge-ban. A találkozás szerelem volt első látásra, az olasz a negyedik helyen végzet, éppen csak lemaradva a dobogóról.

"Az első néhány kör után úgy éreztem magam Spaban, mintha otthon lennék. Fura, mert többször is déjá vu érzésem támadt. Még az olasz pályákon sem éreztem magam ennyire jól, pedig nekem elméletileg az a hazai környezet" - mesélte a maestro, aki idén 20. alkalommal indul Spaban.

Tarquini_f1_88Az F-3000-es élményt újabbak követték, 1988-ban és 1992-ben a Forma-1-el is rajthoz állt az ardenneki körön, ám mindkétszer kiesés lett a vége, további három alkalommal pedig nem sikerült kvalifikálnia a futamra. Összesen ötször indult viszont a Spa 24 óráson, és bár csak egyszer, 1987-ben tudott célba érni, inkább az utolsó próbálkozás maradt emlékezetes számára.

2000-ben egy Honda Accord túraautóval vágott neki az egésznaposnak, és az időmérőn kategória pályacsúcsot futott, amit azóta sem vett el tőle senki.

"Élénken él benne az eset. Már majdnem véget ért az esti edzés, alig volt forgalom a pályán, a hőmérséklet is ideálisan alakult, úgyhogy megpróbáltam. Mindent beleadtam, és a vége egy 2:29.867 lett, amivel megszereztem a Hondának a pole-t. Néhány szemtanú később elmesélte, hogy elképesztően látványos volt, ahogy az Accorddal átmentem az Eau Rouge-on."

Tarquini azon kevesek egyike (összesen négyen vannak), akik ott voltak a WTCC első, és eddig utolsó spai látogatásán. Az olasz pilóta akkor még az Alfa Romeo versenyzőjeként egy negyedik helyet szerzett az első futamon, a másodikon viszont csak 17-ként zárt.

Tarquinihez hasonlóan Tiago Monteiro is járt már párszor a belga pályán, a francia F3-as sorozattal, az F-3000-el és az F1-el is, a hondás családon belül viszont Mehdi Bennani rendelkezik a legfrissebb tapasztalatokkal, a marokkói 2009-ben részt vett a Spai 1000 km-es futamon (Le Mans Series) egy ORECA FLM-el.

A japán márka négy pilótája közül tehát egyedül Michelisz Norbi számít újoncnak Belgiumban.

Hozzászólások