WTCC - Tarquini: csak a kész autóval tesztelünk
Tarquini: csak a kész autóval tesztelünk

Tarquini: csak a kész autóval tesztelünk

LantiLanti
2014/01/10 11:05

Tarquini_Usa_arc

Gabriele Tarquini a WTCC nagy öregje, az olasz veterán idén tölti be az 52-t, ám saját elmondása szerint még mindig frissnek és fiatalnak érzi magát, hogy felvegye a küzdelmet a Citroen álomcsapata ellen. A 2009-es év világbajnoka idén tizedik évét tölti a WTCC-ben, és a 25-et a túraautózásban, úgyhogy van honnan merítenie.

Ám így sem lesz könnyű dolga, hiszen a Citroen szemmel láthatóan komoly pénzeket mozgat meg annak érdekében, hogy már az első szezonjában versenyképes legyen a C-Elysée S2000. A franciák fél éve tesztelik az új autót, a Honda viszont csak egy hét múlva gurul pályára TC1-es Civic-kel.

A giulianovai veterán nemrég hosszabb interjút adott a WTCC hivatalos honlapjának, amelyben a Honda viszonylag későn kezdődő tesztprogramjára is magyarázattal szolgált.

"Először azt terveztük, korábban kezdjük el a munkát egy átmeneti autóval (egyébként a Citroen is ezt tette), ám végül úgy döntöttünk, csak a Civic végleges változatát visszük pályára. A Honda R&D és JAS Motorsport rendelkezik elég tapasztalattal ahhoz, hogy az alapokról megtervezzen és kifejlesszen egy jó autót. Ám már nagyon várom az első tesztet, hiszen szeretnék én is hozzájárulni a mérnökök munkájához, és elmondani, milyen irányba menjünk a fejlesztéssel"  - mondta Tarquini az 'fiawtcc.com' oldalnak.

A 2009-es világelső szerint nagyon érdekes lesz az idei szezon, mivel az új szabályok rendesen megkeverik a kártyákat.

"Mindenki nulláról indul, és egyelőre ismeretlenek az erőviszonyok. Semmi kétség, a Citroen számára előnyt jelent, hogy már fél éve tesztelnek, ami fontos a megbízhatóság és a finomhangolás szempontjából. Viszont újoncok a bajnokságban, nincs viszonyítási alapjuk, és emiatt szerintem nem tudnak nagyon elhúzni."

"Nagyon profi csapatot raktak össze, amely tudja, hogyan kell futamot nyerni, de nekik is le kell tölteni a tanulás időszakot. Ezért bizakodom, hogy miután tavaly megtaláltuk az összhangot a csapaton belül a japán és az olasz társaság között, idén komoly támadást tudunk intézni a győzelemért."

Honda_14_elso

Tarquini izgatottan várja az első találkozást az új autóval, hiszen - elmondása szerint - a pilóta csak örül, ha egy erősebb és gyorsabb technika kerül a kezei közé. Úgy látja, a nagyobb teljesítmény ellenére sem lesz nehezebb vezetni a TC1-es verdákat.

"Kifinomultabb lesz az aerodinamika, jobb felfüggesztéseket használhatunk, és a nagyobb fékek valamint gumik együtt kompenzálják majd a megnövekedett teljesítményt. Viszont azt gondolom, a pályán kicsit óvatosabbnak kell lennünk a test-test elleni csatákban, mert a futóművek sérülékenyebbek lesznek."

A Honda húzóembere szerint hiba lenne csak a Citroent szem előtt tartani, szerinte a Lada és az RML által gyártott privát Chevrolet is komoly rivális lehet.

"Rob Huff leigazolásával a Lada egyértelművé tette, hogy komoly erőforrásokat önt a programba és az új autóba. Az új szabályok sokat segítenek majd nekik abban, hogy ellensúlyozzák a széria modell gyengéit, a motorjuk pedig már eddig is erős volt. Tavaly sok tapasztalatot gyűjtöttek, idén pedig már két top pilótájuk is lesz, úgyhogy szerintem meglepetést okozhatnak."

"Ami az RML-t illeti, tavaly bebizonyították, hogy gyári támogatás nélkül is versenyképesek tudnak lenni. Csodálkoznék, ha a Cruze-ok nem lennének ott a mezőny elejében a szezonkezdetnél."

Tarquini tisztában van azzal, nem lesz egy könnyed Duna-parti séta a 2014-es évad, hiszen a Citroen komoly pénzeket tesz a gyári program mögé, ám hisz abban, hogy megnyerhetik a bajnokságot. De melyiket?

"Tudom, hogy még mindig a leggyorsabbak közé tartozom, és remélem nem öregedtem túl sokat az ünnepek során. Fiatalnak és erősnek érzem magam. A célom: előrelépni tavalyhoz képest... hiszen ez azt jelenti, hogy bajnok leszek. Ám mindezek előtt a gyártók bajnokságának megnyerése az első számú feladat" - zárta Tarquini.

A Honda január 16-án tartja az új Civic shakedown tesztjét, és a hónap végén az első komolyabb, többnapos gyakorlást.

Fotó: WTCC Media, Honda

Hozzászólások