WTCC - Tarquini: Michelisz Norbi a jó példa
Tarquini: Michelisz Norbi a jó példa

Tarquini: Michelisz Norbi a jó példa

LantiLanti
2014/02/13 17:14

Michelisz_tarquini_jpn

A túraautózás inkább az "öregek" autósportja? Miért nincs túl sok fiatal tehetség a WTCC-ben vagy más bajnokságokban? Mi a helyzet az olasz tehetségekkel? Ezekre a kérdésekre kereset válaszokat a 'Motorsport Rants' olasz autós honlap, amikor Gabriele Tarquinivel készített interjút.

Kétségtelen tény, a Maestro már közelít az 52-höz, és a WTCC másik legnagyobb sztárja, Yvan Muller is 44 éves. Tényleg inkább az idősebb korosztály megy túraautózni? Vagy ha nem, miért nincs annyit fiatal most világbajnokságon?

"A túraautózásra mindig is jellemző volt, hogy a tapasztaltabb pilóták nyújtottak kimagasló teljesítményt. Persze a fiatalok is meg-meg mutatják magukat, és elérnek egy-két figyelemreméltó eredményt, de a tapasztalatnak nagy szerepe van a sikerben" - mondta Tarquini a 'Motorsport Rants'-nak.

"Amikor én belekóstoltam a kategóriába, egyszer-egyszer gyors tudtam lenni, de el kellett teljen pár év, mire a bajnoki címért harcolhattam."

Az elmúlt két év során három új gyártó is csatlakozott a WTCC-hez, ám egytől-egyig harminc fölötti 'veteránokat' szerződtettek. Kivéve persze Mikhail Kozlovskiyt a Ladánál, ám az ő helyzete elsősorban nemzetisége miatt különleges.

"Gyártók inkább biztosra mennek. Főleg amikor új autót építenek, előszeretettel hagyatkoznak az idősebb pilóták tapasztalatára."

Tarquini_michelisz_honda_jpn

Tarquini azonban úgy látja, voltak és vannak is fiatalok a WTCC-ben, akik letettek már ezt-azt az asztalra, és akik előtt szép jövő állhat a túraautózásban. Márkatársát, Michelisz Norbit is közéjük sorolta.

"Farfus például egy-két év tapasztalattal a háta mögött jó eredményeket hozott, de ott van Norbert is, aki kiváló példa arra, hogy a túraautózásban is el lehet kezdeni egy pályafutást, és úgy is fel lehet érni a csúcsra. Aztán beszéljünk Orioláról, aki a gyengébb első év után tavaly ígéretes dolgokat mutatott" - folytatta az olasz.

Tehetségek tehát vannak a WTCC-ben, fiatal olaszokat azonban nagyítóval sem lehet találni. Alberto Cerqui volt az utolsó 2012-ben, ám ő sem kapott szerződést az első szezont követően.

"Az autósportban uralkodó állapotok jól mutatják az egész olasz rendszer alapvető válságát. Ha valaki a túlélésért küzd, az nem tud terveket készíteni. Az a korszak, amikor versenypályák, bajnokságok és gyártók támogatták a tehetséges olaszokat, már a múlté" - foglalta össze Tarquini.

A Castrol Honda gyári versenyzője más érdekességekről is beszélt, úgyhogy holnap ismét szemezgetünk ezt-azt az interjúból.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások