WTCC - Tarquini: az "álruhás" Volvósok
Tarquini: az "álruhás" Volvósok
Fotó: WTCC Media

Tarquini: az "álruhás" Volvósok

LantiLanti
2015/09/03 11:10

Gabriele Tarquini augusztus végén még egy utolsó (vagy utolsó előtti) teszten vett részt a Róma közelében található Vallelunga versenypályán, ahol a Honda tesztautójával próbált ki néhány új alkatrészt.

A márka számára rendkívül fontos Japán versenyre készülő pilóta a teszt egyik szünetében beszélgetett a Motorsport Rants újságírójával, Massimilano Palumboval, és az interjú során a szokásos témák mellett egy-két érdekesebb dolog is felmerült.

Kiszemezgettem azokat, amelyekről még nem volt szó a WTCC Blogon. Előkerült például az új gyártók témája, és a Maestro a rá jellemző őszinteséggel foglalt állást. Még akkor is, amikor Palumbo konkrétan rákérdezett a SEAT-ra és a Renault-ra.

"A legtöbbet a Volvóról hallottam. Korábban sokáig beszéltek a Subaruról is, de abban most már nem nagyon hiszek. Viszont szerintem a Volvo lesz a következő, mert elég sokat láttam a mérnökeiket a pályákon. Általában inkognitóban jönnek, hogy felmérjék a bajnokságot, az autókat, és elég sok fotót készítenek. Persze semmi sem hivatalos, az is lehet, hogy csak vizsgálják a terepet, de az alapján amit láttam..." - mondta Tarquini a Motorsport Rants-nak.

"Erősen kétlem, hogy a SEAT vagy a Renault érkezne. Én a Volvóról tudok, őket láttam a pályák környékén. Az az érzésem, hogy titokban már dolgoznak, és nagyon jó állapotban lehet az autó. De ezek csak pletykák."

Természetesen szóba került a teszt is. Tarquini nyilván nem árulhatott el nagy titkokat, de így is okosabbak lettünk picivel.

"Van néhány új alkatrész a váltóban, azokat teszteltük. A versenygépek már Japában vannak, de ki tudtuk használni a tesztautó előnyét. Elképzelhető, hogy rövidesen megyünk még egyet valamelyik észak-olaszországi pályán, mielőtt elutaznánk Motegibe. Szeretnénk alaposan tesztelni az új alkatrészek megbízhatóságát."

Az olasz veterán az idei szezonnal kapcsolatban elmondta, többet várt, hiszen sokat dolgoztak a télen az autón, de a remélt teljesítménynövekedés elmaradt. Ismét kiemelte, hogy a 2014-es alapvető problémákat sikerült megoldani az autón, ám a végsebesség és a gyorsulás tekintetében elmaradásban vannak. Hozzátette, hogy a jóker rendszer miatt nem könnyű utolérni a Citroënt, hiszen a legfontosabb alkatrészek csak korlátozott számban változtathatók egy szezonon belül.

"Sok érdekes új fejlesztésünk lenne, de jóker hiányában nem tudjuk versenyen bevetni őket. Ilyen feltételek között a Honda, a Lada és a Chevrolet nehezen tudja lefaragni a hátrányát a Citroënnel szemben."

Mostanra ennyit, de ma még jelentkezem az interjú második felével, egy-két újabb érdekességgel.

Hozzászólások