WTCC - Szlovákiában kulcsfontosságú lesz, hogy Michelisz Norbi igazán ráérezzen az új gumikra
Szlovákiában kulcsfontosságú lesz, hogy Michelisz Norbi igazán ráérezzen az új gumikra
Fotó: fiawtcr.com

Szlovákiában kulcsfontosságú lesz, hogy Michelisz Norbi igazán ráérezzen az új gumikra

LantiLanti
2019/05/09 10:49

A hétvégén következik a második "magyar" WTCR-hétvége, az Oscaro Túraautó Világkupa mezőny a Szlovákiaringre látogat, amit a hazai pilóták az átlagnál is jobban ismernek, és ahova mindig sok magyar néző látogat ki.

A Hyundai és a BRC Racing az elmúlt két versenyhez képest jelentősen derűlátóbb hangulatban vezette fel a Felvidéki fordulót, így Michelisz Norbit ennek okairól kérdeztem először. 

Kattints ide, és kövess minket az Instagramon

"A nagyobb optimizmus alapja nyilván a hungaroringi kettős győzelem és a pole pozíció. Persze azt is mindenki érzi, hogy ebben volt egy kis szerencse. Csak az eredményekre nézve könnyen gondolhatná valaki, hogy visszatértünk a helyünkre, de a súlykompenzációs adatokból azért látszik, van még némi hátrányunk a Lynk & Co-hoz és a Hondához képest." 
"Viszont a ballasztrendszer belépésével egy új bajnokság indul; könnyebbek leszünk mint a két legerősebb riválisunk. Ez a másik alapja az optimistább légkörnek."

A Szlovákiaring minden magyar versenyző számára speciális helyszín, hiszen 2009-es átadása óta rendszeres állomása az OB-nek és a Zóna Kupának. Le is tettem Norbi elé a kemény döntést: Hungaroring vagy Szlovákiaring?

"Ez egy jó kérdés. Ha csak versenyzői szemmel nézem a dolgot, akkor talán a Szlovákiaring egy picit jobb, viszont ha melléveszem a hangulatot és a múltbéli élményeket, akkor a tízből legyen mondjuk hét verseny a Hungaroringen, és három a Szlovákiaringen."

6a57bf1c2ba134e5fce16c1253d85998.jpg

A felvidéki pálya két dologról híres: a hosszú, elnyújtott kanyarokról és a "bukkanókról". Norbi elmondta, mi a legkritikusabb tényező egy körön.

"A kör hosszúsága, és az, hogy végig életben tartsd a gumikat. A bal elsőt már a hármas kanyar után el lehet felejteni, ha nem vagy elég okos. A pálya hossza a Q2-re is hatással van, mert itt nincs esély kereket cserélni a 10 perc során."

Ezzel el is jutottunk az első két hétvége kulcsfontosságú tanulságához: a magyar pilótának nem sikerült olyan gyorsan alkalmazkodni a más szerkezetű Yokohama-gumikhoz, mint csapattársának. 

"Az első két hétvége után látszik, hogy Gabriele Tarquinihez képest veszítettem az egy körös tempómból, és ez egyértelműen a gumik miatt van. Ezen továbbra is dolgoznom kell, hiszen ha megnézzük a Hungaroringet, most nagyjából azonos volt a tempónk, pedig ott korábban előnyben voltam vele szemben."
"Már Marokkóban is éreztem, hogy akkor tudok ott lenni mellette, ha sikerül összerakni egy tökéletes kört, viszont ha kb. ugyanannyit hagyunk benne, akkor van egy kicsi előnye. Tavaly ez nem így volt."

7a1c743115458a4a81702bff2943e77c.jpg

Norbi nemzetközi pályafutása számottevő részét Yokohama gumikon futotta, így még őt is kicsit meglepte, mekkora jelentősége volt az idei váltásnak. 

"Furcsa, mert korábban én is kicsit mosolyogtam, amikor akár az F1-ben, akár máshol a gumigyártó vagy a keverék változásával indokolta valaki az erőviszonyok átalakulását. Most viszont a saját bőrömön érzem, hogy ez tényleg mennyire ki tudja domborítani a vezetési stílusok közti különbségeket."
"Egyszerűen arról van szó, hogy még nem találtam rá tökéletesen arra a vezetési stílusra és beállításra, amivel a gumikat az ideális hőmérséklet- és nyomástartományban tudom tartani. Nagyon tanulságos látni Tarquininél, hogy a rutin milyen elképesztően sokat számít. Biztos vagyok benne, hogy neki többször volt már tapasztalata hasonló gumiszerkezet váltással, és remekül tudott erre reagálni."

0b2928f1215b32fc349ae288784bdd57.jpg

Tavaly Szlovákia volt számára az egyik legeredményesebb hétvége. A Hungaroringen kívül itt tudott időmérőt nyerni, és itt szerezte meg egyetlen futamgyőzelmét. 

Bár a Hungaroringgel ellentétben a Szlovákiaringen igenis lehet előzni, a táv rövidsége miatt így is hatalmas jelentősége van a rajtpozíciónak. Csakhogy a mostani hétvége lebonyolítása elég furcsa lesz, mivel a szombati napot egy az egyben a Motoros Endurance VB kapta meg. Emiatt a két időmérőt egymás után rendezik, mindössze két óra különbséggel. 

"Még a szokottnál is alaposabban fel kell készíteni az autókat a hétvége előtt, mert ha előjön valami olyan probléma, amit a két időmérő között nem lehet megjavítani, akkor bukós az egész hétvége."

Mi persze egészen más forgatókönyvvel számolunk. Valami olyasmivel, mint amilyen a tavalyi volt. Bár még nagyon a bajnokság elején tartunk, bizonyos szempontból a Szlovákiaring vízválasztó lehet a szezon szempontjából. Igen-igen kellene egy olyan hétvége, amivel Norbi elkezdheti ledolgozni 52 pontos hátrányát.

Hozzászólások