WTCC - Szinte biztos, hogy kiszáll a BMW

Szinte biztos, hogy kiszáll a BMW

LantiLanti
2013/06/06 18:23

BMWk_marrakesh_bennani

Eddig is csak a megrögzött álmodozók reménykedtek abban, hogy a BMW előáll egy meglepő fordulattal, amelynek köszönhetően a bajor márka autói továbbra is versenyezhetnek a WTCC-ben, ám lassan az ő idejük is lejár. Bár a gyártó hivatalosan még nem mondta ki, hogy az év végén kiszállnak, ám egyértelmű utalást tett rá.

A BMW utoljára 2010-ben szerepelt gyári csapattal a világbajnokságon, azóta privát istállók képviselik, amelyek a márka motorsport részlegétől kapnak alkatrész támogatást.

Jövőre azonban jelentős változások lesznek a WTCC-ben, a jelenlegi 1.6 turbós négyhengeres motoroknak már 400 LE-s teljesítményt kell tudniuk, a BMW Motorsport elnöke pedig jelenleg nem lát lehetőséget arra, hogy ezt a fejlesztést meglépjék.

"Nem látom a módját, hogy miként rakhatnánk össze egy hajtásláncot az új szabályok szerint, ha azok még nincsenek is készen. 400 LE-ről beszélnek, ami számunkra lehetetlennek tűnik"  - mondta Jens Marquardt az Autosport magazinnak.

"Mi nem építettünk Global Race Engine-t, a mi motorunk egy szériaalapú blokk, amelynek megvannak a határai. Már jelenleg is ezeket a határokat feszegetjük, az FIA pedig olyan teljesítmény növekedést tervez, amely számunkra elérhetetlen."

"A jelenlegi TC motorunk még a mostani szabályrendszerben sem számít a legjobbnak, kereskedelmi szempontból sem, úgyhogy nincs nagyon mit fontolgatnunk" - zárta Marquardt.

Barth_Mar_BMW

A BMW kiszállása öt csapatot (ROAL, Engstler, Wiechers, PB, Proteam) érint a jelenlegi mezőnyben, és ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, a legtöbben már nyitottak is más gyártók, például a Lada felé.

"A BMW szempontjából reménytelennek tűnik, hogy összehozzanak egy új autót a 2014-es szabályok szerint" - mondta az Autosportnak Dominik Greiner, a Wiechers csapatmenedzsere.

"Én abban bízom, hogy az egészet elhalasztják egy évvel, és így jövőre is versenyezhetünk ezzel az autóval. Remélem hamarosan minden kiderül, szerintem nem fair, hogy minden csapat a gyártók válaszára kénytelen várni. Mi szívesen maradnánk a BMW-nél, mert ez egy fantasztikus márka. De kénytelenek vagyunk más gyártók felé is nyitni."

Egyre több érv szól tehát az új szabályok elhalasztása mellett. Tegnap már megírtuk, hogy a SEAT csak 2015-re készülhet el az új Leónnal, és a Honda sem áll túl jól a Civic új változatával.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások