WTCC - Szeresd a tesztem, Baby!

Szeresd a tesztem, Baby!

LantiLanti
2012/07/13 16:12

Juni György beszámolója a Zengő Motorsport szlovákiaringi tesztjéről.

Hát, ez a pillanat is eljött! Két futamgyőzelem, egy pole pozíció és sok szívet melengető pont után sikerült saját erőből tesztelni egyet. Amire évek óta várunk, az tegnap bekövetkezett és nagyon sokat segített. Michelisz egyben saját rekordját is megdöntötte, de nem az óra ellen.

Soha ilyen hosszan még nem tudott egy versenyautóban sem ülni, szinte egy teljes hétvégére jutó versenytávot tudott teljesíteni, ami nagyon nagy dolog, a brazil futam előtt. Nem szeretnék terheket helyezni a vállunkra, hiszen a nagy szünetekben sajnos eddig soha nem tudtunk autóba ülni és most kétszer is sikerült. Sajnos ez nem jelenti azt rögtön, hogy akkor Curitibában tuti nyerünk. De, az tény, hogy megint többek lettünk, előrébb tartunk. Volt ugye a Superstars weekend, ahol ha más technikával ugyan, de remekül lehetett tréningezni a nyomás alatti versenyzésre, közönség előtti munkára, valójában tét nélkül, de mégis harcosan. A másik maga a teszt a Slovakiaringen.

- Gyuri, ez nagyon kellett! Nagyon jó volt, egészem feltöltődtem. Ezek Norbi első lelkendező szavai az autózás után.

- Hogy ment a vezetés a V8 után?

- Remekül (nevet), rögtön le is fulladtam, sokkal kisebb gázzal indultam, még a V8 nyomaték volt a lábam alatt, aztán fél kör és már nem is emlékeztem az M3-ra. Annyit vezettem ezt az autót, hogy sokkal hosszabb idő kellene, hogy kikopjon az érzés. Sokat mentem most is, nem zavart össze.

- Ok, kérlek, ne mondd el mit találtatok, ha megkínoznak, se tudjam kikotyogni.

- Az egyik legfontosabb, hogy sikerült sok mellékvágányt lezárni az agyunkban a beállításokkal kapcsolatban. Ezt úgy értem, sokszor maradnak bennünk kételyek bizonyos állítási irányokkal kapcsolatban. Mi van, ha még extrémebb lenne, mi van, ha még jobban kifeszítjük? Igen, ezekre a kérdésekre nem lehet választ kapni a versenyhétvégéken. Ott alig van idő arra is, hogy megtaláljuk a legoptimálisabb értékeket az időmérőre meg a futamra. De, hogy kísérletezzünk, az végképp kizárt. Most mindent kipróbáltunk.

- Egyedül voltatok teljesen?

- Nem, még két versenyautó volt a pályán, egy erősebb, egy gyengébb, de jól kijöttünk egymással.

- Ahh, imádtam volna…

- Tudom, én is imádtam. Soha nem tudtam még úgy autózni, hogy nem kellett megfelelnem valami alapkövetelménynek. Olyan állapotban még soha nem vezettem, hogy közvetlenül nincs tét, nincsenek szurkolók, nincsenek elvárások, csak mi meg az autó. Hatalmas léptekkel lehet így haladni, minden nagyon simán, gördülékenyen ment.

- Milyen gumikon?

- Egészen jó szetteket tudtunk előkotorni, de természetesen, új csak az időmérőre és a futamra kerülhet föl.

- Időben ez mit jelent? Mit mentél, megint pole lenne?

- Nem ez volt a cél, de az idei pole időmet nagyon megközelítettem használt gumikon.

- Az igen…

- De, mondom, nem ez volt a feladat. Egy teszten meg kell találni azokat beállítási értékeket, amelyek elég gyorsak még, de optimálisan használják a gumikat is. Egy körre mindig „egyszerűbb” belőni az autót, mert ha jönnek az idők, az új gumi mindent elvisz, két körig remek lesz, ha jónak tűnik az irány. Ugyanakkor, ha nem tudod kipróbálni, hogy mit csinál, mondjuk hat, nyolc kör alatt a gumikkal, akkor lehet, hogy a futamon a sóderből kell lekullognod defekt miatt. Ezek persze összetett értékek, a guminyomás, hőmérséklet, a vezetési stílus és az állítási értékek eredője, nagyon sok iránnyal, lehetőséggel.

- Norbi, hallom a hangodon, hogy nagyon egyben vagy, kicsattansz…

- De jó füled van. Tényleg erősnek érzem magam, boldog vagyok, hogy ennyit tudtam menni, végtelenül hálás vagyok a csapatnak, a lehető legjobbkor jött, nem is lehetett jobban időzíteni.

Forrás, fotó és videók: zengomotorsport.hu

Hozzászólások