WTCC - Shedden minden ajánlatot meghallgat, de maradna a WTCR-ben
Shedden minden ajánlatot meghallgat, de maradna a WTCR-ben
Fotó: fiawtcr.com

Shedden minden ajánlatot meghallgat, de maradna a WTCR-ben

LantiLanti
2019/08/27 09:27

Nehéz lenne vitatkozni az állítással, hogy a háromszoros brit bajnok klasszis Gordon Shedden jelenti a WTCR rövid történetének egyik legnagyobb meglepetését. De sajnos nem pozitív értelemben.

A Hondával a BTCC-ben mindent megnyerő skót már második évét tölti a Túraautó Világkupán, de az idei szezon még az előzőnél is soványabbra sikerült eddig. 2018-at még lehetett tanulóévnek tekinteni, ám idén már ő is sokkal többet várt magától egy hetedik és egy kilencedik helynél.

Ennek ellenére a Shedden - aki a versenyzés mellett a knockhilli pálya kereskedelmi igazgatója is - szíve szerint maradna a WTCR-ben, mert hisz benne, hogy az elvégzett munkának lesz gyümölcse.

"Az egyik legnagyobb nehézség számomra továbbra is a gumik megértése. A Yokohamák viselkedése nekem olyan, mint a fekete mágia a brit bajnokságban használt Dunlopokhoz képest. A működési tartomány megtalálása és a gumi megóvása terén egyformán" - mondta Shedden a Motorsport News-nak.
"Álmomban sem gondoltam volna, hogy ekkora lesz a különbség, főleg, miután 2017-ben vezettem a TCR Golfot Michelin gumikon. Az rendben volt, azt össze lehetett hasonlítani a BTCC-s Dunlopokkal. A Yokohama viszont ég és föld. Bizonyos körülmények között elképesztően jól tapad, és ez óriási hatással van az autó viselkedésére. Ez a kulcsa, hogy ki tudjam hozni a kocsiból a maximumot."

A skót pilóta szerint ezen kívül is érték még meglepetésen a WTCR-ben. 

b49a18025c49645f189a9f4f90a57d46.jpg

"A BTCC-s autót egyedileg rám és Matt Nealre, a csapattársamra tervezték az alapoktól kezdve. Most viszont egy már kész autóba kellett beülnöm, és ezt kicsit tovább tart munkára bírni. Ráadásul érkeznek új autók a mezőnybe, amelyek már sokkal inkább valódi versenygépek, mint az eredeti TCR-kocsik. A szervezőknek valahogy meg kell találniuk az egyensúlyt."

Shedden hozzátette, a pluszsúlyoknak is teljesen más hatása van a TCR-autókra, mint a BTCC-sekre.

"Emlékszem, a brit bajnokságban voltak srácok, akik 75 kiló pluszsúlyt kaptak, és mégis tudtak futamot nyerni. Itt 10 kg is teljesen megváltoztatja az autót. A TCR gépek kicsit gyengébbek, és széria motor valamint turbó van bennük. Ha kiveszel belőlük 50 kilót, egy teljesen más autót kapsz."

Az Audi versenyzője tavaly 13. lett a bajnokságban, idén pedig az utolsó előtti, 25. helyen áll, ám ez sem veszi el a kedvét a WTCR-től. 

"Minden lehetőséget megnézek, de a WTCR van a figyelmem középpontjában. Ha jövőre is visszatérhetnék, sokkal jobb lennék. A Szlovákiaringen a 20. rajtkockában álltam, de Yvan Muller és Andy Priaulx volt mellettem. Ennél jobbat máshol nem találsz, erre a szintre vágyom."
"Annyi minden tanultam, szeretném végre hasznosítani" - zárta Shedden, aki úgy érzi, most sokkal jobb pilóta, mint amikor másfél éve bemutatkozott a Túraautó Világkupán. 
Hozzászólások