WTCC - Shedden: az Audi aerodinamikai előnye már nem létezik
Shedden: az Audi aerodinamikai előnye már nem létezik
Fotó: fiawtcr.com

Shedden: az Audi aerodinamikai előnye már nem létezik

LantiLanti
2019/05/25 10:04

Amióta az Audi belépett a TCR-kategóriába, megingathatatlan ténynek tartotta mindenki, hogy az RS3 LMS rendelkezik a legkedvezőbb aerodinamikai tulajdonságokkal. Részben a szedán kialakításnak, részben az utcai autó fejlettségének köszönhetően. 

Nincs ebben semmi meglepő, ha megnézzük, hogy egy utcai RS3 kb. kétszer annyiba kerül, mint mondjuk egy Hyundai i30 N. 

Kattints ide, és kövess minket az Instagramon

A német márka tavaly szerződtetett, korábbi háromszoros brit bajnok versenyzője szerint azonban ez az előny mostanra eltűnt. Gordon Shedden élete legnehezebb hétvégéjén van túl, de Zandvoortban a többi Audi sem brillírozott; legjobb eredményük egy kilencedik hely volt Fred Vervischtől. 

Mindezt úgy, hogy tavaly az Audi volt a mezőny legjobb autója a hollandiai pályán.

"Sajnos az idei BoP változtatások nem kedveztek nekünk, és emiatt egy Audi-versenyző sem hozza azokat az eredményeket, mint tavaly. Más csapatok feljebb csavarhatták a motorjukat, és ez problémát jelent számunkra a versenyeken" - fogalmazott Shedden a TouringCarTimes-nak. 
"Tavaly ezzel az autóval még bárkit meg tudtunk előzni az egyenes végén, most viszont nem. Úgyhogy van egy nagy autónk, leszorítóerő és végsebesség nélkül, azaz a szedán kialakításból származó előnyünket elsöpörték. Ezzel az erővel egy csapott hátúval is mehetnénk."

A cikk írója még egy érdekes részletre felhívja a figyelmet. A Volkswagen Csoport autóit - márkától függően - három-öt éve tervezték, amikor a kategória még csak pislogott ki a gyerekágyból. Akkor az egyszerűség és költséghatékonyság volt az egyik legfontosabb szempont.

Azóta viszont megszületett a WTCR, ahol márkák - bár gyári csapatok nincsenek - sokkal inkább képviselik önmagukat, mint ahogy az eredeti TCR-koncepcióban azt megálmodták. Az általános boxutcai vélekedés szerint például a Lynk & Co 03 már egy "második generációs" TCR autó, amely teljesen más szempontok szerint és más célokra épült, mint a korai TCR-modellek. 

Értesülésünk szerint 2019 végén érkezik az Audi új TCR-gépe, melynek fejlesztése valószínűleg már egészen más koncepció mentén zajlik, mint a megelőző modellé.

Hozzászólások