WTCC - Shapovalov sírva ünnepelt
Shapovalov sírva ünnepelt
Fotó: Lada Sport Lukoil

Shapovalov sírva ünnepelt

LantiLanti
2014/08/16 18:20

Rengeteg feszültség szabadult fel a WTCC boxutcájának vörös felében, amikor Rob Huff Termas de Rio Hondoban a második helyen ért célba a TC1-es Lada Grantával. Az orosz csapat számára a 2014-es év egy merő kínlódás volt az argentin hétvégéig, ami azonban sok mindenért kárpótlást jelentett.

A Ladát rengeteg akadályozó tényező hátráltatta a tél során. A kasztni Oroszországban, a motor Franciaországban készült, így az építés egy logisztikai rémálommá vált. Sokáig tartott, mire elkészült az első TC1-es Granta, majd nagyon hamar kiderült, fényévekre van a riválisoktól.

Az oroszok ismét homologizációs csatába keveredtek az FIA-val, így az idénynyitó marrakeshi futamra egy éppen csak összedobott, jó 60 kilós súlyfelesleggel rendelkező autóval érkeztek. A szezon első felét ráadásul igen szorosra szabták a szövetségben, így esély sem volt a fejlesztésre. Készültek ugyan alkatrészek a gyárban, ám nem volt idő kipróbálni őket.

Végül a spai és a termasi verseny közti egy hónap adta meg ezt a lehetőséget. Rob Huff és Mikhail Kozlovskiy autóját hajón vitték Argentínába, James Thompsonét viszont Európában tartották, és csak az utolsó pillanatban repítették a többi után. Az első tengerentúli fordulóra így már egy halom új alkatrésszel érkezett a Lada, többek között egy új első segédalvázkerettel, új első futóművel, és renget könnyített elemmel, aminek köszönhetően majd' 50 kilót dobott le magáról az autó.

A fejlesztések hatása azonnal látszott az eredményeken, Huff simán bekerült a Q2-be, ahol megszerezte a fordított rajtrácsos polet érő 10. helyet. A második futamon sokáig vezetett, és végül csak a hazai pályán remeklő José Maria Lopez tudta megelőzni, azaz második lett, ami a márka legjobb WTCC-s eredményének számít.

Lada_unnep_arg

Az év eleji három másodperces lemaradástól idáig eljutni nem volt könnyű dolog. A csapatvezetőknek, a mérnököknek, a szerelőknek és a pilótáknak megterhelő és csüggesztő lehetett hétről hétre szembesülni a tehetetlenséggel; újra és újra úgy csatába indulni, hogy tudták, teljesen esélytelenek. Ilyen körülmények között lelkesnek és profinak maradni nem könnyű dolog. Így aztán érthető, ha Argentínában óriási erővel szakadt ki belőlük az ünneplés.

"Victor Shapovalov konkrétan elsírta magát, de nagyon jó érzés volt látni, hogy a boxutcában szinte mindenki együtt örült velünk.Az elmúlt 6-7 hét során elképesztő munkát végzett a csapat" - mondta Huff az Autosport magazinnak.

A 2012-es világbajnok szerint a fejlesztések mellett a pálya karakterisztikája is sokat segített, a legendásan csúszós termasi aszfalton ugyanis életre keltek a Granták.

"Eddigi is azt láttuk, hogy ha csúszik, akkor ez nekünk jó. Az esős versenyeken fantasztikus volt az autó mechanikai tapadása. Mindent kihoztunk ebből a futamból."

A termasi siker nem is jöhetett volna jobbkor, hiszen fontos események következnek a Lada életében.

"Hamarosan egy nagyszabású motorshowt rendeznek, ahol többek között az új WTCC-s autót is bemutatják. Ez a dobogós helyezés pont ezért mindennél jobban jött most a Ladának" - zárta Huff.

A Moszkvai Autókiállítás augusztus utolsó napjaiban kezdődik, és Bo Andersson ígérete szerint a közönség ott láthatja először a 2015-ben bemutatkozó új TC1-es Lada Vestát.

Hozzászólások